Ik vraag me wat af of meer mensen dit herkennen.
Joy is dan wel heel vaak ziek. Maar daar doel ik niet zo zeer op. Meer op de combinatie van ziek zijn en erg hyper worden.
Als ze koorts heeft, benauwd is, of wat dan ook, word ze erg druk.
Maar echt heel erg druk. Ik word echt moe van haar dan.
Ze heeft dit sinds aantal maanden vooral. Het lijkt of ze het wilt overschreeuwen denk ik.
Ook een tijdje geleden, december, had ze de waterpokken, ontstoken ook bij dr luiergebied, en 41.6 koorts. Nou ze was zo druk. Zo druk heb ik haar nog nooit gezien. Dus hoe zieker ze word, hoe drukker ze word.
Als ze echt heel benauwd is dan gaat ze op een punt wel slap worden en valt ze letterlijk er bij neer. Gelukkig komt t meestal niet zo ver want ik merk natuurlijk ook de voor tekens op! En kan haar medicatie geven.
Maar met koorts doe je er niks aan. Ik vind het echt heel apart. Ze slaapt overigens wel gewoon goed en veel. Ze slaapt altijd veel dus als ze ziek is ook. Maar als ze wakker is dat is echt niet normaal!!
Herkenbaar voor iemand?
Ik vind het best moeilijk om mee om te gaan. Ze is dan erg onhandelbaar, niet voor rede vatbaar en gaat maar door en door en door.
Het is niet zozeer herkenbaar, maar ik weet dat kinderen die hyper worden bij vreemde omstandigheden (zoals ziekte) soms last hebben van (chronische) oververmoeidheid. Zou dat misschien toepassing kunnen hebben op Joy? En heeft ze een geschiedenis met allergieën? Want onbekende allergieën kunnen terugkerende ziektebeelden veroorzaken, die vaak niet echt ziekten zijn, maar een lichamelijke reactie op overgevoeligheid voor bijvoorbeeld voedingsstoffen (koemelk of gluten zijn beruchte stoffen) of huisstofmijt of iets dergelijks. Daar worden ze ook oververmoeid (en dus hyper) van. Misschien eens een keer aan een ha of kinderarts voorleggen? Sterkte.
Ja weetje het klinkt zo logisch. Maar ze is getest op allergieeen bij de alleroloog en er was nu niks. De kans kan wel dat het zich ontwikkeld als ze rond haar 5e nog klachten heeft moet ze opnieuw getest worden bij de alleroloog.
Nu ook haar bloed is onlangs weer getest omdat ze steeds koorts heeft, nu ook ze is niet ziek op geen enkele manier. En toch temp van gister 38.7 en nu net 38.2 En zo gaat dat steeds.
In maart hebben we weer een afspraak staan. Als ik mij zorgen maak mag ik dit vervroegen van de kinderarts (zij ze nav belafspraak over de bloeduitslag)
Ze heeft ernaast wel astma(tische klachten) ze is al 7x opgenomen geweest. Dus oververmoeid, zou best kunnen ja.
Maar als ze bijv niet ziek is (ook niet die koorts) dan is er niks aan de hand. :think:
Maar indd t is wel iets van afgelopen maanden. Terwijl ze al ziek is, en erger geweest ook, voor die tijd. Eigenlijk dr hele leventje al. En toen had ze dit niet. Dus oververmoeid zou best nog wel eens kunnen. Ze slaapt ook veel inderdaad en is net zo snel weer moe.
ik herken het wel van Tyg…
het lijkt wel of ze zich er overheen willen zetten ofzo
en dat ze daarom zo druk worden.
als ie lekker in zijn velletje zit, dan is ie veel rustiger.
Je zou 's een bezoekje aan een orthomoleculair arts kunnen proberen (moet je wel een goede hebben, die aangesloten is bij de nodige verenigingen) want zij kunnen verder zoeken (op jongere leeftijd) dan een allergoloog. Met een simpel testje kunnen ze een heleboel allergieën uitsluiten, en dat al vanaf geboorte… dan hoef je niet te wachten totdat ze 5 jaar is.
't Is inderdaad wat Ziet zegt, het lijkt erop dat ze zich er overheen willen ‘vechten’ en daardoor hyper worden.
Ja dat iedee heb ik soms ook wel. Dat ze het letterlijk overschreeuwd!
Maar toch blijf het apart vinden. Ik bedoel om nu met 41.6 graden koorts bijna uitgeroogd hyper te zijn?
Maar ik heb geen iedee wat zo een arts inhoud, ik ga er eens op google en informatie over inwinnen! En eens kijken hoe en wat. Kan het altijd ook overleggen met onze kinderarts. Ze staat open voor een hoop dingen dus dat is echt heel prettig!
Mijn zusje had dit ook altijd als klein meisje. Nu weet ik eht niet want de dame is inmiddels ook al 34 :mrgreen: en we wonen niet meer bij elkaar in huis
De meest gekke dingen deed ze en ze vertelde de leukste (zelf verzonnen) grapjes. We herinneren ons nog vaak daaraan.
Tja het hoorde bij mijn zusje. We hebben er voor zover ik weet nooit zorgen om gemaakt. Mijn moeder ging gewoon bij haar zitten. Zodat ze in ieder geval rustig lag. Boekjes voorlezen… Dvd was ook een uitkomst geweest maar ja die had je toen nog niet :lol:
Ik zou het hetzelfde aanpakken als mijn moeder. Zelf rustig blijven en veel voorlezen.
Groeten Ariel
Laura gedraagt zich soms zo als ze een beetje oververmoeid is. Wordt dan heel druk en weet van gekkigheid niet meer wat ze moet doen. Kan zich ook nergens lang op concentreren dan, dus doet 1000 dingen tegelijk. Ze lijkt dan echt super energiek en wakker, maar als we haar dan op bed leggen, is ze meestal ook binnen een minuut diep in slaap.
(maar gelukkig komt het niet zo vaak voor)
Misschien is het zoiets? Als je ziek bent, ben je natuurlijk vaak ook eerder moe…
Wel vervelend hoor. Sterkte!