die niets willen eten?
Nynke is nu bijna eh :eh: , nee, ze is nu 8 maanden, maar ze eet nog steeds bijna geen bijvoeding. Geen groente, geen fruit, geen boterham. Een cracotte en een liga eet ze wel :roll:
Ze krijgt wel steeds groenten aangeboden en ook fruit, maar ze sabbelt er alleen maar op en áls ze er al wat van binnen krijgt dan is dat in zijn totaliteit niet meer dan een theelepeltje.
Ze wil niet van een lepeltje eten, ze houdt haar mondje stijf dicht. Alleen als we haar yoghurt geven gaat het mondje een beetje open, maar ook dan hapt ze niet echt, ze smeert het aan haar lipjes.
Op zich vind ik dat wel positief, we zullen toch moeten oefenen, maar toch, ze mag al twee maanden bijgevoed worden en tot dusver stelt het helemaal niets voor.
Ook dat ze in ieder geval erop sabbelt zie ik maar als positief, omdat ze op die manier toch went aan verschillende smaken en structuren.
Nu moet ik dinsdag naar het cb, maar kwam er net even om de afspraak wat op te schuiven en daar was ook een cb-arts. Die kwam met het idee om haar te laten “uithongeren”, dwz de bv afkolven en haar niet eerder wat geven dan dat ze eet… :o :shock: :?
Eerlijk gezegd word ik niet helemaal lekker van dat advies…
Nu mijn vraag: Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben??
is die cb-arts wel helemaal lekker?>??? het blijft tot het jaar toch BIJ voeding… tot die tijd is melk de hoofdmaaltijd!! Laat je niet gek maken meis, voor je kindje 18 is eet ze wel groente hoor :mrgreen:
Joy kreeg als wij gingen eten het zelfde… gepureerd of gewoon stukjes in dr handje en ze zag maar wat ze er mee deed. Eerst at ze weinig, daarna vanaf maad of 10 wel goed dr fruit enzo… en met 1jaar bedacht ze opeens dat ze mee ging eten en toen ging het onwijs goed ze word nu bijna twee en eet super goed nu! :D… Ze lust alle groenten, alle fruit, al het eten dat ik maak. Alleen brood wat minder maar dat vullen we wel aan met andere dingen Al met al van een moeilijke eter naar een prima etertje. Gewoon aanbieden en je kindje met jullie mee laten eten is msch wel goed! Dan leert ze dat dat er bij hoort en vanzelf wilt ze OOK :mrgreen:
Heeft Nynke al tandjes? Leonie heeft in het begin ook alleen gesabbeld hoor, gewoon lekker laten aanklooien en uiteindelijk hapte ze stukjes af. Maar nog steeds eet ze niet superveel, denk ik. Er belandt in ieder geval nog aardig veel op de grond, en als ik het verkeerde voorschotel… :eh: :shifty: Ik ben al lang blij dat ik weet dat ze met de BV genoeg binnen krijgt. Verder zie ik wel…
(hoe weet je trouwens dat ze een theelepeltje binnen krijgt? Ik verkeek me nog op de hoeveelheid…)
@KleinBloemetje wrote:
Eerst at ze weinig, daarna vanaf maad of 10 wel goed dr fruit enzo… en met 1jaar bedacht ze opeens dat ze mee ging eten en toen ging het onwijs goed ze word nu bijna twee en eet super goed nu!
Dat geeft weer een beetje hoop tenminste!!
Nynke zit ook bij ons aan tafel als we eten, dus als we brood eten krijgt zij een broodkorst of een cracotte en 's avonds krijgt ze of hetzelfde als wij, of een stukje komkommer. Ze likt ook een beetje yoghurt van een lepeltje inmiddels :thumbup:
Biebels, Nynke heeft vier tandjes en cracotte eet en kauwt ze heel goed, dat is het niet. En ik weet dat ze heel weinig binnenkrijgt doordat het stukje komkommer of wortel of noem maar op nauwelijks aangegeten wordt. Dat kan ik wel zien. De bloemkool verkruimelt ze helemaal, maar de stukjes spuugt ze weer uit.
Appel wil ze niet eens aan sabbelen en ook bij banaan zet ze het op een huilen :roll:
Ze sabbelt wel aan meloen…
Maar goed, ik hoop dat ze uiteindelijk gewoon gaat eten, ik laat haar niet “uithongeren”, want volgens mij werkt dat echt niet en daarbij, als ze het lang volhoudt (en ik denk dat ze dat doet!), hoe zit het dan met vocht??
Ben ook wel benieuwd wat onze eigen cb-arts zegt! Maar uithongeren: No way!!! En idd, ze zal wel groente en fruit eten voor ze een oud vrouwtje is :mrgreen:
Ja echt het komt wel goed, gewoon aanbieden ook dingen die ze nu niet lust, wat je ook kunt proberen is dingen wat op smaak brengen daar is onze dochter zeer gevoelig voor ja nu ze groter is is t makkelijker want op zout etc hoef je niet meer zo te letten maar met andere kruiden beetje mee roerbakken oid doet al een hoop! bijv bloemkool weinig smaak, beetje nootmuskaat erbij en het smaakt een stuk lekkerder.
En die mensen op t CB lekker laten kletsen gewoon aanbieden en t komt echt wel een keertje goed
Mijn dochter (nu 23 maanden) wilde met 8 maanden wel eten, maar het lukte gewoon niet omdat ze aldoor haar tong uitstak en het leek of ze nie wilde slikken, met 10 maanden, na 2 maanden maar blijven oefenen, lukte het gelukkig beter. Het CB dreigde toen ook met haar gewicht, dat ik moest blijven doorgaan, wat ik ook deed, en nu eet ze redelijk goed, ondanks dat ze nog een licht popje is. Sommige kinderen eten gewoon minder goed!
Bij jullie is het volgens mij ook gewoon een kwestie van doorzetten, leren dat ze haar mond moet openen. Succes! En weet dat er een paar maanden overheen kan gaan!