Hoi allemaal,
Ik vroeg mij of iemand een tip heeft voor mij.
Mijn zoontje een aantal maanden zindelijk thuis, alleen in bed nog een luier aan. Thuis blijft hij, op een enkel ongelukje ( net te laat bij de wc ) , droog.
Op de creche niet helaas, komt meestal thuis met 3 a 4 natte broeken en dan ook niet ene beetje nat zoals thuis, nee echt een hele plas erin. Hij geet niet aan dat hij moet plassen, maar zegt ook nee als ze het vragen. Ik heb gezegd dat zij hem dan op de wc moeten zetten of de keuze nu of over 5 minuten meoten geven.
Ze zetten hem dan wel op de wc, maar er komt geen plas. 3 minuten later plast hij alles in zijn broek. Vanuit de creche komen er niet echt ideeën of tips en ik weet het ook neit meer zo goed.
Het is toch vreemd dat hij ma-woe-vrij nie tdroog kan blijven en di-do-za-zo ndroog is. Ook als hijwat minder naar de creche gaat omdat hij ziek is, gaat het de overige dagen thuis wel goed.
Kortom wie kan er even meehelpen of heeft tips?
Liefs Suzanne
Heel herkenbaar, hier wilde onze dame alleen thuis naar de WC en niet op de creche. Daar liet ze ‘gewoon’ haar plas lopen…
Dus op de creche toch weer een luier om gedaan, want ze hield het zo lang op dat ze niet meer ging spelen. Inderdaad ook afgevraagd wat we er aan moesten doen en ineens gaf ze zelf aan dat ze zelf naar de WC moest en het was klaar :shock:
Hetzelfde bij de opa/oma’s, daar wilde ze ook niet naar de WC. Op vakantie overal waar we maar waren ging ze naar de WC, maar niet bij opa en oma… na de vakantie heeft dat nog een paar weken geduurt en hield ze het gewoon op tot we thuis waren. Op een gegeven moment gaf ze zelf aan, volgende keer ga ik bij opa en oma naar de WC en ja hoor… vanaf toen eerst bij de ene opa en oma en later hetzelfde bij andere opa en oma :eh:
Nu hebben we beneden sinds 3 weken een nieuwe WC… en nog loop ik elke dag tig keer naar boven, want ze wil beneden niet op de WC… overal behalve thuis 8)
Mijn tip… afwachten :mrgreen:
Op de school waar ik werk was het de eerste dagen van het schooljaar ook nog altijd raak met veel natte broeken. Die kinderen zijn 7 Ã 8 jaar .
Er is zoveel te doen, te zien, te beleven op de PSZ en dan vergeten kinderen vaak toiletgang of ze hebben de concentratie er niet voor.
Ik zou persoonlijk ook gewoon terug gaan naar de luier voor de PSZ maar wel vragen of ze haar met het wc momentje even mee laten “proberen”. No pressure maar dat ze het normaal gaat vinden, net als de andere kinderen even naar het toilet te gaan.
Scheelt een hoop verschonen voor de juffen, een hoop was voor jou, kan me voorstellen dat de juffen dit ook beter zien zitten en ik denk… dat het over een korte tijd vanzelf goed komt!
Kun je hem die dagen geen luierbroekje aan doen, die kan hij zelf omhoog en omlaag doen. Lukt het hem om naar de wc te gaan dan is het een positieve ervaring, lukt het hem niet dan hoef je alleen het luierbroekje te verwisselen, dat is minder erg voor een kind dan al die natte broeken.
Hij doet vast zoveel indrukken op, dat hij niet toe komt aan plassen.
Bedankt voor de tips. Ja ik vind ook dat het zo negatief word nu en de drempel om te zeggen dat hij naar de wc moet veel groter.
Het is een tijdje goed gegaan op de creche, maar nu dus weer mis.
Gistern zijn we begonnen met een stickervel, een sticker als hij op de wc zit. Als die vol is, mag hij een cadeautje uitzoeken.
Kijken of dat werkt en zo niet, idd maar weer luiers aan. Die luierbroekjes zijn een goed idee.
Liefs Suzane