Hallo,
Ik heb een zeer onregelmatige cyclus varierend van 31 tot 112 dagen. Ik ben hiervoor bij de huisarts geweest en die heeft me doorgestuurd. Hier in het ziekenhuis is het protocol dat je dan meteen naar de fertiliteitskliniek gaat. En die stap durf ik nog steeds niet goed te zetten.
(word dan echt een bevestiging dat er een probleem is)
Slaat natuurlijk nergens op maar zo voelt het wel een beetje.
Nu was ik benieuwd of er meiden zijn die mijn verhaal herkennen. Ik lees al een tijdje mee op dit forum dus ik weet dat er nog wat meer topics over lopen. Maar die meiden kennen elkaar al een tijdje en dat voelt een beetje als inbreken of lopen een stuk voor en zijn al met medicijnen bezig.
Ik merk dat ik eigenlijk heel erg de behoefte heb om met iemand er over te kletsen die snapt wat ik bedoel. Zonder mensen voor het hoofd te stoten die al veel langer bezig zijn.
groetjes Marleen
Hi Marleen,
Ik herken wel wat jij opschrijft. Ik ben nu ruim 1 1/2 jaar bezig m zwanger te raken en durf eigenlijk ook niet zo goed naar de arts toe te gaan uit angst dat er misschien bevestigd wordt dat er een probleem is. Weet ook niet zo goed waar de grens voor mij ligt.
Ik heb zelf ook een onregelmatige cyclus gehad, maar die varieerde tussen de 30 en 65 dagen en evengoed snel zwanger geraakt rekening houden (tja, als je zwanger wilt worden, hou je het toch in je achterhoofd) met een normale cyclus van 28 dagen.
Jij hebt het over bijna 1/3 jaar, dus heel wat eisprongen minder dan normaal. Ik hoop dat je me dat ‘normaal’ vergeeft, want je geeft zelf al aan dat het niet regelmatig is zoals het zou moeten zijn.
Ben je bang voor de medicijnen die je voorgeschreven kunnen worden of schaam je je?
Zolang ik nog niet naar de dokter ga is het nog niet een officieel ‘probleem’. Dit slaat natuurlijk nergens op want het feit is dat er iets niet helemaal goed zit. Maar toch dan wordt het zo officieel…
Ik heb al een zoontje, van hem ben ik zwanger geraakt terwijl ik de pil slikte.