Zijn er hier mensen die de vaccinaties niet hebben gegeven?

Wij vonden het enorm moeilijk om de keuze te maken om wel of geen prikken te geven. Voor beiden valt wat te zeggen.

Nu vraag ik mij af wie er geen prikjes heeft gegeven of iets weg hebben gelaten? En wat de redenen daarvoor zijn geweest?

Groetjes

ik denk dat haast niemand dat zou doen aangezien je kind dan heel erg ziek kan worden met alle gevolgen van dien…

hoezo dan ben je zelf aan het twijfelen?

ik hb gewoon d eprikken gegeven, waarom niet! een volgende keer zal ik de prikken wel veel later doen, dus pas met een maand of zes beginnen. Hier is onze uk er als klein beepje erg ziek van geweest, terwijl ze later niks geen last heeft gehad!

@ Konijn, de prikjes zijn erg veranderd van samenstelling en zal constant veranderen. Mijn dochter is er ook ziek van geweest, terwijl mijn zoontje vanaf de eerste maand de prikjes heeft gehad vanwege kinkhoest en die had nergens last van.

Dus de ene en de andere keer hoeft dus niet hetzelfde te zijn.

het verschilt idd per kind, maar ik zou er mij niet meer gemakkelijk bij voelen als ik het eerder doe!

Ik wacht een volgende keer met de prikken, ga niet zo vroeg al beginnen.

Mijn zoontje krijgt de 2e BMR straks ook niet, is van de 1e heel erg ziek geweest.

Ik ben een maand later dan normaal begonnen met prikken, de eerste dus met 3 maanden en daar had ze helemaal geen last van, van de 2e heeft ze een klein beetje koorts gehad en de 3e weer helemaal geen last. En dat zijn toch allemaal dezelfde prikken.

Zou sowieso wel laten prikken, als ze de ziektes krijgen ben je nog verder van huis en het vaccin is niet meer zo als een paar jaar geleden. Die is een stuk verbeterd.

Wat zijn jullie redenen om het niet te doen?

Wij geven ze als ze een half jaar oud is. Dan vinden wij haar ‘groot’ genoeg om die prikjes te geven.

Hebben jullie laatst op de televisie gezien over een kindje die altijd heel vrolijk was etc. Toen kreeg hij een prik en werd ineens heel passief, lachte niet meer etc. Hun zeggen dat het van de prik komt.

Als ik dat soort verhalen hoor, begin ik erg te twijfelen.

Ik blijf die prikken eng vinden, maargoed als ze 1 van die ziektes krijg ben je ook nog lang niet jarig, om het zo maar te zeggen.

In een tv serie (volgens mij Private Practice) was er een mama van 3 jongens, waarvan haar oudste autistisch was geworden na de vaccinatie, waardoor ze haar andere 2 kids niet heeft laten vaccineren. Toen werd haar middelste ziek, volgens mij mazelen en is toen overleden.

Je hebt een minimale kans op complicaties van de vaccinaties, maar je hebt anders een minimale kans op ernstige ziektes en eventueel overlijden…

Laten we het sociale aspect ook niet vergeten. Niet gevaccineerde kinderen zijn niet altijd welkom op kinderdagverblijven, peuters of scholen. Weet wat je doet.

Luuk is al met 1 maand begonnen met z’n prikjes omdat er kinkhoest heerste in de stad. Hij heeft nergens last van gehad dus ik zou het bij een volgende zo weer doen. Dat kinderen autisme zouden krijgen van vaccinaties heb ik ook een keer in Oprah gezien, maar volgens mij is het nooit wetenschappelijk bewezen. Maar moest er wel ff aan denken toen Luuk z’n prikken kreeg hoor…

OK het is dan misschien rotzooi wat ze erin spuiten maar dat liever dan dat mijn zoontje 1 van die enge ziektes krijgt. Zeker nu hij naar het kdv gaat heb ik liever wel dat hij ingeent is. Hij heeft nu 2x2 prikjes gehad ging beide keren best goed alleen na 4uur werden zijn beentjes vuurrood en warm en ging hij huilen maar een lekker badje doet wonderen.

De BMR weet ik eigenlijk niet of ik dat wel wil ben niet zo van het inenten,maar ja stel dat hij dan zo’n ziekte krijgt. Dat zal ik mezelf dan niet kunnen vergeven, wetende dat ik had kunnen voorkomen/verminderen.

wie zegt dat ze anders niet ziek waren geworden… Vind het wel makkelijk om de schuld altijd maar te geven aan de prikken…

Met autisme is juist bekend dat het pas op latere leeftijd en dus niet bij de geboorte ontdekt wordt :think: …

Soms zelfs pas na 2 jaar en ja als ze dan toevallig net de prikjes op het cb hebben gehad dan kan je makkelijk de schuld af schuiven :angel:

grts patricia

@sanmi wrote:

Laten we het sociale aspect ook niet vergeten. Niet gevaccineerde kinderen zijn niet altijd welkom op kinderdagverblijven, peuters of scholen. Weet wat je doet.

Gek eigenlijk. Als de andere kindjes wel gevaccineerd zijn, is er toch niets aan de hand?!

Wij hebben lang naar goed info gezocht over vaccinaties. Ik vond overal info uit twee kampen, nergens iemand die alle plussen en minnen goed op een rijtje had gezet. Er is een ‘deskundige’ (uit Australië?) die fel tegen was, maar dat onderzoek bleek nogal wat haken en ogen te vertonen en de deskundigheid van die persoon ook.

Uiteindelijk hebben we gekozen voor later vaccineren. Zeker ook omdat Em 6 weken vroeger geboren is. Dat is (tot nu toe) heel goed gegaan.