zichzelf bijten

hoi, hier even een vraagje:



Stijn bijt zichzelf in zijn handen of vingers als hij boos,gefrustreerd of gestressed is. vaak omdat hij iets niet kan dat hij wel wil, soms ook als hij iets moet dat hij niet wil. Hij heeft soms hele kapotte handen hierdoor. het gebeurt vaak op het KDV, als hij ruzie heeft of als andere kinderen ruzie hebben

iemand ervaring hiermee of een tip om dit wat te verminderen?



tot nu toe lijd ik hem af met iets leuks, til ik hem even op, meestal heb ik niet even snel iets bij me waar hij wel in mag bijten, omdat het vaak gebeurt tijdens overgangssituaties (ophalen van kdv)

Ik heb geen zo geen antwoord op, maar ik denk wel dat het vanzelf over gaat. Ook schoot mij meteen binnen dat (komt misschien een beetje bot over maar is absoluut niet zo bedoeld) het beter is dat hij zich zelf bijt dan andere kindjes. Nu voelt hij tenminste dat hij iets doet wat eigenlijk niet zo prettig is… Ik denk dat als hij er echt last van gaat krijgen zelf op houdt.



Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat gedrag zoveel mogelijk negeren, aflijden idd met ander speelgoed is een optie, maar schenk er verder weinig aandacht aan… Hoe meer je reageerd op dat gedrag hoe meer hij denkt, hee ik krijg aandacht als ik op mijn hand bijt. Dat is nou net niet de bedoeling…



Succes!!

Wat vervelend :hug:



Ik weet niet hoe hij praat, maar als hij misschien beter gaat praten, dan hoop je dat hij zijn frustratie op die manier kan uiten, ipv door middel van het bijten.



En in de tussentijd: :think:

Proberen te benoemen hoe hij zich voelt, waardoor hij zich begrepen voelt. Wellicht dat zijn frustratie daardoor vermindert.



:thumbup: