Zijn er meer baby's die zo weinig slapen?

Ammar slaapt zo weinig overdag. Hij is heel rustig , kijkt zijn ogen uit en huilt weinig. Maar ik maak me een beetje zorgen om zijn slaapgedrag . Hij is van 7.00 /7.30 tot 19.00 bijna de hele dag wakker op wat hazeslaapjes van 15-30 minuten na. Eens in de drie vier dagen slaapt hij "s middags weleens 3 uur achter elkaar. 's nachts slaapt hij wel heel goed , vanaf 7 uur krijgt hij de borst tot hij in slaap valt en dan slaapt hij tot 5 uur door. Hij is bijn drie maanden. Herkenbaar of niet?

Ieder kindje is verschillend wellicht heeft jouw kindje weinig slaap nodig.

Heeft jouw kindje misschien teveel prikkels om zich heen als ie gaat slapen? Misschien gewoon op een vast tijdstip in bed leggen ook al al speelt je kindje in bed dan rust ie toch uit.

gr Leonie

Heel herkenbaar. Na verloop van tijd gaan ze langer slapen maar hier in het begin ook alleen hazeslaapjes

Hier ook hoor, enkel hazeslaapjes. Maar jouw kindje slaapt 's nachts al wel erg lang joh, lekker! Die van mij is 's avonds tot een uurtje of 10 wakker en slaapt dan tot 8 uur (wel voeding om de 2,5 uur, dus geen doorslapen).

Mijn oudste 2 deden hetzelfde, dus ik ben niet anders gewend.

Ja , de nacht is heerlijk .Geen probleem. Dat was bij mijn dochter (3 jaar nu) wel anders …

Sjonge…dat is wel erg weinig hoor…

Maar als hij tevreden is, rustig, allert en lekker rond kijkt is het goed toch?

Probeer goed op z’n signalen te letten (oogjes wrijven, staren, wegkijken) en bij de eerste vermoeidheidstekenen lekker in bedje leggen. Als ik het later doe bij Amélie slaapt ze dus gewoon niet of ook maar heel kort.

nou , zal je altijd zien. Twee weken sliep hij zoals ik het beschreef , en de inkt is nog niet opgedroogd of hij doet het anders. Gisteren heeft hij twee langere slaapjes gedaan en nu ligt hij ook heerlijk te pitten :zzz: :zzz: :zzz: .

zo zie je maar elke dag is weer anders met een baby.

gr Leonie

hier ook altijd 2 keer per dag een hazenslaapje van 30-45minuten soms wat langer,

en dan eens in de week dan slaapt ze ineens spontaan 2-3uurtjes door!!!

snachts slaapt ze 10-11 uur soms langer,

Ik maak me niet druk, mn kindje geeft zelf aan wanneer ze moet slapen

ze is gewoon heel actief en vrolijk en ontwikkelt erg goed,

dus maak me nooit zorgen om dr slaap,

we hebben wel gewoon vaste slaaptijden,

Haha Nina, dat zul je altijd zien inderdaad. Hier is mijn kleine man ook al 3 avonden voor 21.00 uur in slaap gevallen, haha.

Hier precies hetzelfde probleem hoor, Jesse slaapt overdag ook erg weinig, na de fles van 11:00 speelt hij nog even, tegen 12:00 baker ik hem in, met een beetje mazzel slaapt ie dan een half uur of een uur, s’avons na de fles van 19:00 is hij zo moe dat ie als een blok in slaap valt, om 23:00 maak ik hem nog even wakker voor een fles en slaapt dan tot ± 7:00, na deze fles wou hij eerst ookniet meer slapen maar ik heb hem gewoon iedere ochtend weer in bed gelegd, en nu slaapt hij s’morgens ook “uit” tot ± 9:30.

Ik heb wel gemerkt toen ik eenmaal regel had in de voedingstijden en ook de slaaptijden dat ie ook wel gaat slapen, alleen s’middags na de fles van 15:00 is het nog niet gelukt maar ik hou gewoon stug vol, er komt vanzelf wel een dag dat meneertjeeens lekker gaat slapen zoals de meeste baby’s dat doen. Jesse is 11 weken en ik geef flesvoeding.

Doei

Volgens mij scheelt jou baby maar weinig in leeftijd met die van mij; Ammar is van 23 juli , ik denk die van jou van de 22e?

@Jasmijntje wrote:

Haha Nina, dat zul je altijd zien inderdaad. Hier is mijn kleine man ook al 3 avonden voor 21.00 uur in slaap gevallen, haha.

héél herkenbaar. Isa sliep overdag ook bijna niet toen ze klein was…nu slaapt ze overdag 2x een uurtje!

Jesse is van 4 Augustus, dus dat scheelt idd niet zo veel

:smiley:

Hier ook een baby van bijna 3 maanden (25 juli) die overdag 2 of 3 keer een half uurtje slaapt. Het hoort blijkbaar bij haar. Ik probeer het aantal prikkels wel te verminderen, maar is lastig met een peuter erbij. Ze slaapt gelukkig s nachts goed.