Zijn hier steunkousen draagsters?

De vraag is duidelijk.

Vanwege mijn zwangerschap heb ik weer een prachtige reliëf landkaart op mijn benen.

Daarom moet ik steunkousen dragen.

Maar ik heb zo’n enorme jeuk als ik ze 's avonds uit doe.

Weet iemand hier iets op?

Krabben :wink: :lol:

menthol poeder misschien?

benen insmeren met iets van menthol erin of vette zalf. dat doen we altijd op mn werk… of koelzalf, maar dat is volgens mij alleen op recept te verkrijgen.

Even voor je gegoogled en kwam terecht bij een orthopeed:

Na het uittrekken van uw kousen kan het voorkomen dat uw benen jeuken. Ga niet krabben! De jeuk wordt namelijk veroorzaakt doordat de oppervlakkige huidvaatjes zich weer met bloed vullen. U kunt proberen om met talkpoeder het jeuken tegen te gaan.

@belle wrote:

Even voor je gegoogled en kwam terecht bij een orthopeed:

Na het uittrekken van uw kousen kan het voorkomen dat uw benen jeuken. Ga niet krabben! De jeuk wordt namelijk veroorzaakt doordat de oppervlakkige huidvaatjes zich weer met bloed vullen. U kunt proberen om met talkpoeder het jeuken tegen te gaan.

Ok, bedankt!
Zal er aan denken morgenavond na het uittrekken niet te krabben.
Ik ga morgen op zoek naar menthol producten.

Ik droeg geen steunkousen, maar had echt enorme jeukende benen in mijn zwangerschap.

Bij de hema hebben ze ook een zwangerschaps body-lijn. Daar zit een benen en voetencreme bij, en daar zit heerlijk iets van menthol in.

Dat was voor mij echt een verademing als ik dat erop smeerde. Hielp beter dan koelzalf.

Koelzalf kun je trouwens ook gewoon zonder recept bij de apotheek halen.

Ik had bij beide zw vanaf een week of 30 gruwelijk (onverklaarbare) jeuk aan m’n onderbenen. Als ik niet uitkeek krabde ik alles zo kapot. Het enige wat hielp (en ècht goed hielp!) was zonneblaasjesgel van Kruidvat. Mogelijk omdat hier lekker wat menthol in zit.

Ik gebruik dit nog regelmatig als ik ergens flink jeuk heb (ook toen ik vorig jaar zo’n leuke steunkous had van voet tot lies :evil:

Sterkte ermee en mogelijk heb je wat aan deze tip :thumbup:

zal mijn vader eens vragen… hij draagt sinds afgelopen zomer ook steunkousen.

Geloof dat hij er afentoe last van heeft, maar of hij er ook daadwerkelijk iets voor/tegen heeft?

@Tamma wrote:

Ik droeg geen steunkousen, maar had echt enorme jeukende benen in mijn zwangerschap.

Bij de hema hebben ze ook een zwangerschaps body-lijn. Daar zit een benen en voetencreme bij, en daar zit heerlijk iets van menthol in.

Dat was voor mij echt een verademing als ik dat erop smeerde. Hielp beter dan koelzalf.

Koelzalf kun je trouwens ook gewoon zonder recept bij de apotheek halen.

Ik denk dat onze Hema te klein is, hier hadden ze namelijk niet de zwangerschaps body-lijn.

mentholgel van mentho 10? Bij alle drogisten wel verkijgbaar!

Vaseline-cetomacrogol creme! Zonder recept bij de apotheek verkrijgbaar. Is een heerlijk dikke vette creme.

@kaya wrote:

mentholgel van mentho 10? Bij alle drogisten wel verkijgbaar!

Ja dat heb ik gisteren gekocht, dat verlicht wel! Super.

Ik ben bij de 1 zw gezwachteld en bij de 2de steunkousen en nu nog niks :pray: Maar ik kreeg sterke mentholgel op recept van de HA. Dat werkte super.

@Ici wrote:

Vaseline-cetomacrogol creme! Zonder recept bij de apotheek verkrijgbaar. Is een heerlijk dikke vette creme.

Die krijgen wij op recept van de huisarts. Dus dat kan je ook nog vragen.