zeurende peuter...om gek van te worden

Hier zit Matthijs in een vreemde fase…

Het is werkelijk 100 x per minuut…mamaaaaaaaaaaaa…wat is dat…

mamaaaaaaaaaaaa…ik mag koekje…

mamaaaaaaaaaaaaaaaaa…mag ik televisie kijken…

Hij weet heus het antwoord wel, want hij vraagt het juist op de momenten dat het NOOIT mag!!!

Is dit nu uitdagen, of zeuren om te zeuren, verveling…of is het doodnormaal…

Moet ik het negeren of juist wel antwoord geven…

word er echt knettergek van en ook sneller boos… :oops:

Ik roep hier weleens dat ik mijn naam ga veranderen in Papa. :mrgreen:

Hier is het ook 1000x mamaaa? En dan ook gewoon om het mama zeggen heb ik weleens het idee.

Sterkte met deze fase en de laatste loodjes!

Hier ook hetzelfde verhaal…dus ik ben ook wel erg benieuwd naar andere reactie’s.

Ik lees even mee.

O,ja en hier is het ook telkens bij bijna alles wat hij doet: “mama kijk eens” en dat zegt hij dan net zo lang tot ik echt kijk :roll: :roll: .

Zoooooo herkenbaar …

Om gek van te worden, maar volgens mij heel normaal…

Het zal wel een keer weer over gaan. Toch?? :shock:

@Heleentje wrote:

Zoooooo herkenbaar …

Nee hoor, vergeet het maar, ik doe het nog bij mijn moeder :oops:

en ik ben toch echt al bijna 37 :mrgreen:

natas[/spoiler]

Om gek van te worden! Jayden heeft ook even zo’n periode gehad, maar heel kort gelukkig. Hier was het gewoon duidelijk zijn en blijven, of hem zelf het (goede!) antwoord te laten geven…

Maar zeker nu kan ik me heel goed voorstellen dat het zeer vermoeiend is, je lontje is toch wat korter nu :mrgreen: (en vergeet niet: ik denk dat Matthijs dit dus ook dondersgoed aanvoelt 8) ) Zie het maar als een teken dat hij weet dat jij heel snel niet meer alleen aandacht voor hem hebt en hij er nu nog ff van moet profiteren :angel:

@natas1 wrote:

@Heleentje wrote:
Zoooooo herkenbaar …

Nee hoor, vergeet het maar, ik doe het nog bij mijn moeder :oops:

en ik ben toch echt al bijna 37 :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: nu je het zegt… :mrgreen: :mrgreen:

Heeeeeeeeeeeeel herkenbaar, mama, mama, mama, mama,

heel vaak vragen, mama wat ben jij aan het doen? Ik ben aan het koken. Wat ben jij aan het doen mama?

Af en toe … AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!

ZO dat lucht op! :mrgreen: :mrgreen:

:roll: Ooooh echt he!!

Mama, wat is dat.

Mama, wat doe je.

Mama, waarom dan.

Mama, mag ik …

Mama, waarom niet.

Mama, mag dat

Mama, alsjeblieft

Mama, Mammmm, Mammi,

Mama, I love you

Mama, ik hou van jou

Mama, mi lobi you

Mama, Joy snoep?

Mama, Joy koek?

Mama, aaaaaaaaaaah??? (met pruillip en alles)

Mama, sorry

Mama, mag niet he?

Enzovoort…

Mamma: word gek hahahahahha!!!

Ja heel herkenbaar dus. Zoals je me rijtje kunt lezen zo ongeveer loopt het vaak achter elkaar door. Net zo een cd die continue op repeat staat ofzo hahaha. En iemand zij dat doe ik nu nog. Eh ja ik eigenlijk ook wel hahaha. O jee het gaat gewoon nooit meer over! :roll: :lol:

Heel herkenbaar :lol:, het is de leeftijd!

Het is inderdaad de leeftijd!

Ik heb een peuter en hoor soms wel 4 x per minuut:

Mamaaa dit Mammaa dat…

Ik kan vaak nog geen minuut even wat opruimen, en zelfs plassen gaat niet meer ongestoord :wink: Toch vind ik het niet vervelend en vaak heel lief dat ze zo naar me toe trekt, maar soms is het lastig, bijvoorbeeld als je even wilt internetbankieren of aan de telefoon bent…

Enneh… als het ineens even stil is, dan weet ik dat het ook niet helemaal goed is, want dan is ze vaak iets ondeugends aan het doen :smiley:

tom doet dát nog :shifty: niet , maar dat blijven herhalen tot je kijkt wel :roll: :wall: :inlove:

wat hij doet is continue oorzaak-gevolg benoemen…en daar word ik ook wel een beetje gek van hoor :oops: :lol:

kom tom gaan we handen wassen…

is goe mama…kraan open he mama water uit…zeep op handjes en goed wrijven he mam…kijk! allemaal bubbels mam! zooo water op handjes…oei knoeien druppels mam afdrogen he mam kom handdoek pakken zoooo klaaaaarrrr :smiley:

en dat met álles wat je doet :roll: :inlove:

Ik stel gewoon een wedervraag als ik er gek van wordt (en ik zeker weet dat ze het antwoord weet) en dan is het eigenlijk gauw over!

Als ik bijvoorbeeld al 10 keer antwoord heb gegeven op de vraag

waar het buurmeisje is. Dan zeg ik opeens: Waar is het buurmeisje

dan, dat weet jij toch? Dan geeft ze mij heel trots het antwoord :mrgreen: Doos !! :doh: :lol:

Erg leuk om jullie verhalen te lezen … zo herkenbaar!

Dylan zit ook al enige maanden in deze fase.

Inderdaad zeer vermoeiend …

mama, wat doe je

mama, waar ben je (sta je naast hem in de kamer!)

mama, kom eens

mama, kijk eens

etc. etc.

maar ook: mama is heeeeel lief

Ben blij dat ik niet de enige ben en dat dit waarschijnlijk weer een fase is.

Als je moe bent kan je hier af en toe niet zo goed tegen en moet ik echt uitkijken om niet al te boos te reageren als hij voor de 100x in een minuut vraagt " mama wat doe je" [zucht] :roll:

Die van mij doet het wanneer ik aan de telefoon zit. Erg handig…erg leuk ook

en als het gesprek is afgelopen… zit ie ineens weer heel rustig iets te doen :evil: