Zijn er meer meiden hier op kok....

die ervoor gekozen hebben om full-time te werken en dat de man huisman is…



Wij hebben van de week de knoop doorgehakt…

Ik ga full-time werken en mijn vriend gaat dus thuis werken als huisman…



Nu nog een baan vinden??!! :mrgreen:

Ik werk nu al ass-begeleider bij verstandelijk gehandicapten met een 0-urencontract en er komt per 1 juli een baan vrij als begeleider 80% en ik ga daarvoor… Het is helemaal mijn ding…

Kan helaas pas 4 juni bellen naar de manager…



En mijn vriend heeft nog nooit een stofdoek aangeraakt, wasmachine nog nooit aangezet… Ik zette zelfs de kliko op straat…



Dus voor ons beide gaat er nogal wat veranderen de komende tijd :mrgreen:



grts patricia

jeetje wat heftig zeg!! ben wel benieuwd hoe jullie dat gaan vinden allebei. Mijn hubbie wil dat ook heel graag maar ik zelf zie dat nog niet zitten… :think:



wat heeft jou zover gekregen?

Zoo hé wat een enorme verandering ,

wel knap dat je de stap durft te wagen.

Dan doel ik even op je gedeelte dat je schrijft dat jij toch veel al deed in het huishouden… ben je niet "bang"dat je hem de 1 e tijd volledig moet instrueren wat en hoe te doen?



Tja als dit is wat jullie samen graag willen , kost het wat energie maar naar verloop van tijd zul je merken beijden of het goed gaat of het goed voelt en of er nog veranderingen moeten zijn…



ik denk als je er zo over nagedacht hebt en je tot de coclusie komt al een grote zet is gedaan ,

prima toch.



Maar euhm zelf geen ervaring , weet wel dat vrienden van ons het doen als er een kindje mag komen bij hen… dan blijft hij thuis en gaat zei fultime werken

:thumbup: goede stap, als het bij jullie past, fijn!



we denken er weleens over. we werken nu allebei 4 dagen, maar hub heeft geen zekerheid in zijn baan en verdient minder dan ik, terwijl ik mijn werk vaak niet afkrijg ik 4 dagen en soms die 5de dag wel mis.



voorlopig ben ik ook wel blij met mijn vrije vrijdag om met onze zoon door te brengen, zeker gezien de heftig tijd die we hebben maar misschien over een tijdje…

ik fulltime en hub 3 of 2 dagen. ik zie het wel zitten :slight_smile:

Toen Noah geboren was werkte Si in de avond-uren en op zaterdag en zondag, en ik werkte overdag door de week full time. Dus hij deed al het Noah-werk overdag. Toen Ava geboren was ging ik na 3 maanden full time werken, en Si bleef thuis. Ging prima, want hij was het toch ergens al gewend om thuis te zijn met een baby.



Het was zelfs zo dat hij er moeite mee had toen hij weer kon gaan werken. :mrgreen:

yo, hier nog 1. Ik heb een eigen bedrijf, mijn vriend is huisman :smiley:

Maar we willen naar een situatie toe dat we beiden in het bedrijf werken en beiden huisman/-vrouw zijn. Beste van 2 werelden toch!

@bianca81 wrote:

Zoo hé wat een enorme verandering ,

wel knap dat je de stap durft te wagen.

Dan doel ik even op je gedeelte dat je schrijft dat jij toch veel al deed in het huishouden… ben je niet "bang"dat je hem de 1 e tijd volledig moet instrueren wat en hoe te doen?




ja dat zal ik in het begin wel moeten doen..... Ben al begonnen :wink: ......
We hebben heel de maand juni de tijd, want hij werkt al niet meer en ik heb nog geen vaste baan en ben dus veel thuis.....

Toch wel grappig om te lezen dat er meer stellen zijn die het zo doen......

grts patricia

Toen onze eerste er net was werkte ik full time, en mijn man was voornamelijk thuis. Hij werkte een paar uurtjes per week.

Inmiddels is de 3e onderweg, en hebben we het omgedraaid al een paar jaar. Ik merkte dat ik mijn kinderen toch belangrijker vond, en mijn man was te gemakkelijk in het huishouden. (lees, ik vond het een zooitje en raakte overspannen van het fulltime werk en huishouden)



Nu is het goed zo. Bij mijn vader EN neef gaat het wel goed. Mijn vader is hertrouwd en heeft een zgn nieuwe leg. Hij is thuis zijn vrouw werkt. EN bij mijn neef net zo.

EN waarom ook niet, ik zie in dat opzicht geen verschil tussen man en vrouw.

Wat leuk! Echt knap dat jullie deze beslissing hebben gemaakt…het is toch vaak ‘veiliger’ om bij het ouwe-vertrouwe te blijven :wink:



De eerste 1,5 jaar na de geboorte van Rhodé hebben m’n man en ik allebei part-time gewerkt. Dit beviel goed, totdat hij een full-time baan aangeboden kreeg, en ik steeds meer m’n meisje ging missen op de dagen dat ik werkte. Dus toen de knoop doorgehakt om thuis te blijven terwijl m’n man full-time ging werken.

Nu loopt zijn contract af, en wordt zijn contract jammer genoeg niet verlengd :cry: Hij is nu thuis heel druk bezig met z’n eigen bedrijfje, en ik zit rond te kijken hoe ik mijn toekomst een beetje helder kan gaan krijgen.

Het zou zomaar kunnen zijn dat ik meer ga werken dan hij doet, dus dan wordt hij inderdaad ook ‘huisvader’ :wink:

Ik ken een stel dat het noodgedwongen zo doet, maar het brengt VEEL ergenissen met zich mee.



De desbetreffende man neemt het hh toch minder serieus dan zijn vrouw. Hij zit liever binnen achter een computerspel dan met zijn kind in de speeltuin en zij kookt altijd, want dat is hem ook teveel.



Ik denk dat het ontzettend afhankelijk is van de persoon. Mijn man vind koken bv helemaal leuk, dus dat zal bij ons het probleem niet zijn. En ik denk dat die van mij het hh nog wel beter aan zal pakken als dat ik doe, maar met het doen en laten van de kinderen zal hij denk ik veel makkelijker zijn dan ik.





Ik wens jullie iig heel veel succes, als jullie ervanuit gaan dat het gaat werken, dan komt het vast wel goed! :thumbup:

hoihoi



Straks na de bevalling gaat mijn man een dag minder werken. Hij wil graag wat meer huisvader zijn. En ik vindt mijn werk zo leuk dat ik niet minder wil werken.(werk nu 26 uur)

Er zijn wel mensen die dat raar vinden. of noemen het dan een papa dag. Hoezo is hij de rest van de week geen pap :?



groetjes

marlies

Oh ja…Zelfs toen Si thuis was en ik full time werkte kookte ik nog steeds iedere avond.

Ik kan echt niet iedere avond frituur/kant en klare maaltijden of pizza eten! Meneer kan dus niet koken… :roll:

Niet helemaal vergelijkbaar, maar toen ik ging samenwonen had mijn man bij zijn moeder nooit meer hoeven doen dan een eitje bakken!



Doordat ik in de ploegendienst werkte moest hij wel zelf eten koken. door schade en schande wijs geworden. ( wij beiden) Bv. dat boerenkool niet rauw door de aardappelen gestampt kan worden en dat je het onderste deel van de andijvie gebruikt in plaats van het bovenste deel! :mrgreen:



Dus geef niet te snel op. Bespreek het met elkaar wat op zijn minst gedaan moet zijn in het huishouden. Dan krijg je geen valse verwachtingen van elkaar.



Toen er kinderen kwamen zijn we trouwens beiden 80% gaan werken. Ondertussen is het voor beiden weer 100% geworden. Ik op papier nog wel 80% maar door een nevenfunctie en regelmatig overwerk kom ik wel aan de 100%. Dus nu verdelen we het gewoon in huis, diegene die er eerst thuis is kookt, of ik zorg dat er bv een ovenschotel klaarstaat die alleen nog opgewarmd hoeft te worden.



Het huishouden doen we samen. Hij stofzuigt veel, ik de was en strijk. Maar voor andere klusjes draait hij zijn hand ook niet om hoor.



al doende leert men, en ook van elkaar kunnen accepteren dat een ander dingen misschien anders doet dan je zelf zou doen!

Hier gaan we het waarschijnlijk ook doen. Hubbie heeft een WA-Jong uitkering en daar leven we nu van. Gaat prima maar ik wil eigenlijk wel wat gaan doen. Maar…ben pas 19 dus krijg minimumloon om dan boven de toeslag uit te komen, die we nu krijgen omdat ik niet werk, moet ik volgens mij 7dagen per week werken. Maar daar heb ik nog niets van uitgezocht.

Maar ik wil straks dus wel gaan werken en dan zit hubbie hier huisman te wezen. Hij heeft al wel aangegeven dat ik dan taken moet opschrijven die gebeurd moeten worden, want dat die t zelf niet ziet was ik al achter :wink: :lol:



Succes en ik ben benieuwd hoe het je straks bevalt!

Hier 50/50 maar ik ben meer van de ’ carriere’ dan hij :lol:



UIteindelijk zouden we geen van beide echt helemaal thuis willen zitten (als we die keuze hadden) maar mijn vriend is meer huisvader materiaal dan ik huismoeder materiaal ben hoor 8)

De grootste stap is genomen… Ik ben aangenomen en ga per 1 juli 30-36uur werken… Yeah…



En heerlijk hoor, dat ik al weken niet hoef te poetsen hier in huis…



grts patricia

Gefeliciteerd!



Ik denk er ook wel eens over. Mijn man zou best thuis willen blijven en het hh vertrouw ik hem volledig toe. Komt bij dat ik beter verdien dan hij, dus het zou best de moeite waard kunnen zijn. Maar ik weet niet zo goed of ik het wel zo leuk vind om fulltime te werken als hij thuis is. Ben bang dat ik dan toch het gevoel krijg dat ik het móet binnen brengen.



Maar wie weet… ooit…



Wat ik me wel afvraag, je bent toch vpk niv 5? Ga je als begeleider niet op niv 3/4 werken?

Ja idd Kay, goed opgevallen…

Ik ga nu in schaal 40 werken ipv schaal 45 maar het werk is zo leuk dat ik dat er wel voor over heb…



grts patricia

Terwijl je ws ook zelfs nog wel in schaal 50 kunt werken! Mooi dat je het werk zo leuk vindt dat het je niet uitmaakt.

@Kay30 wrote:

Terwijl je ws ook zelfs nog wel in schaal 50 kunt werken! Mooi dat je het werk zo leuk vindt dat het je niet uitmaakt.




dat leer je wel als je een paar keer je hoofd gestoten hebt, geld is ook niet alles…