Ziekenhuis aborteert verkeerde helft tweeling

MELBOURNE - Artsen in een Australisch ziekenhuis hebben bij een vrouw die zwanger was van een tweeling waarvan een van de kinderen een levensbedreigende hartafwijking had, per ongeluk het verkeerde kind weggehaald.





Dat heeft het hospitaal donderdag bevestigd.

De vrouw kreeg na 32 weken zwangerschap te horen dat een van de twee jongetjes die zij verwachtte, en voor wie zij ook al namen had bedacht, een zeer geringe overlevingskans zou hebben.



Zij nam de zware beslissing het kind te laten weghalen en onderging daarvoor een keizersnede. Na die ingreep bleek dat het gezonde kind in plaats van het zieke was verwijderd.



Het ziekenhuis sprak in een verklaring van ‘‘een verschrikkelijke tragedie’’ en heeft de familie excuses aangeboden.

Hoe de vergissing kon worden gemaakt, wordt grondig onderzocht, zo hebben de plaatselijke autoriteiten verzekerd.

Ik las het net al op de nu site. Vreselijk! En wat een ongelofelijk domme fout ook.

ik las het ook. :vlinder: :vlinder:

oh nee toch… wat vreselijk… :vlinder:

pfff hoe krijgen ze dat voor elkaar…het lijkt mij toch dat je 100 keer checkt voordat je als dokter een kind weghaald :wall: :cry:



:kaars: :: :: :vlinder: :: :: :kaars:

Leefde het kindje dan ook niet want met 32 weken kan het toch overleven?

Ik vind dit echt een raar verhaal…



Je ziet toch dat zo’n kindje leeft?

En voor de zekerheid kun je toch testen e.d???

:?

@Rooike wrote:

Leefde het kindje dan ook niet want met 32 weken kan het toch overleven?

Ik vind dit echt een raar verhaal…



Je ziet toch dat zo’n kindje leeft?

En voor de zekerheid kun je toch testen e.d???

:?




Ik begreep van een ander forum dat het kindje een dodelijke injectie had gekregen dus het leefde al niet meer!



Bron:



klik !

Jeetje hoe kan dit nou gebeuren zeg :wall: :vlinder:

Mijn vriend vertelde het gisteren.

Ik vind het maar een vreemd verhaal hoor :think:

Zo zit hier even met ongeloof te lezen en met de mond open…wat een bizar verhaal zeg!!

ik vind het ook een gek verhaal… je laat dan toch beide kindjes komen… 32 weken is levensvatbaar…



:kaars:

Ik heb het ook met verbazing gelezen van de week. Wat een afschuwelijke afloop. Ik heb hier op KOK de afgelopen jaren de meest ongelovelijke bewondering gehad voor de vrouwen (en hun mannen) die een kindje uitgedragen hebben ondanks dat ze vrijwel geen overlevingskansen hadden.



Bij dit verhaal denk ik wat was de reden om dit te doen. Waarom die ene al weghalen. Tenzij het misschien beter was voor de ander ofzo.