Mika kan zichzelf gewoon NIET vermaken. Alles is hij na een paar minuten beu en gaat dan jammeren. De wipstoel, de box, het speelkleed. Als hij wakker is, ben ik de hele tijd met hem bezig. Kan vaak niet eens een boterham eten zonder dat hij begint te mekkeren. :roll: Zelfs wandelen is niet zijn favo bezigheid. Beetje chaggo word ik er af en toe van.
Kan ik hem leren zichzelf te vermaken of zit het gewoon niet in hem en heb ik pech? :mrgreen:
ik denk dat je gewoon pech hebt…
Nou ja, pech… hier konden beide kinderen zich op die leeftijd ook niet zelf vermaken, dat kwam toen ze een jaartje of 1 werden…
@Fietje wrote:
Nou ja, pech… hier konden beide kinderen zich op die leeftijd ook niet zelf vermaken, dat kwam toen ze een jaartje of 1 werden…
Leuk vooruitzicht! :roll:
Luna, Josephine kan zich momenteel ook errug slecht zelf vermaken. Bij mij op schoot gaat het prima (hoewel ze dan weer van mijn schoot af wil en op onderzoek uit wil, maar ik moet wel aandacht blijven geven) maar in de box of op het speelkleed houdt ze het nog geen vijf minuten uit… Zeer vermoeiend.
ja vermoeiendis het zeker… gelukkig hebben de kids ook een vader, en inmiddels elkaar!
Lienke kon zich op die leeftijd ook niet zelf vermaken. Alles was amper 5 min goed en dan begon het gemekker weer. Vanaf dat ze ongeveer een jaar is gaat het beter en nu kan ze zich helemaal prima vermaken.
Rick kan zich juist wel weer heel goed zelf vermaken. Speelt zo een hele tijd in de box en daarna nog op het speelkleed. Scheelt denk ik ook wel dat Lienke vaak wel in de buurt is en hem regelmatig wat aandacht geeft.
Heb helaas geen tips voor je hoe je je kindje kunt leren zichzelf te vermaken (anders had ik dat bij Lienke ook wel toegepast ).
Groetjes Renate
Ik had gehoopt dat het beter ging als hij kon zitten. Niets is minder waar, nu wil meneer alleen maar staan :doh: We wachten rustig op de dag dat hij kan lopen en ik het niet meer druk heb met vermaken maar met erachteraan rennen :lol:
wat balen joh!
Ik heb hier een mannetje die zichzelf heeeel goed kan vermaken, zo
goed dat ik wel eens denk als ik lekker in huis aan het rommelen
ben (zo om hem heen dat ik hem in de gaten kan houden) ohhhh
ik mag hem wel iets meer aandacht geven. HIj is zooo zoet
je zou hem ‘haast vergeten’ aandacht te geven Bij wijze
van spreke :lol:
Oooh wat herkenbaar! En begrijp me vooral niet verkeerd…zelfs ‘fijn’ te lezen. :shifty:
Begon hier zelf al te vrezen dat ik zo-een totaal ontaarde moeder ben die zoonlief in de voorgaande maanden teveel verwend heeft met aandacht en knuffels etc dat meneer nu niet alleen kan spelen… :silenced:
Nu hoop ik mee dat het idd een fase is en het overgaat…(morgen? ) verder is hij gelukkig een scheet hoor en we knuffelen nog steeds graag :inlove:
Ow weet 1 van jullie mss ook wanneer de ‘verlatingsangstfase’ begint? Sommige dagen mag ik me nl niet eens uit het zicht begeven om voor mezelf een glaasje drinken in te schenken… :wall:
jullie kinderen zitten denk ik in de 6 maanden sprong,bij ons bij de meimoeders 2008 hadden we er toen ook allemaal tegelijk last van,en zitten nu gezellig allemaal in de 11 maanden sprong :roll:
anders even op internet kijken,zoeken op oei ik groei
Denk idd ook dat t een fase is… gaat weer over zeggen ze :mrgreen: als duurt t soms een eeuwigheid vh gevoel :thumbdown:
@Paschal75 wrote:
wat balen joh!
Ik heb hier een mannetje die zichzelf heeeel goed kan vermaken, zo
goed dat ik wel eens denk als ik lekker in huis aan het rommelen
ben (zo om hem heen dat ik hem in de gaten kan houden) ohhhh
ik mag hem wel iets meer aandacht geven. HIj is zooo zoet
je zou hem ‘haast vergeten’ aandacht te geven Bij wijze
van spreke :lol:
hier hetzelfde soms ben ik bezig met schoonmaken of zit ik even op kok en denk ik o je mag haar wel eens aandacht gaan geven :doh:
dus vanfa hier ook geen tips :hug:
Rhiannon ik vind het ook wel fijn te lezen dat Mika niet de enige is :shifty: En vooral je opmerking van het teveel verwennen…zoooooo herkenbaar :lol:
Die verlatingsangst is hier ook volop aanwezig hoor. Inderdaad behorend bij de 6-maandensprong. Maar dat zichzelf niet kunnen vermaken is altijd al geweest en heeft volgens mij niet met deze sprong te maken.
Mika heeft vandaag een HALF UUR in de box gespeeld voordat hij begon te piepen :dance: En moeders heeft al die tijd dus noodgedwongen doodstil op de bank gelegen