NA het ontbijt beginnen we met S.as:
“Mama, gaan we zo ook fruit eten?”, “Zullen we vanmiddag PAnnenkoeken eten?” “Mama, ga je zo brood maken?” “Mama, als we straks drinken krijgen, dan mag ik ook een koekje hè?” “Mama, mag ik iets aan de schaal zoeken als Sen uit bed komt?” “Mama, ga je NU Sen uit bed halen?” “Mama, ga je al eten koken?” “Mama, ik heb honger!” “Mama, ik voel me niet lekker in mijn buikje, mag ik een koekje?”
GEK word ik er van!
S.en exact hetzelfde: Jammeren om “koekie”. De hele dag. En ze vreten als turfgravers! S.as begint met 2 bruine boterhammen en een beschuit. S.en met een bruine boterham en een beschuit. Ze krijgen tegen tien uur een tot twee stuks fruit. Tussen de middag weer twee borterhammen, melk en soms een beschuit. Dan bij de thee een koekje of iets anders. Tegen half 5 uur een wortel/stukje komkommer oid. en om half 6 eten ze war. Dan voor het slapen gaan nog een beker warme melk.
Ze krijgen echt genoeg hoor! En als ik ze overdag te veel extra’s tussendoor geef, dan eten ze hun bord 's avonds niet leeg…
GRRRR!
mmm bekend :roll: maar ik weet wel dat sil meestal na zo’n periode ineens weer heeeeel veel is gegroeid , dus ik noem het altijd maar last van een groeispurt en maak me er niet meer te druk om(eerder werd ik er ook knettergek van hoor :roll: )
gewoon gezonde dingen geven en bijv. een lekkere liga geven als ze een koekje willen dan hebben ze wel weer wat in de buik maar is het niet te ongezond!
o en ik heb altijd een pak crackertjes in de kast staan(van die dunnetjes die je door de midden kan breken) die mag ie altijd pakken
Koekjes zijn hier inderdaad altijd evergreen, ontbijtkoek, sultana en dat soort dingen.
Een groeispurt lijkt me sterk; sas doet dit al zolang als ze praten kan… :roll: Echt; Sas slikt d’r laatste hap door en begint gewoon weer overnieuw… “Mama, ik heb nog meer honger”“Mama, mag is zo nog een koekje?” enz… Ik maak me er ook maar niet druk om. Heb met Sas afgesproken dat ik er niet meer op reageer…
Hier geen last van…
Tycho is zo druk met mijn leventje,alles ontdekken…dat ik hem echt neer moet zetten met iets te drinken en eten…
Romay weet dat ze zelf drinken mag pakken en ook zelf fruit…dus als zij iets van dat wil pakt ze het zelf…
Tycho begint hier wel rond avond etenstijd in een kastje te scharrelen…daar zit lekkers in…
VAak geef ik hem dan een paar van die pepsels…zoutstokjes…en is hij zoet tot het eten…
hier hetzelfde probleem met Jeremy, dus ik lees even mee :roll:
Hier ook een eet monster!!!
Probleem alleen is dat wanneer het warme eten op tafel komt, meneer ineens niks meer lust en gaat zitten kokhalzen…
5 sec later vraagt hij weer om eten want hij heeft honger!!!
Maar waarom??? Hoop dat iemand een idee heeft!!
HIer idem hoor en ik weet er helaas ook geen oplossing voor. Lars eet al vanaf dat ie 2 is 's avonds niet meer, heel soms 1 hapje vlees. Maar zeurt de hele dag om koek of brood…of het leven alleen uit eten bestaat, het is soms om gek van te worden. Ik probeer het te negeren maar dat valt niet altijd mee. Ik sta ook open voor de gouden tip
Ik geef ze altijd te eten als ze willen eten.
Natuurlijk niet de hele dag door koek of snoep, maar fruit of brood, de normale dingen mogen ze de hele dag door eten.
Nooit gezeur om eten zo.
Avondeten ook, sommige dagen eet ie minder, maar dan maak ik me niet druk omdat er over de dag al genoeg gegeten is
Hier ook zo’n vretertje, wat gezond eten betreft vind ik het niet erg, maar ik baal wel van dat gezeur om snoep.
als ze d’r ontbijt door heeft geslikt begint het al, mama gaan we zo koffie drinken? dan wil ik ook wat lekkers erbij.
En mama, ik heb m’n fruit op he, mag ik dan nu wat lekkers?
en nu met dat mooie weer, begint ze 's morgens al te zeuren om ijs.
maar goed ze heeft het niet van een vreemde, ik ben een enorme zoetekauw, compleet met emotievreetbuiten enz.
ik probeer dat zo min mogelijk op haar over te brengen…
maar het is wel moeilijk.
ik kan het me namelijk zo goed voorstellen dat ze zin heeft in wat zoets.
dat maakt het wel lastig…
Sem roept ook de hele dag om eten. Maakt niet uit waar hij is (opvang, thuis, opa en oma of gewoon in het winkelcentrum).
Het eerste wat hij zegt als ik smorgens zijn kamertje in kom is mama eten en Kay aaien.
Goh hier nog zo’n monster :mrgreen:
Hij vraagt vaak bij het afruimen van de tafel al of hij een banaan of liga koek mag terwijl zijn bruine boterham nog achter in zijn keel hangt :roll: :mrgreen:
@niek1 wrote:
Goh hier nog zo’n monster :mrgreen:
Hij vraagt vaak bij het afruimen van de tafel al of hij een banaan of liga koek mag terwijl zijn bruine boterham nog achter in zijn keel hangt :roll: :mrgreen:
:lol:
Een paar dagen terug las ik dit toppic en dacht: waar hebben ze het over?! :think:
NU weet ik het ook :lol: : hier nog ééntje die sinds een paar dagen alleen maar om eten zeurt: koekje, soepstengel, cracker, banaantje, muesli, rozijntjes, sultana en ga maar door. Gelukkig niet de hele tijd om ‘een snoepje’, maar de meer gezondere dingen.
:roll: :mrgreen: