Zijn er meer van die dwarse (bijna) 4-jarige draakjes?

Wanneer is de vakantie voorbij en mag ze naar school???

Poe, wat een draakje hebben we de laatste maand in huis. Zeker nu het sinds een weekje hier vakantie is, valt het me ontzettend op. Ze luistert niet, doet alles wat verboden is vooral nog een keer (bij voorkeur vol in je gezicht met een enorme grijns), pest zuslief en is een dramaqueen tot-en-met.

Herkenbaar? En misschien nog een kleine tip voor mij?

Enne…gaat het over als ze naar school gaat?? (Dan moet ik nog even 5 weken volhouden :mrgreen: )

of het over gaat weet je toch al, ik zie dat je er 2 hebt :wink:

maarre ze is niet de enige, die van mij is al iets over de 4 en gaat al even naar school, maar owwwwwww ze vraagt ook gewoon of ze naar school mag he…

Ik verzin nu wel dingen te doen, maak speelafspraakjes etc.

Dan heeft ze het wat drukker, want dat zijn ze met school natuurlijk wel gewend, voor bijna 4 vind ik moeilijk… alys was toen lichtelijk onhandelbaar (of dat leek door mijn hormonale systeem zeg maar) en ik werd af entoe echt dol van haar… :mrgreen:

Heel veel uscces de laatste weekjes 8)

@annette77 wrote:

of het over gaat weet je toch al, ik zie dat je er 2 hebt :wink:

Ik heb een hele lieve oudste 4-jarige gehad, dus deze versie is nieuw voor mij, zeg maar!

ow echt???

kan het anders???

dus ik heb nog een goede kans met mijn kleine poppie???

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

:wink: :mrgreen:

Klinkt als een kind dat heel hard aan school toe is en veel uitdaging nodig heeft. In elk geval erg herkenbaar, dit hadden wij ook de laatste maanden voordat Laura naar school toe kon.

En toen was het ook meteen over … tenminste voor een half jaartje totdat school weer wat minder nieuw en uitdagend begon te worden.

Ik denk dat sommige kinderen altijd wat meer energie hebben, en wat meer uitdaging/afwisseling nodig hebben dan anderen.

Naar school gaan helpt wel, maar we zoeken dat ook deels buitenshuis (zwemles, judoles, zumbales).

Bij lasse was het een pittige periode vanaf dat hij 3,5 was. En met dat in het vooruitzicht met Nena hoop ik dat het juist met mijn tweede anders gaat :pray:

Kaya is hier ook ontzettend pittig pfffff maar ja die moet wachten tot maart totdat ze naar school mag.

Nu maar hopen dat het snel maart is :mrgreen:

Ja, nu drie en een half en soms niet te houden…grrrr…wat doe je eraan? :evil: :wall: :roll: :frowning:

@elisaatje wrote:

Ja, nu drie en een half en soms niet te houden…grrrr…wat doe je eraan? :evil: :wall: :roll: :frowning:

tot 100 tellen maar zelfs dat is soms niet genoeg :roll:

Zo herkenbaar. Onze oudste is nu echt een drama-queen, luistert heel slecht en is ook heel brutaal. Ze wil ook heel graag naar school, nog 3 weken en dan mag ze gaan oefenen en nog 6 dan kan ze gaan beginnen. Ik heb goede hoop dat dat (even) gaat helpen. In iedere geval krijgt haar zusje dan wat rust, want die heeft momenteel geen leven.

@annette77 wrote:

ow echt???

kan het anders???

dus ik heb nog een goede kans met mijn kleine poppie???

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

:wink: :mrgreen:

Eh, garantie tot aan de deur hè?

Onze oudste had haar handen vol aan haar ziekte en ontwikkelingsachterstand, dus die had waarschijnlijk de tijd noch de energie om de draak uit te hangen.

Enne…

Rond 5 jaar ging ze volop inhalen. Leueueueuk :liar:

hier ook een bijna 4 jarige en vakantie…

krijg meerdere keren op een dag te horen… mama mag ik bij iemand spelen.

maar ja hoe leg je een kind uit dat al haar vriendinnetjes op vakantie zijn…

ook al ben je de hele ochtend weg geweest… ben nog niet thuis of… mama mag ik met iemand spelen… :roll:

of de vraag… mag ik naar school mama…

Ook hier bekend… Mama, naar school toe he? Ik benne bijna 4 he? Mama, dat wil ik niet!!! Mama, wil je spelletje spelen ( 10x op een dag!) NEE, MAMA, NIET DOEN!!! NEE ( en dan krijsen!) Gelukkig bied het KDV nog beetje uitkomst, er zijn meer bijna 4 jarigen dus Elise heeft wel wat speelgenootjes gelukkig met hetzelfde ‘niveau’

Maar is het al 5 september?

Klinkt herkenbaar, hier momenteel een meisje wat echt op het onhandelbare afgaat. Ik kon het allemaal vaak goed aan, papa is wat moeilijker, maar nu… ik hoef soms maar naar haar te kijken en ze begint al te gillen. Echt krijsen, alsof ze vermoord wordt en meer van dat soort dingen. Ik was vandaag zover dat ik het echt even niet meer wist. :cry:

Fase dus? Ze wil wel heel graag naar school en is met een aantal frustratie dingen bezig, maar deze lieve dame volgens iedereen is met fases nu poeslief of niet te hanteren… en het duurt toch echt nog wel heel lang voor ze 4 wordt. :roll:

Hier de oudste nu ook even een fase!

Hij wilt zo graag naar de basisschool toe, en heeft soms echt teveel energie!

Uitdagen, grote mond etc.

Dus flink begrenzen die hap, maar soms :silenced:

Vandaag ook met naar bed gaan, jeetje zeg :shock:

Leek wel alsof er een varken geslacht werd!

ZEN :pray:

bij de maartmama’s 2008 alleen maar draken, dusse ik zeg… FASE!!! :wink:

hahaha laten we dat hopen!

Hier nog ook echt de fase: angst!

Soms moeilijk om daar correct mee om te gaan hoor! :oops:

klinkt dus heeel herkenbaar, hier ook een dame die echt de oren ergens achter heeft gelaten ofzo… ppfff

maar goed nog een maandje en dan mag ze naar school, hoop idd dat dat helpt… :pray:

hier nog tot januari wachten, helaas! Hahaha