Ziek...

Ik ben tot een maand of 4 erg misselijk geweest, moest 's moirgens recht uit bed vaak overgeven (altijd maar wat gal en water).

Daarna is het gebeterd.



Nu ben ik sinds een 3 tal weken weer heel vaak misselijk, soms ook 's nachts en smorgens geef ik weer bijna elke dag over, vaak puur gal.

En veel last van zuur, vooral een zuur gevoel in mijn maag.

Vandaag heb ik buiten mijn ontbijt niks binnengheouden, middageten er terug uit, appeltje terug eruit. Ik word dan vreselijk misselijk en moet dan overgeven.

Ondertussen brandt mijn keel ervan.



Is dit nu nog normaal, van de zwangerschap of is er misschien wat anders aan de hand??

Ik noemde het altijd maar ‘het maagzuur’ maar zoals vandaag is niet leuk meer.

Ik hoor vaak dat dat door druk van de baby op je maag kan zijn, maar baby zit al weken diep ingedaald dus kan dat dan ook nog??



gaviscon en andere soorten helpen niks…

Ik heb gehoord dat je bij de huisarts een drankje kunt krijgen, dat moet goed helpen… Ik weet niet hoe het heet…

Ik denk wel dat je op moet letten dat je geen geiriteerd maagslijmvlies er aan over houdt…

Ik heb het ook erg gehad, niets hielp. Het is erg vervelend!!

ik heb het ook, ben nu 14 weken.

steeds misselijk, overgeven, zelfs een glaasje water al,

veel gal en zuur. jek! :silenced:



de huisarts heeft mij kauwtabletten gegeven om het maagzuur te binden en dat helpt wel.

zij zei dat een drankje minder fijn is als je zo misselijk bent dus dat je beter om kauwtabletten kunt vragen.

ik ben de naam even kwijt, Maalox of zoiets?



beterschap in ieder geval! het is super-naar :frowning:

@Moosje wrote:

Ik heb gehoord dat je bij de huisarts een drankje kunt krijgen, dat moet goed helpen… Ik weet niet hoe het heet…


Antagel. Vrij verkrijgbaar bij de apotheek, althans in Nederland.

Maalox kauwtabletten en Rennies zijn allebei goed, al vond ik de Rennies beter weg te krijgen.

Je hebt ook een drankje, Antagel, dat is ook prettig. Zit een beetje een mintsmaak aan en is niet zo heel vies. Het is alleen wat lastig meenemen, zo’n fles die in de koelkast moet staan. Ik had dus altijd de Antagel voor thuis en de Rennies voor onderweg.



Maar dat zuur is wel erg balen, ik was zo blij dat het over was na de bevalling…

die antagel is hetzelfde als maalox, en dat helpt geen fluit. Nu toch niet meer in ieder geval.



Na het overgeven voel ik me wel elke keer ven beter…doet deugd als alles eruit is. voor mijn lijn kan het geen kwaad maar fijn is anders

@dietske wrote:

die antagel is hetzelfde als maalox, en dat helpt geen fluit. Nu toch niet meer in ieder geval.


Dat wist ik niet…

@Sisil wrote:

@dietske wrote:
die antagel is hetzelfde als maalox, en dat helpt geen fluit. Nu toch niet meer in ieder geval.


Dat wist ik niet…




ik ook niet, heb het opgezocht :wink:

Heb je al Regla-Ph geprobeerd?

Ik had bij de vorige en bij deze ok zo’n last van maagzuur. Gewoon zo erg dat er een emmer naast mijn bed stond 'snachts. Ik heb alles geprobeerd en alleen dit helpt (een beetje)



groetjes marleen

nee, kende ik zelfs niet

morgen eens naar apotheek gaan vragen of ze dat hebben

Hee Dietske,



Heb je het nog geprobeerd? Ik hoop dat het een beetje beter gaat.



groetjes Marleen

Ja de een heeft het meer dan de ander. Ik heb 9maanden last gehad op week 23/24 na toen heb ik maar 1x overgeven en dat was het.

Maar de rest ontelbaar veel ik kreeg zetpillen ertegen maar dat krijg je denk ik alleen als je echt ontzettend veel overgeeft. Emesafene heette het dat kan je veilig in de zwangeschap gebruiken enkel op recept. Kreeg de zetpil variant want de normale zou ik nooit lang genoeg binnenhouden :lol:

heb er naar gevraagd in apotheek…blijkt dat Maalox, Regla-Ph en antagel hetzelfde zijn (dezelfde stoffen bevatten). Dus niet gekocht, had nog maalox staan.



Het is nu even iets beter. Ik vermijd een aantal dingen, koffie, appel, frisdranken, fruitsappen en chocolade en lijkt iets beter te gaan dan.

Ik neem nu motilium voor de maaltijd en dat helpt ook een beetje.

Maar moet nog wel af en toe overgegven…



Bedankt dat je ernaar vraagt !!

hier ook een maagklager :?

tijdens de zwangerschap hielp het bij mij om af en toe een paar lepels vanille vla te nemen. waarom dat werkte; geen idee :think: .

en ter verlichting hielp ook wel pepermuntthee.



sterkte ermee

Ik weet niet welke middeltjes helpen of niet maar als ik misselijk ben en het gevoel heb dat ik moet gaan :sick: dan drink ik snel nog even een glas water leeg.

Als je dan gaat overgeven gaat het makkelijker en is het minder zuur.



Ik hoop dat je er snel vanaf bent.





Groetjes Wendy