Hallo,
Ik heb een zeer onregelmatige cyclus varierend van 31 tot 112 dagen. Ik ben hiervoor bij de huisarts geweest en die heeft me doorgestuurd. Hier in het ziekenhuis is het protocol dat je dan meteen naar de fertiliteitskliniek gaat. En die stap durf ik nog steeds niet goed te zetten.
(word dan echt een bevestiging dat er een probleem is)
Slaat natuurlijk nergens op maar zo voelt het wel een beetje.
Nu was ik benieuwd of er meiden zijn die mijn verhaal herkennen. Ik lees al een tijdje mee op dit forum dus ik weet dat er nog wat meer topics over lopen. Maar die meiden kennen elkaar al een tijdje en dat voelt een beetje als inbreken of lopen een stuk voor en zijn al met medicijnen bezig.
Ik merk dat ik eigenlijk heel erg de behoefte heb om met iemand er over te kletsen die snapt wat ik bedoel. Zonder mensen voor het hoofd te stoten die al veel langer bezig zijn.
groetjes Marleen
Hi Marleen,
Ik herken wel wat jij opschrijft. Ik ben nu ruim 1 1/2 jaar bezig m zwanger te raken en durf eigenlijk ook niet zo goed naar de arts toe te gaan uit angst dat er misschien bevestigd wordt dat er een probleem is. Weet ook niet zo goed waar de grens voor mij ligt.
Ik heb zelf ook een onregelmatige cyclus gehad, maar die varieerde tussen de 30 en 65 dagen en evengoed snel zwanger geraakt rekening houden (tja, als je zwanger wilt worden, hou je het toch in je achterhoofd) met een normale cyclus van 28 dagen.
Jij hebt het over bijna 1/3 jaar, dus heel wat eisprongen minder dan normaal. Ik hoop dat je me dat ‘normaal’ vergeeft, want je geeft zelf al aan dat het niet regelmatig is zoals het zou moeten zijn.
Ben je bang voor de medicijnen die je voorgeschreven kunnen worden of schaam je je?
Zolang ik nog niet naar de dokter ga is het nog niet een officieel ‘probleem’. Dit slaat natuurlijk nergens op want het feit is dat er iets niet helemaal goed zit. Maar toch dan wordt het zo officieel…
Ik heb al een zoontje, van hem ben ik zwanger geraakt terwijl ik de pil slikte.
Op de pil heb ik nooit zo goed gereageerd. Niet ongesteld of juist belachelijk erg. Na meerdere pillen geprobeerd te hebben had ik er dus eentje die ik sinds een half jaar slikt en toen werd ik dus zwanger. Mijn huisarts heeft gezegd dat ik gewoon erg gevoelig ben voor hormonen, hahaha.
Na de bevalling is mijn schildklier totaal van slag geweest. Ik sliep nog maar vier uur per nacht, was onrustig en ben 14 kilo afgevallen (ik woog nog maar 46) Het heeft toen een jaar geduurd voordat ik weer ben gaan menstrueren, maar dat gooiden we toen op het gewichtverlies.
Nu ga ik daar ook wel een beetje over twijfelen maar ja.
Het gekke is dat ik me eigenlijk nu zwanger voel, heb vorige week een test gedaan maar die was negatief. Dus waarschijnlijk zit ik mezelf weer voor de gek te houden. Is wel een dure hobby zo
Het vervelende is dat ik eigenlijk niet meteen met z’n tweeen naar de fertiliteitsarts wil. Ik ga liever eerst naar de 'gewone’gyn waar ze mij na kijken. Het probleem ligt zeer waarschijnlijk toch bij mij.
Maar als ik naar de gyn ga mag ik niet over mijn kinderwens praten en dan zou ik dus moeten liegen tegen een arts…
En nu twijfel ik dus erg wat ik moet doen. Heb even snel zitten rekenen zit nu op dag 57.
Groetjes Marleen
Hoi Marleen,
Ik snap je wel. Ik heb ook een onregelmatige cyclus varierend van 30 tot 50 dagen. Ben wel 2 x zwanger geweest, maar beide zijn helaas geeindigd in een miskraam. Na mijn eerste miskraam is mijn cyclus helemaal op hol geslagen terwijl hij daarvoor heel regelmatig was.
Een jaar na de 1e miskraam heb ik zelf het initiatief genomen om naar de gyn te gaan. Ik heb een verwijsbrief bij de huisarts gevraagd vanwege de cyclusroblemen en heb vervolgens al m’n vragen en twijfels bij de gyn op tafel gegooid. Ze wilde me ook gelijk doorsturen naar de fertiliteitskliniek, maar ik schrok daar echt van. Ik had me ingesteld op het feit dat ze eigenlijk pas na 3 x een miskraam echt onderzoeken gaan doen, dus toen ze zei dat ze nu al wel wat onderzoeken wilde doen klapte ik helemaal dicht. Ik had stiekem(heb ik nog steeds) de hoop dat het uiteindelijk vanzelf wel goed zou komen. Inderdaad wat jij zegt dan wordt het voor je gevoel echt een bevestiging van wat jij nog niet wilt zien als een probleem. Vervolgens was ik de maand erop weer zwanger, maar helaas.
Nu zit ik al een heel verhaal over mezelf te typen :oops: , sorry!
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je ook met een onregelmatige cyclus echt wel zwanger kan worden. Volgens mij kan je ook gewoon naar de gyn met dit probleem en hoef je echt niet te liegen hierover. Ik heb dat protocol nog nooit gehoord. meestal is het andersom en moet je bijna een moord plegen om te mogen worden doorverwezen? Kan je niet een afpsraak maken in een ander ziekenhuis?Ik heb ook gewoon een afspraak met de gyn gemaakt en ze vond dat absoluut niet raar. Toen ik aangaf dat ik nog wilde wachten met de fertiliteitskliniek begreep ze dat helemaal. Nu hebben we de afspraak dat zodra ik eventueel weer zwanger ben ik onder controle van haar sta en blijf.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Liefs Steph