Ik ga in het ziekenhuis bevallen en onze kleine zal flesvoeding krijgen.
Nou hebben ze in het ZH natuurlijk flesjes, maar ik weet niet wat voor merk en of die zo ook verkrijgbaar zijn in de winkel of alleen aan ziekenhuizen geleverd worden.
Is het verstandig om wat flesjes (heb er verschillende gehad) mee te nemen naar het ziekenhuis? Zodat ik zeker weet dat onze baby leert drinken uit een fles die ik later makkelijk kan kopen?
Of is evt. een andere soort fles na een bepaalde periode niet zo’n hot item?
Ja dat kan wel een hot item zijn,
Er zijn genoeg kindjes die echt een favoriet hebben of gewoon geen zin hebben om te wennen aan een nieuw flesje.
Wij zijn bij Thijmen best wel even aan het zoeken geweest naar wat hij fijn vond.
Ik zou gewoon je eigen flesje meenemen en je kindje voeding geven in een fles waar jullie thuis ook mee zullen gaan voeden
Van veel soorten flesvoeding bestaan er ook kant-en-klaar aangemaakte pakjes of proefpakjes die kun je heel gemakkelijk in je tas stoppen en je hoeft in het ziekenhuis niet moeilijk te doen met afgekookt water oid Ik heb ook al zo’n klein pakje in huis(ondanks dat ik wel van plan ben om bv te geven, maar je weet maar nooit he )
Laurens kreeg in het zkh een kant en klaar flesje van Nutrilon. Maar ik ben wel poliklinisch bevallen dus hij heeft daar alleen zijn eerste flesje gehad.
Hier in het zkh ook kant en klare flesjes van het ziekenhuis, maar dan Friso. Iedere voeding (4 dagen) kreeg hij gewoon een nieuw flesje.
Ik zou geen flesje meenemen naar het zkh. Dat wil zeggen, daar heb ik toen niet eens aan gedacht :shifty:
de kans bestaat dat ze in het ziekenhuis alleen uit kant en klaar aanwezige flesjes voeding geven hoor…
ZE krijgen dit zo aangeleverd en in verband met hygiene en gemak doen ze dan niet anders dan die kant en klare flesjes
Oke, dat wist ik niet dat het kant en klare flesjes waren. Maar kun je die flesjes dan ook makkelijk in de winkel kopen als je naar huis gaat? Misschien moeten we wel even blijven en is baby net gewend aan een bepaald flesje, zou je thuis weer over moeten schakelen… het zal misschien allemaal wel voor zich spreken hoor, maar vraag het me zo af ineens?
In het ziekenhuis waar ik ben bevallen hadden ze kant en klare Nutrilon.
Ik kreeg zelfs voor de eerst dagen een aantal flesjes mee naar huis.
Maar het kant en klare is het zelfde al de pakken Nutrilon 1.
mijn zoontje kreeg in het zkh idd ook nutrilon flesjes. Kant en klaar.
Mijn man moest in de kraamweek erop uit voor flesvoeding (al wist ik van tevoren al dat ik flesvoeding zou geven, ik had nog niet van dat spul in huis gehaald, beetje dom), en die snapte niks van al die keus en nam gewoon de eerste de beste, Friso. Mijn zoontje heeft nergens last van gehad, van die overstap.
Wij hadden geen flesjes mee (niet aan gedacht.) ook geen fles voeding
Hij kreeg daar Nutrilon, en ben overgestapt naar Kruidvat voeding, waar hij geen last van heeft gehad.
Zelfde voeding zal ik denk ik wel kunnen vinden, maar er is toch ook een groot verschil in soorten flesjes? Met andere soorten spenen en alles? Ik heb wel eens begepen dat kinderen een voorkeur hebben voor een bepaald soort flesje. Zijn bijvoorbeeld die Nutrilon flesjes ook te koop in de winkel?
In het begin is dat helemaal geen issue. BEhalve als je nu al weet dat jullie kindje lang moet blijven maar 1 of een paar dagen… De eerste flesjes zijn ook zo klein dat ze het zo op hebben. Als alles goed gaat tenminste he…
Als je thuis bent ga je gewoon kijken of de kleine uit de fles drinkt die jij wilt gebruiken. meestal gaat dat goed maar soms is het zoeken. Ik zou alleen niet van te voren een hele set kopen. Voor als je kindje een andere makkelijker drinkt…
Maar je kunt het toch gewoon in je tas stoppen als jij dat prettig vind??
Karin: ja misschien doe ik dat wel, maar vroeg me af of dat heel ongebruikelijk was ofzo , kan me ook voorstellen dat het personeel daar niet zit te wachten op flesjes van moeders. Als we snel naar huis mogen zal dat me alles meevallen, vandaar dat ik denk aan eventueel een paar dagen blijven en dan met flesjes en alles. Grote tas staat klaar, kunnen ook nog wel 2 verschillende flesjes in voor het geval dat .
Bij mijn 1e bavlling mocht ik na 24 uur uit het ziekenhuis (vacuumpomp vandaar) en na mijn 2de bevalling was ik al na 3 uur weer naar huis. Mijn dochterje heeft toen ze 8 weken was ong wel een weekje in het ziekenhuis gelegen en toen namen we idd eigen flessen mee. Hoefde niet maar vonden wij wel prettig. Daar maakten ze het gewoon schoon en kookten alles 1 keer per dag uit. Dus ik zou ze gewoon meenemen en dan kijk je tegen die tijd wel.
Kan me niet herinneren dat ze aan ons gevraagt hebben of we zelf flessen hadden bij de geboorte :think:
Veel succes!!
Ik bedenk me nu ineens dat wij vanaf het begin hypoallergene voeding geven en dat ze dat in het zkh ook gewoon hadden.
ik had met beide kids de voeding en de fles gewoon mee in de tas de flesje deed ik elke avond voor het slapen gaan even snel uitkoken dat als je wel bevalt je de flesje schoon hebt.
@mamy wrote:
de kans bestaat dat ze in het ziekenhuis alleen uit kant en klaar aanwezige flesjes voeding geven hoor…
ZE krijgen dit zo aangeleverd en in verband met hygiene en gemak doen ze dan niet anders dan die kant en klare flesjes
dat is niet altijd zo. in ons ziekenhuis hadden ze ook kant en klare friso. maar ik wilde dat mijn kleine similac kreeg en dat deden ze gewoon hoor. ik bedoel geloof dat jij als mama zelf wel beslist welke voeding je kind krijgt.
maar om op het topic verder te reageren buiten eigen voeding had ik ook een eigen flesje bij me. zo een van dr brown tegen krampen. wilde ik gewoon meteen mee beginnen. Als jij je het wil moet je het gewoon doen
Ik ben onlangs in het ziekenhuis bevallen en hier hadden ze ook kant en klare flesjes. Het zijn wel flesjes met een kleine, soepele speen en de verpleegster adviseerde mij een dodie kersspeen, deze zou op de speen van het ziekenhuisflesje lijken. De spenen van de kant en klaar flesjes zijn meer rubberachtig.
Nu heb ik zelf Avent flessen en ze drinkt daar wel redelijk uit, maar is wel snel moe, dus ik zit een andere fles te overwegen :think:
ben inmiddels bevallen en onze kleine kreeg ook kant en klare flesjes van Nutrilon. Thuis geven we ook Nutrilon maar uit de Di.frax S fles en dat gaat prima! Overstap was dus geen enkel probleem gelukkig.
Maar bedankt nog voor de antwoorden en adviezen !
GEFELICITEERD