zindelijk, maar nu niet meer willen

met het lekkere weer wilde sophie ineens geen luier meer om, en binnen een dag of 3 had ze die ook niet meer nodig en was ze overdag zindelijk.

Nu heeft ze echter een flinke blaasontsteking achter de rug en plassen was echt een drama. Ze durfde niet te plassen want dat deed zeer, en dus plaste ze maar gewoon niet meer en wilde ze in een luier plassen. Hieraan toegegeven maar nu komt natuurlijk het probleem dat ze niet meer zonder luier wil.

Ze geeft wel aan dat plassen niet meer pijn doet, dus dat is de reden niet, maar denk dat ze het wel wer makkelijk vind emt een luier aan.



Wat is nu wijsheid, weer afwachten tot ze het zelf aangeeft, of toch maar stimuleren adt er weer op het potje geplast moet worden>

Ik zelf denk dat ik het even met rust zou laten. Misschien heeft de blaasontsteking toch veel indruk gemaakt.

Wacht even een weekje of 2 en dan gewoon nog weer proberen :wink:

Mijn dochter was al een tijdje ook 'snachts zindelijk en droeg geen luiers meer. Op een gegeven moment had ze een paar keer een ongelukje gehad 'snachts en wilde ze liever 'snachts een luier aan. Ze werd nog wel 'snachts wakker en deed toen wel gewoon een plasje op de wc. Op een gegeven moment had ze haar vertrouwen weer terug en wilde ze als we vroegen of ze een luier aan wilde of de onderbroek aan wilde houden gewoon de onderbroek aanhouden.

Ik zou in jouw geval het wel iedere keer wel vragen en aanbieden maar niet te hard aandringen. Misschien haar af en toe belonen als ze het wel wilt. Maak er iig geen machtsstrijd van, want die verlies je want zij is degene die bepaalt of ze plast en waar ze plast.

bedankt voor jullie antwoorden.

Heb net nog duidelijk gevraagt of ze een luier aan wil of haar onderbroekje, en ze wil gewoon echt een luier aan, dus dat doen we maar gewoon.

Na de vak, mag ze naar de psz, wie weet pikt ze het dan weer sneller op als ze daar de kindjes naar de wc ziet gaan.