Zijn (veel) poepluiers nou echt zo belangrijk?

Hier (door CB) wordt gezegt dat de 1e zes weken een baby 2 tot 6x per dag een poepluier moet hebben. Las dit ook in het boek van LLL.

Toen Sarah nog alleen BV kreeg zaten er dagen bij waarop ze er 3 maakte en dagen soms 2 dagen achter elkaar niets. Ze had er dan wel last van.

Dit in combinatie met dat ze was afgevallen was aanleiding om te gaan bijvoeden (dit was geadviseerd door de LK van het CB).

Nu krijgt ze bijvoeding en poept ze hooguit nog om de 2 a 3 dagen 1 flinke luier (+ de commode :roll:)vol, de rest van de dagen is ze winderig en heeft ze krampjes, en daardoor dus pijn. Ik geef al speciale Omneo voeding bij. Maar het is dus niet veel verbetering…

Ze is nog altijd een ontzettend wakker en alert meisje en heeft wel voldoende plasluiers, komt nu zichtbaar aan (handjes & gezichtje worden molliger - ze heeft nu zelfs een onderkin :wink: ).

Zijn die poepluiers echt zo belangrijk?

Of ligt het (nu) niet zozeer meer aan de hoeveelheid voeding maar is het gewoon een probleem dat daar los van staat?

Ik wil de kunstvoeding graag verder afbouwen.

Thomas had in het begin ook erg veel moeite met zijn ontlasting!

Leonie had totaal geen moeite met haar ontlasting, en soms maar 1 keer per week een poepluier! De gastouder meldde in het begin altijd als we haar kwamen halen: ze heeft nog niet gepoept hoor! Toen we vertelden dat dat nog wel een aantal dagen kon duren keek ze erg vreemd.

Volgens mij zijn het de plasluiers die je in de gaten moet houden, en kijken of ze er last van heeft (als ze misschien verstopt zit). Ik heb altijd begrepen dat de stoffen uit de bv zo opgenomen worden in het lichaam, dat er bijna geen afval over blijft om eruit te poepen :inlove:

@Biebels wrote:

Ik heb altijd begrepen dat de stoffen uit de bv zo opgenomen worden in het lichaam, dat er bijna geen afval over blijft om eruit te poepen :inlove:

dat had ik ook wel eens gehoord.

kindjes die bv krijgen poepen veel minder soms maar 1x per week.

Yvan had ook meestal maar 1 of 2 poepluiers per week… da’s nu wel anders…hahahaha :shifty: :sick:

Maar Sarah heeft wel problemen met haar ontlasting, heeft altijd krampjes,

maar ja… dat heeft ze met kunstvoeding ook, volgens mij zelfs meer… :think:

Daan had bij volledige bv ook maar een keer in de drie dagen een poepbroek en tussendoor veel last van winderigheid of kramp. Echter meer voeding bijgeven was niet de oplossing, de winderigheid en kramp bleef, hij ging alleen wat meer poepen… Dus ik zag duidelijk de kramp los van het voeden…

Maar gaf je laatst niet ook aan dat je dacht dat Sarah misschien wel wat teveel melk kreeg? Daar kunnen ze ook krampjes van krijgen, natuurlijk. Heeft het misschien ook iets te maken met wat je eet? Leonie had bijna nooit krampjes, tot ik een keer een paar druiven had gegeten… Die heb ik sinds dien niet weer aangeraakt! :shifty: