ZI

Hey Dames,



Ik las op internet dat zelf inseminatie kan helpen om sneller zwanger te raken. Mijn liefje heeft namelijk soms nog wel eens last van prestatie druk :frowning: daardoor kan het soms zijn dat hij net voordat hij komt ineens geen volume meer heeft. (als je snapt wat ik bedoel) Daardoor ben ik bang dat het sperma niet terecht komt waar het zou moeten komen! :frowning:



Daarom zijn ook mijn vragen:


  • wie zijn er door ZI zwanger geraakt?
  • waar halen jullie je spullen vandaan?
  • hoe gaat zoiets in zijn werking?



    Groetjes

    Summerchild

Kun je niet beter om de dag vrijen in je vruchtbare dagen. In plaats van elke dag zoals je nu doet. Het lijkt mij dat je door hem elke dag een potje te geven je het alleen maar klinischer maakt, met meer druk erop.



Ik zou zoiets niet doen, tenzij het door een arts wordt aangeraden.

@ Tijger



Ik kan het snappen dat je er zo over denkt, maar dat waren niet de antwoorden op de vragen die ik stelde.



Zelf heb ik PCO in erge vorm, ik maak zelf geen hormonen aan om een eisprong te krijgen. Ik mag nog maar 2x clomid hoogste dosis (als ik geluk heb)… dus ik wordt er een beetje wanhopig van! Daarna moet ik gaan spuiten met pregnyl (als dat nog te krijgen is!) dus dan vraag ik mij af he… Wat is dan klinischer?



Elke dag een spuit in je kont zetten of dit een keer proberen en dat het misschien lukt?! :roll:



groetjes

Summerchild

Ik snap dat het geen antwoord is op je vraag, maar Tijger heeft op zich wel gelijk. Het is gewoon niet noodzakelijk om elke dag te vrijen.



Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen. Dus als je om de dag vrijt, ook als je niet weet wanneer je eisprong is, dan zit je altijd goed qua timing. Dan heb je op ieder moment levende zaadcellen in je lichaam. En voor je vriend kan dat minder druk geven, omdat hij dan niet elke dag hoeft te presteren. Dus dat zou je altijd eens kunnen proberen, misschien gaat het dan een stuk beter en komt het plezier ook wat meer terug. Ik denk dat het ook een enorme druk voor je vriend geeft als hij iedere dag in een potje moet lozen. Hoe meer je het forceert, hoe erger hij die druk zal voelen en des te minder de prestatie. Totdat je op een punt komt dat hij helemaal niet meer op commando een zaadlozing kan krijgen. Wat wel noodzakelijk is als je met vruchtbaarheidsbehandelingen en onderzoeken bezig bent. Dus je moet niet alleen over het hier en nu nadenken, maar ook over het effect van die druk op langere termijn.



En als je hem eerst in een potje laat lozen en dat vervolgens zelf gaat insemineren, zijn er al ontzettend veel zaadcellen verloren gegaan. De verandering van temperatuur, het gedoe met het injecteren is allemaal schadelijk voor de zaadkwaliteit. In het ziekenhuis doen ze dit op een speciale manier, wordt het op de juiste manier bewaard en bewerkt, wordt er speciale vloeistof gebruikt. Dus de kans op een zwangerschap zal altijd kleiner zijn dan wanneer je gewoon vrijt. Want dan gaan er minder zaadcellen verloren.



Je schrijft dat je nu bezig bent met Clomid. Krijg je dan geen echo’s om te kijken of het effect heeft? Want dan kun je het vrijen uitstellen tot de momenten dat het echt moet, totdat je echt weet dat er een eisprong zit aan te komen. Dan hoef je nu niet persé om de dag. En dat geeft ook weer een stukje rust.



Ik snap je gevoel wel heel goed, hoor. Je wilt natuurlijk elke kans grijpen. Maar nu forceer je het heel erg, wat misschien helemaal niet nodig is.



Succes!

Summerchild,



Feitelijk veranderd het niets aan de kansen op zwanger worden. Je brengt het zaad zelf in en daar moet je dan ook nog eens heel zorgvuldig mee om gaan (op temperatuur houden, schoon spuitje e.d.) om de zaadkwaliteit niet binnen korte tijd te laten verslechteren.



Ik heb er zelf wel eens naar gekeken, omdat seks voor mij door licht vaginisme een hele tijd erg vervelend/moeizaam is geweest. Voor zover ik weet is het ook vooral die doelgroep die er gebruik van maakt. Het is dan dus meer een vervanging van de feitelijke seks, omdat het ontspannen voor de vrouw niet lukt (bijv). Het is in feite een kwestie van de man laten ejaculeren in een schoon potje dat op lichaamstemperatuur is, dat optrekken met een spuitje en daar eventueel een slangetje opzetten en dat dan zelf inbrengen.



Wat betreft de druk die je man ervaart: ik denk dat er maar weinigen zijn die dat niet eens hebben gehad. Wat ons in dat soort gevallen helpt is om weer even een paar stappen terug te doen in het “liefdesproces” en dus gewoon proberen de opwinding weer even opnieuw tot stand te brengen en dat proberen - hoe moeilijk ook :eh: - niet te geforceerd te doen. Bij ons kwam het dan, als we de tijd ervoor namen, toch wel weer goed met het resultaat. :wink:



Succes!

Sterker nog, als je elke dag vrijt hebben nieuwe zaadcellen onvoldoende tijd om de ‘rijpen’ en zijn ze niet sterk genoeg…

SC wat Jippie al aangeeft de kans met ZI neemt niet toe, eerder af zelfs. Zaadjes in een potje krijgen pfff geen pretje voor een man (mijn man heeft dat zeeeeer regelmatig moeten doen ivm het medische traject voorafgaand aan IVF, voorafgaand aan een chemo van hemzelf en dan elke poging IVF en dan tel ik nog maar niet de onderzoeken mee die minimaal 1 tot 2 x per jaar herhaald moeten worden voor we uberhaupt mochten starten met een IVF). Het is behoorlijk wat klinischer dan idd dat spuitje zetten (en voor Pregnyl is de vervanger Ovitrelle op de markt dus ook bij een tekort zijn er opties voor handen :thumbup: ) en toch zeg maar het ‘verwekken’ zelf zoveel mogelijk regulier te houden. Niets zo mooi als wanneer je je kindje zelf met gemeenschap kunt verwekken toch? Er zijn zoveel redenen waarom het verwekken niet lukt je weet het zelf ivm de PCO. Dat is dan maar 1 factor en ook dat zal je al voelen als een soort prestatiedruk. Mannen zijn ook maar mens :angel: en soms is het zelfs fijner wanneer je ze niet eens laat weten wanneer je in je vruchtbare periode zit. Klinkt maf maar dat kan zoveel schelen! Je mag nog 2 maanden Clomid gebruiken en is daarna Puregon geen optie? :think: Clomid moet nl wel gecontroleerd worden wanneer je dat gebruikt. Na verloop van tijd zijn veel vrouwen resistent voor het middel helaas. Dus een stukje controle op wel of geen eisprong lijkt me heel belangrijk. Daarbij weet jij dan precies wanneer je ei groeit en hoe groot het is en kun je meer ‘mikken’ op gemeenschap een dag of 2 voor de eisprong en dan nogmaals tijdens/net na de eisprong om de kans zo groot mogelijk te houden.

ZI kitjes zijn op de markt gekomen niet om kansen te vergroten zelfs niet bij stellen met vruchtbaarheidsproblematiek. Ze zijn er voor lesbische koppels welke geen bevruchting tot stand willen/kunnen brengen dmv regeluiere gemeenschap omdat ze gebruik maken van een donor. Of bij behoorlijke vaginisme dat parten speelt en niet op te lossen is. Pas dan is er sprake van een verhoging van kansen. Hoe ‘slecht’ de natuur soms ook werkt (PCO is daar maar een klein stukje van hoe belangrijk een goeie eisprong natuurlijk ook is dat wordt aangepakt met medicatieopties) gemeenschap is de beste optie om de zaadcellen daar te krijgen waar ze nodig zijn. De natuurlijke selectie van je lijf gaat dan meespelen (de slechte zaadjes komen niet aan, de beste zaadjes gaan de race winnen) en geeft je de beste kans op niet alleen EEN bevruchting maar ook een bevruchting die de beste kans van geeft op een gezond kindje. :-* En ja IVF is een heftige manier om alle natuurlijks te omzeilen maar daarom mag ook niet ieder ziekenhuis dat proces begeleiden en zijn er embryologen nodig om de selectie te maken die anders de natuur maakt. Want bij IVF komen ook bevruchtingen voor die in de natuur niet tot stand zouden zijn gebracht en deze embryo’s worden ook niet teruggeplaatst na deskundige beoordeling.

Hey allemaal,



Ik begrijp jullie reacties, ook al zijn sommige wat fel en alleen maar om mij op andere gedachten te brengen.



Mijn lief heeft problemen met ‘stijf’ te blijven tijdens de daad. Klaarkomen doet hij wel. Daarom wilde ik ZI gaan proberen, om zo het sperma dieper in te kunnen brengen. Ik heb het idee dat zo de kans groter is op bevruchting. Ik ga het er de volgende ronde wel over hebben met de gynaecoloog. Daarnaast ligt mijn baarmoeder wat gekanteld, dat het ook moeilijker zou maken volgens de gynaecoloog.



Volgende week horen we overigens pas of mijn vriend goed sperma heeft. Die heeft zich gisteren laten testen.



Liefs

Summerchild

We hebben echt het beste met je voor meid, maar overleg vooral even met je gynacoloog. Wij zijn immers ook maar leken.

Ik denk ook niet dat je je kansen hiermee vergroot, misschien kun je beter proberen om een kussen onder je billen te doen na afloop.



Succes

SC als je echt een Zi kit wilt gebruiken kan ws niemand van ons je op andere gedachten krijgen. :wink: We proberen wel je een realistisch beeld te geven dat je kans op een zwangerschap niet ineens van 5% naar 40% zal schieten (hooguit per eisprong en gemeenschap in de juiste periode is de kans max 25% overigens).

Ze zijn nl ook zo te koop op internet dus wanneer jij je er prettiger bij voelt vooral proberen. Maar echt een gekantelde baarmoeder maakt niet uit, zolang je in je vruchtbare periode zit en baarmoedermond geopend is kunnen er echt zaadjes naar binnen zwemmen. En mannen die bij wijze van spreken een penislengte van nog geen 5 cm hebben kunnen prima een bevruchting tot stand brengen mits de zaadkwaliteit ok is. Zo worden er ook vrouwen zwanger die zelfs geeneens gemeenschap hebben gehad.

In je vruchtbare periode maakt je lichaam meer slijm aan. Dat slijm bevind zich niet enkel in je baarmoeder. Vandaar dat de meeste vrouwen zoveel meer afscheiding hebben. De natuurlijke functie van dat slijm is om de zaadjes sneller en makkelijker te laten zwemmen. Niet enkel om ons als vrouw ongemak te geven. 8) Het enige voordeel van bv IUI (en dan heb je het dus niet over een ZI kit maar het inbrengen van zaad rechtstreeks in de baarmoeder) betekend dat je mogelijk vijandig slijm bij de vrouw een stukje te omzeilen. En zelfs over dat vijandige slijm verschillen de meningen van gyn’s. Fertiliteit is deels wetenschap maar zelfs in dat vakgebied zijn de meningen en ervaringen van artsen dus niet gelijk aan elkaar. Een gekantelde baarmoeder heb ik ook, en de lastigheid daarvan komt pas echt wanneer je dus bij IUI aanbeland bent (het inbrengen van het semen kan dan stukken lastiger zijn) en wanneer je inderdaad zwanger bent is het in beeld brengen van een zwangerschap moeilijker. Er is een groot percentage vrouwen met een gekantelde baarmoeder die op de ‘gewone’ manier zwanger raken. Daarbij kanteld bij bijna iedere vrouw de baarmoeder wanneer ze een zwangerschap ooit heeft voldragen. Ook daarbij worden volgende zwangerschappen niet moeilijker tot stand gebracht. Het is top dat je voor jezelf weet waar mogelijk obstakels liggen voor jullie als koppel zijnde maar een gyn zal je ook preciezer duidelijk kunnen maken wat ongemakken zijn en welke dingen daadwerkelijk kansverlagend zijn voor jullie. Hopelijk komt er iig een goeie uitslag van het semenonderzoek zodat je weet dat daar geen mogelijke problemen zitten. :thumbup:

Ik vind de reacties helemaal niet fel. Doordat we er zelf ervaring mee hebben, proberen we je te helpen op een zo best mogelijke manier.

Succes verder!

@ Rhiannon



Ja, ik merk nu al dat het moeilijker is bij echo’s om mijn eierstokken en baarmoeder goed in beeld te hebben. Ze moeten soms helemaal tegen mijn baarmoedermond drukken en dat doet véél pijn!!! Soms dan loop ik nog een dag of twee krom van de pijnscheuten :cry: En daarnaast heb ik dan ook nog eens last van mijn spastische darmen. Weet niet hoe ze het voor elkaar krijgen, maar daar heb ik ook erg veel last van nadat ik een echo heb laten maken!



Daarom hebben wij deze maand gekozen om even geen echo te laten maken. Een stukje druk van de ketel te halen, zodat we geen geforceerde seks gaan hebben… Ik weet ongeveer nu wanneer mijn eisprong zou moeten zijn, dus we gaan nu gewoon om de dag vrijen… en dan maar afwachten en hopen :pray:



Ook ga ik mij meer richten op de bruiloft, want die is al over ongeveer een maandje! :mrgreen: :dance:

Daarnaast heb ik mijn examen om me nog even kwaad op te maken en uiteraard mijn verhaal die ik aan het schrijven ben. Volgens de dokter was het goed om afleiding te hebben :roll: geloof dat ik dat wel genoeg heb… haha



Liefs

Summerchild

Je mag artsen gerust vragen rekening te houden met je darmen tijdens een echo! Niet alles kan natuurlijk want er is vaak wel een beeld nodig maar niet gevraagt is niet gekregen.

Klinkt iig als heeeeeel leuke afleiding de komende tijd! :thumbup: Geniet van de laatste voorbereidingen en hopelijk volgt een prachtige trouwdag helemaal naar jullie zin. Vooral genieten want jemig wat is zo’n dag altijd kort. :lol: