Ziek en borstvoeding

Zondag avond heb ik na alle waarschijnlijkheid een galsteen aanval gehad daarna veel overgeven pas sinds vanmiddag hou ik weer wat binnen.



Noah drinkt wel elk moment bij me maar vanmiddag bleef hij huilen en heeft hij 120cc gekolfde melk gehad.

Ik merk dat de productie naar beneden keldert. Heb al domperidon en drink al wat meer water.



Is het verstandig om gekolfde melk bijtevoeden?

Iemand nog meer tips?

als je graag wilt dat de produktie weer bijtrekt en je hem echt weer volledig kan voeden… aanleggen aanleggen aanleggen en misschien tussendoor nog een keertje de kolf erop.



Als je hem gekolfde melk bij blijft geven zal hij hetzelfde als nu/ minder dan normaal blijven vragen en komt de produktie niet weer terug op het niveau van voordat je ziek was.

@mamaMarije wrote:

als je graag wilt dat de produktie weer bijtrekt en je hem echt weer volledig kan voeden… aanleggen aanleggen aanleggen en misschien tussendoor nog een keertje de kolf erop.



Als je hem gekolfde melk bij blijft geven zal hij hetzelfde als nu/ minder dan normaal blijven vragen en komt de produktie niet weer terug op het niveau van voordat je ziek was.




Dankje voor advies :slight_smile: Hij heeft vanavond alleen maar bij mij gedronken straks nog wakker maken en misschien hopen dat hij vannacht wakker wordt , of ik ga kolven 's nachts

Ik heb zelf een voedselvergiftiging gehad toen Kaya dezelfde leeftijd had als Noah nu. Ik heb destijds een paar flesjes bijgegeven zolang ik me nog zwak voelde, ik had toen echt geen puf voor een kind wat nog vaker kwam dan normaal.

Pas toen ik me weer helemaal sterk voelde heb ik een paar dagen de tijd genomen om haar bij iedere piep aan te leggen, uiteindelijk was ik vrij snel weer terug op niveau.



Ik denk dat het nu geen kwaad kan om even de aandacht voor jezelf te nemen, zolang je blijft voeden wat je aan kan (of wat je hebt, natuurlijk) en hem zodra je weer sterk voelt zoveel mogelijk aanlegt.

Denk ook aan jezelf zoals Mouse al aangeeft meis. Niet midden in de nacht kolven als Noah niet wakker wordt en aangelegd zou willen worden. Sterker nog bijvoeden is nooit handig of tof of goed voor de productie maar als je jezelf zo slecht voelt echt DE aanleiding om zelf een nacht goed door te slapen om bij te tanken en een flesje te geven van wat je evt aan kolfvoorraad hebt liggen. Hoe sneller jij hersteld bent hoe sneller je productie ook weer uit de dip komt en je hem weer vaker kunt aanleggen zonder dat jij er aan onderdoor gaat of je herstel veel langer duurt. :-* Beterschap!