Amy is al erg bezig met haar eigen lichaam. Ze heeft al ontdekt dat ze een andere plasser heeft dan papa en haar broertjes. Als een van ons onder de douche staat, worden we van top tot teen bekeken en alles wat anders is wordt verteld :lol:
Ze zit ook bij zichzelf de boel wel eens uitgebreid te bekijken en ze stelt ook vragen over wie bij wie in de buik heeft gezeten en dat soort dingen.
Is ze hier niet erg vroeg mee? Ik heb geen idee wanneer deze fase zou moeten beginnen, maar ik dacht altijd pas in de kleutertijd :think:
onze naamgenote doet dat ook al heel lang hoor, vind het machtig interessant en krijgt van ons ook overal een zo eerlijk mogelijk antwoord op (wel op haar leeftijdsnivo uiteraard…)
Ik zie hier geen probleem in eigenlijk, ook niet dat het “vroeg” zou zijn. Elk kind legt in zijn eigen tempo dit soort verbanden.
dat is hier ook al een tijd erg interessant voor meneer. er worden zo nu en dan zelfs hele liederen over geschreven door hem . En ook de vraag hoe ie dan Ãn mijn buik terecht kwam, is hier al langs gekomen. Denk dus dat ze niet (te) vroeg er mee is hoor. Wel of geen piemeltje valt natuurlijk ook best wel op, ook voor een kind van 3.
hier ook een mannetje die het allemaal reuze interessant vind :mrgreen:
Onze dochter was zelfs nog jonger toen ze ging vragen en kijken en ontdekken…
onze zoon is er vanaf zijn derde mee bezig…die vind zijn eigen piemeltje ook errug interessant…die van papa nog meer…
Hij gelooft trouwens niet dat hij uit mama’s buik komt,hij komt uit papa’s buik(is een echt papa’s kindje) hihi…
hier is het ook al een tijdje aan de gang.
heel normaal, olijf heeft dat ook al een paar maanden.
ze weet sowieso al heel lang dat zij een vagina heeft en papa een piemel.
ze vraagt weleens aan bekenden: ‘heb jij ook een vagina?’ 8)
de laatste 2 mnd vindt ze het ook reuze interessant zichzelf uitgebreid
te bekijken in de spiegel. Echt uitgebreid bedoel ik dan, ze bukt zelfs
om haar billen beter te zien
ook doet ze regelmatig knofje na, met een pop onder de trui. En dan
moet ik doen alsof ik ga bevallen van een ‘zusje’.
@Kroes wrote:
heel normaal, olijf heeft dat ook al een paar maanden.
ze weet sowieso al heel lang dat zij een vagina heeft en papa een piemel.
ze vraagt weleens aan bekenden: ‘heb jij ook een vagina?’ 8)
zo houdt nano erg van lijstjes opnoemen. Soms noemt ie op waar al onze vrienden en familie wonen (die woont in amsterdam, die in arnhem enz enz) en soms noemt ie op wie ie allemaal kent met een piemel
ook doet ze regelmatig knofje na, met een pop onder de trui. En dan
moet ik doen alsof ik ga bevallen van een 'zusje'. :)
wat een toeval: ik heb daar een bandje van, toevallig vorige week gevonden en opgezet. en sindsdien wil nano de hele tijd weten of er nog melk in mijn borsten zit :D
(hoi kroes!)
:lol: hilarisch die Nano :lol:
(geheel OT)
knofje is geweldig. we hebben de dvd.
olivia doet helaas ook vaak de boze knofje na :mrgreen:
(hey Fiep, long time no see :-* )
Knofje Rules :mrgreen:
Maar ik begrijp uit de reacties dat het dus heel normaal is op deze leeftijd al :thumbup: We geven trouwens ook gewoon antwoord op de vragen die ze heeft. Ze komt er toch wel een keer achter
Hier ook…(bijna 4 jaar, heel normaal volgens mij)…althans, hij vraagt niet naar ons e.d.,maar is voornamelijk met zn eigen piemel bezig…hij vind het reuze boeiend dat hij hem langer en korter kan maken :shifty: :shifty: :think:
Hij werd zelfs een keertje boos na het wakker worden dat hij weer klein moest worden (smorgens heeft hij daar nog wel eens last van…).
Kreeg een tip/opmerking van een collega…an sich is het geen punt dat hij er aanzit en mee bezig is,maar niet en publique midden in de woonkamer…
Pas geleden zat hij in zn onderbroek op de bank…met een fleecedeken voor zn benen (omhoog houden). Ging kijken wat hij nu aan het “verbergen” was,maar dat was dus idd het spelen met/bekijken…
Hebben weer gezegd dat het helemaal niet erg is,maar dat hij dan maar even naar zn kamer kan gaan…in de woonkamer waar iedereen bijzit is niet zo netjes.
Vooral onder de douche merk ik het wel…de jongste doet het ook…die vind het ook een grappig ding…
Die ziet het van zn oudere broer…leuk hoor…zonen…pfff…not…
Jaa, hier ook zo’n peutertje met waarnemingen
Zo zat hij van de week op de wc, en kreeg een stijf piemeltje. Hij riep me (moest billen nakijken na afvegen ;)) en zei dat ie nu een héle grote plasser had! En papa had een nooooog grotere plassen, wel zoooo (en dan met die armpjes vooruitgestoken) groot… :mrgreen:
Hij snapt alleen niet (dat zegt ie dan ook) dat ik 2 (.)(.)bulten heb en die van hem zijn plat :mrgreen: Hij wil ook grotere bulten :lol: