Mijn meisje draait al een tijdje en rolt nu ook 's nachts op haar buik. Ze slaapt ook op haar zij en buik maar de laatste weken steeds meer met haar gezicht echt in het matras geduwd :eh: Ik ben dan gewoon blij dat ze nog meestal een speen in haar mond heeft zodat ze haar mond dan nog vrij heeft (voor zover uberhaupt te zien dan). Echt prettig vind ik dit eigenlijk niet. Ze slaapt er ook niet eens rustig van, want vaak ligt ze te kreunen (ook omdat die speen dan loslaat). Als ik haar dan weer op de rug of zij draai, gaat ze vanzelf weer naar die rare positie toe. Haar matras is ook telkens nat van het kwijl omdat ze daar met haar mond op ligt :think:
Kan ik hier iets mee? Of moet ik er maar vanuit gaan dat het goed gaat? Ik kan d’r moeilijk vastbinden op haar rug. Ze slaapt overigens in een slaapzakje.
Maar ligt ze dan echt met heel haar gezicht in het matras ?
Al lijkt het me vreemd dat ze echt met haar gezicht vlak in het matras zou kunnen slapen.
Want mijn meisje ligt ook altijd op haar buikje te slapen, ze ligt dan half op haar mondje en neusgaatje is meestal verstopt in het matras.
Kwijlvlekken hebben wij hier ook elke morgen, viel me pas heel erg op nu we regelmatig een donkerpaarse overtrek er over hebben, dan zie je die kwijlvlekken goed
Dat wisselt wat, soms ook een beetje schuin vanwege die speen, maar als die dan loslaat ligt ze soms echt op haar gezicht. Dan huilt/kreunt ze ook wel, dus dan ga ik er ook meteen naar toe (ik slaap tegenwoordig echt oppervlakkig hierdoor :roll: ). Ik snap ook niet dat ze zelf niet terugdraait, want overdag doet ze dat wel in de box…
Sommige kindjes zijn gewoon buikslapers, daar kan je volgens mij niet veel aan veranderen.
Pete was ook een buikslaper en toen hebben we een Aerosleep gekocht, voor mijn gevoel was dit wat veiliger, omdat ze gewoon vrij kunnen blijven ademen.
Luna draait ook alle kanten uit, soms op der rug, maar vaak op haar buik. Ik leg haar voor ik ga slapen goed, blijf er bij staan, en wacht tot ze weer slaapt. Zo kan ik het een beetje beperken.
hier 2 buikslapers gehad, altijd prima gegaan.
Als ze zo lekker liggen (en voldoende kunnen ademen etc.), prima toch?!
hier ook een buikslaper, en een gewoon matrasje.
een kind laat zichzelf niet stikken hoor, ze kunnen heel goed hun hoofdje draaien als het moet.
Als je het eng vind zou ik voor een aero sleep gaan, daar kunnen ze goed door ademen, al vind ik dat zelf dus onzin
Hier ook een buikslaper, wij hebben wel een aerosleep gekocht toen hij een maand of 6 was, en hele nachten op zn buik lag.
@MegaMindy wrote:
hier ook een buikslaper, en een gewoon matrasje.
een kind laat zichzelf niet stikken hoor, ze kunnen heel goed hun hoofdje draaien als het moet.
Als je het eng vind zou ik voor een aero sleep gaan, daar kunnen ze goed door ademen, al vind ik dat zelf dus onzin
Dat vind ik dus ook inderdaad onzin
Ben het helemaal met je eens hahaha