Zijn er nog meer kindjes die nu op een Doeweek zitten of...

zijn geweest?

Anne s laatste week van de vakantie is aangebroken en dan hebben ze in de plaats waar ik woon Doeweek. Dat is een week waarin zo n 1000 kinderen bij elkaar komen in groepen verdeeld en leuke dingen gaan doen.

Het is van 4-13 jaar en de jongste zoals Anne zijn daar elke werkdag van 10-14uur. Het is echt super. Vrijdag is er groot kampvuur waar we ieder jaar nog naar zijn wezen kijken, maar Anne heeft dus nog nooit mee mogen doen. Mijn partner is er jaren zelf heen geweest als kind en later heeft hij in de leiding gezeten. Ik heb zelf een keer meegeholpen als EHBO er.

Nu heb ik wel de kriebels in mn buik dat Anne daar is, maar als ze vandaag is geweest en straks met leuke verhalen thuis komt, zal het vast goedkomen.

Maar waar ik dus vandaan kom, daar kennen ze de Doeweken niet, vandaar dat ik dus benieuwd ben of er meer mensen zijn die hun kinderen naar zo n week hebben gebracht of die daar nu ook zijn?

Ik hoor het graag.

Bij ons heet dat kinderspul.

Elk jaar een ander thema en andere activiteiten.

Erg leuk!

ja hoor, de oudste gaat nu alweer zijn 3e jaar in . Hier heet het kindervakantiewerk, en het is altijd 2 weken. De grootste verhalen heeft ie als ie thuis komt… echt heel leuk!!!

O ja ik ben zo benieuwd naar verhalen, over een uur ga ik haar ophalen. Wel leuk dat het op meer plaatsen bekend is :thumbup:

hier ook bekend, als speelweek, met oa lawaaioptocht en hutten bouwen, eind van de week wordt het hout waar de hutten van zijn gemaakt gebruikt voor een mega kampvuur, onder leiding en toezicht van de plaatselijke brandweer.

erg leuk, bij ons echter vanaf 6 jaar, dus onze jeugd moet nog ff wachten.

gr Louwina

@lowietje wrote:

hier ook bekend, als speelweek, met oa lawaaioptocht en hutten bouwen, eind van de week wordt het hout waar de hutten van zijn gemaakt gebruikt voor een mega kampvuur, onder leiding en toezicht van de plaatselijke brandweer.

erg leuk, bij ons echter vanaf 6 jaar, dus onze jeugd moet nog ff wachten.

gr Louwina

Ja, hier hetzelfde met dat grote kampvuur, de brandweer staat er dan bij om de lokale bebossing nat te houden. Jammer dat het pas vanaf 6 jaar is voor jullie kids.

ik ging vroeger naar de yvo of hoe je dat ook schrijft

het was in ijsselstein en ik woonde in utrecht maar een vriendin van mij woonde daar en dus mocht ik ook mee.

wij deden daar dezelfde dingen hutten bouwen als je ouder was pannenkoeken bakken erug leuk

Anne heeft het super gehad en verheugd zich al op morgen :dance:

Ze zijn op een super groot springkussen geweest met glijbanen en al, hebben een spook gemaakt en geverfd in vrolijke kleuren (thema is griezel) en hun spooktent versierd, groepsfoto gemaakt, gezongen en gedanst…kortom het was een super dag voor haar.

Op naar morgen, dan hebben ze een speurtocht met Casper. (duimen dat de regen even wegblijft :pray: )