Lotte is sinds ruim een maand overdag zonder luier. Als ze 'smiddags gaat slapen krijgt ze nog een luierbroekje aan en die is bijna altijd nat als ze uit bed komt. Heel soms niet.
De volgende fase van het zindelijk zijn, lijkt me dat ze tijdens haar middagslaap droog blijft… maar hoe pakken we dat aan? Ze gaat altijd wel even naar de WC voordat ze gaat slapen, maar dan toch nog natte luier.
Zelf zat ik te denken om een matrasbeschermer om haar matras te doen, haar uit te leggen dat ze zonder luier gaat slapen en het dan gewoon proberen en wel zien hoe het gaat.
Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Ik denk dat je het beste kan wachten tot haar luiers droog zijn. OF gewoon een keer proberen af te laten, maar het is wel sneu als het dan fout gaat natuurlijk.
ik zou wachten idd tot je een paar droge luiers aantreft als ze heeft geslapen. hier was niek met 3 jaar droog overdag en 8 maanden later pas in de nacht.
lekker rustig aan doen
Zou het inderdaad ook zo sneu vinden als het niet goed gaat, helemaal omdat ze het vreselijk vindt als ze een keer een ongelukje heeft! Van luier naar overdag droog ging eigenlijk vanzelf, vandaar dat ik me ook afvroeg hoe het nu dan verder gaat (normaal gesproken dan).
Denk dat we het inderdaad nog lekker even de tijd geven en wel zien hoe het gaat. Ben al zo trots op haar hoe ze het nu doet!
nina hier is nou ook al bijna 1 jaar overdag zindelijk , maar snachts heel soms eens een droge luier,
terwijl ik haar elke nacht om 12 uur als ik ga slapen altijd de meiden nog even laat plassen, maar toch heeft nina soms een natte luier smorgens,
als ik haar om 12 uur wil laten plassen en de luier nat is dan laat ik haar niet extra plassen, alleen als ze een droge luier heeft ,
ik denk dat ik ook gewoon even moet afwachten tot ze vaker droog is snachts ,
overdag doet ze het al super nou snachts nog , maar ze is nog maar klein het zal vast langzaam aan wel komen :thumbup:
Vanavond wilde Lotte ineens geen luier aan… we kijken elkaar aan… echt niet??? Nee, mama, geen luier!
Okay euh, tsja… nou laten we het dan maar proberen
Wij de matrasbeschermer om de matras gedaan en haar uitgelegd wat dat dan betekent “geen luier om 'snachts”. Dat we het potje naast haar bed zouden zetten zodat ze uit bed kon gaan als ze moest plassen, Barbapapa lampje en wc rol naast het potje, dat we haar een paar keer wakker zouden gaan maken om te kijken of er nog een plasje in haar buik zat etc. Lotte kijkt ons aan van :roll: doh, weet ik toch! Volgens mij vinden wij het spannender dan zij :mrgreen:
Rond half 10 Lotte wakker gemaakt, vond ze niet leuk, maar geen plasje.
Rond 12-en heb ik haar weer wakker gemaakt, vond ze weer helemaaaal niet leuk! Maar gelukkig wel een plasje :dance: heb haar verteld dat ik heeeeeeeeeeeeeeeeel trots op haar ben en dat ze morgen een kadootje uit mag zoeken uit de grabbelton (speciaal voor dit soort dingen in huis).
Ben zooooooooo benieuwd hoe de rest van de nacht zal gaan!!! Ben echt zo ontzettend trots op onze kleine, grote dame :inlove: Nog geen 3 jaar en dan al zo goed “zindelijk”.
Nu ga ik zelf ook maar even slapen maar wilde dit toch nog even kwijt
Edit zaterdag overdag:
Vannacht helemaal goed gegaan, zoooo trots! En nu vanmiddag weer zonder luier en ook weer helemaal goed. Wat gaat het toch snel met m’n kleine grote meisje :inlove: