zijn we wel goed bezig?

Sinds vorige week woensdag heeft Noa thuis geen luier meer aan. Tot nu toe gaat het best goed. Zaterdag had ze best vaak een ongelukje, maar gisteren en vandaag gaat het ineens weer beter. Gisteren zelfs de hele dag geen ongelukje. We hebben haar 's middags wel een luier aan gedaan omdat we weg waren. We hebben haar wel steeds op de wc gezet en haar luier was dus droog. Vanmorgen met boodschappen doen ook een luier aan en ook weer droog bij thuiskomst. Maarrrr, Noa geeft dus zelf niet aan als ze moet plassen. Ik zet haar gewoon geregeld op de wc. Vaak plast ze dan, maar niet altijd. Gaat ze nou dadelijk zelf aangeven als ze moet plassen of moet ik wachten met zindelijkheidstrainig tot ze het met luier gaat aangeven? Ik denk zelf dat ze dat nooit gaat doen. Meer dan een half jaar geleden gaf ze het goed aan en gingen we dus geregeld naar het potje. Toen ging ze lopen (noa liep erg laat vandaar) en was het plassen weer naar de achtergrond geschoven.



Jullie ervaringen graag…

Hallo,



Ze zal het toch wel zelf aangeven hoor,denk niet dat dat nog lang duurt.

Wij zijn 4 week geleden begonnen ook net als jullie en hij gaf het ook nooit aan ik zette hem er altijd op.Na een aantal dagen toen hij net een middagdutje had gedaan(met luier om)zei hij dat hij moet plassen.



Dus heb nog even gedult ze gaat het wel aangeven.



Esmie

In elk geval niet terug met luiers aan gaan beginnen…doorzetten en uiteindelijk zal ze het vast aan gaan geven.

Het viel mij op bij Tessa dat als wij haar weer een luier omdeden als we weggingen of als ze steeds bleef plassen in haar broek, dat ze dat doorhad en dus gewoon expres leek te gaan plassen en dan maar roepen Ja schone luier… Hmm hoezo lekker makkenlijk…

Nu hebben wij de knoop doorgehakt en wat ze ook doet Geen luier overdag…

Dan blijf je desnoods maar met een natte broek lopen…

Het was gisteren dus de eerste dag en meteen uittesten… als ik maar in mijn broek blijf plassen krijg ik wel een luier… nou niet dus… en tja op visite dus geen schone broeken meer… helaas… dan maar met een natte broek lopen en niet gaan zitten… Nou en of ze wilde gaan plassen op de pot he haha…

Vandaag ging het lange tijd goed. tot ze heel dom met haar blote benen en voeten over de galerij ging rennen… en toen ging het een paar keer mis…Maar even lekker warm aangekleed en nu gaat het weer goed.



Nu hopen dat het bij oma ook goed gaat en oma niet toch een luier om gaat doen… maar goed dat zien we dan wel weer…



Hopenlijk krijgen we het nu eens voor elkaar… Ze kan het wel, heeft het vaker gedaan, maar dan is het leuke er weer af en wil ze weer een luier… Nu gaan we eens volhouden ( wij waren ook wel erg makkenlijk)…

Hier gaf Kes het de eerste dagen ook niet zelf aan. Ik zette hem op de wc of vroeg hem of hij moest plassen. Ineens, na een dag of 4 riep hij dat hij moest plassen. Vanaf dat moment gaf hij het iedere keer zelf aan!