Zijn er moeders die tandemen?

Ik geef ons Yvar ( 13 maanden ) nog BV. Aangezien ik mijn andere kinderen 2 jaar BV gegeven heb, sta ik voor de keus: Of tandemen als de baby er is, of voortijdig kappen met bv geven aan Yvar.



Hoe erg ik ook in BV geloof, het idee van tandemen staat me een beetje tegen.

Nou heb ik eerlijk gezegd geen idee hoe tandemen in zijn werk hoort te gaan, en of het wel mogelijk is, en zo ja, hoe lang?



Ehm… Iemand tips en ervaringen? :think:

Ik lees even mee, ben namelijk heel benieuwd. Ik vraag me al een tijdje af hoe het met de samenstelling van de melk zit. Zou de melk zich dan aanpassen aan de nieuwgeborene? Of blijft het de melk voor de bijna tweejarige?

Euh… Geen idee :think:



Ik heb begrepen dat de BV zich aanpast :think:

Faizaa doet tandemvoeden. Ze komt vast wel snel hier langs denk ik, anders misschien een pb’tje.

Frischling dacht ik ook…

He, dat ben ik…hihi



Ja, ik tandemvoed (is dat een werkwoord?;-)) idd. Viggo is nu ruim 2 en Imre is ruim 9 maanden.



Ik vind het vooral heel erg makkelijk en ontzettend gezellig. Ze drinken overdag ook regelmatig samen en dan liggen ze heerlijk met mij op de bank, houden ze elkaars handje vast of de oudste aait de jongste over zijn hoofd… Echte borstbroeders noem ik ze dan.

Totaal geen jaloezie oid gehad hier.

Ik vond het trouwens ook heel erg fijn, dat de oudste na de bevalling kon helpen met de stuwing weg drinken.

Voeding past zich aan de jongste aan, dus in de kraamweken had de oudste flink last van dunne poep (dat was wat minder… :lol: )

Ik vind het moeilijk. Ik wil graag minimaal 2 jaar voeden, maar om de één of andere reden staat het tandemvoeden mij tegen.

Het klinkt mooi zoals je het omschrijft Frischling.



Mijn zoon drinkt nu alleen nog maar in de avond en een nachtvoeding.



Misschien dat het dan toch kan :think:



Misschien zie ik te veel beren op de weg inderdaad

Mijn ervaring is, dat het gewoon gaat als je er in meegaat.

Ik bedoel: ik heb er nooit verder bij nagedacht. Oudste zoon was nog gewoon aan de borst en ik was zwanger. Kwam een kindje bij dus die moet ook gewoon aan de borst.

Ik kan voor mezelf ook geen reden verzinnen om niet te tandemmen. Mijn zoon was ook nog wel jong toen de jongste kwam (17 maanden) en hij dronk (en drinkt) nog veel aan de borst. Minstens zoveel als zijn kleine broertje.

Wat ik trouwens ook handig vind: als kleinste zoon wat wil drinken, dan komt oudste zoon er ook lekker bij zitten drinken. Heerlijk rustmomentje voor ons allemaal. Ook geen gedoe met voeden en ondertussen een dwarse peuter in het gareel proberen te houden :lol:



Ik realiseer me, dat ik alleen maar positief ben maar kan dr ook niks anders van maken… :slight_smile:

Mijn zoon zal 19 maanden zijn als de baby komt.



Nog tijd genoeg om te piekeren dus :wink:



Misschien drinkt hij dan uit zichzelf niet maar aan de borst :think:

Hij heeft er nu ook steeds minder interesse in waardoor ik nog maar 2 voedingen geef :think:



Ik zal mezelf er eens toe aanzetten om te wennen aan het idee van tandemen :mrgreen: