Zeurderige buikpijn in week 28

Ik zit nu in me 28ste week. Sinds ongeveer een dag of 4 heb ik last van zeurderige buikpijn onderin me buik. Het word met de dag eigenlijk een graadje erger (is nog wel vol te houden) maar is wel constant aanwezig. Ook heb ik al snel last van een harde buik. Me onderbuik voelt keihard aan en krijg af en toe een steek onderin. Ik voel nog genoeg beweging en maak me dus niet echt zorgen. Nu vroeg ik me af of dit bandenpijn kon zijn. Van het begin van me zwangerschap weet ik nog wel dat ik dat af en toie had maar dat was niet constant aanwezig. Het was nog niet te voelen hoe de beeb lag omdat mijn buikspieren te stevig zijn. Kan het ook het indalen al zijn?

Hoi Ginger,

Als de pijn al zo lang aanhoudt en voor je gevoel ook erger wordt zou ik als ik jou was de verloskundige even bellen. Zij kan je beter vertellen wat er aan de hand is.
Heb zelf veel last gehad van harde buiken, moest toen rust nemen. Heb 3 dagen bijna alleen maar in bed gelegen. Harde buiken waren (en zijn gelukkig nog steeds) weg.
Afgelopen zaterdagochtend onwijse steken in m’n zij, echt niet uit te houden. Gehuild van de pijn. 's avonds weer de verloskundige gebeld. De kleine heeft waarschijnlijk een flinke groeispurt gemaakt en daardoor worden m’n banden opgerekt. Ben nog even langsgeweest en ze heeft alles even nagekeken.
Is ook geruststellend voor jezelf. Je maakt je er toch druk om en dat is ook niet goed voor jouw lichaam en voor de kleine.
Bel gewoon de verloskundige even, zij wordt er voor betaald om jouw vragen te beantwoorden.

Laat even weten hoe het verder gaat. Hopelijk is het gewoon een kwestie van rust nemen.

Knuf
Nanda

Ik hebvanochtend de verlos gebeld en werd doorverwezen naar mijn huisarts. Die heeft blaasontsteking en darmklachten uit kunnen sluiten. Het is dus puur bandenpijn . Rust, rust, rust is het recept. Wist niet dat bandenpijn zo heftig kon zijn :’(

Ik ken dat gevoel hoor. Het gaat nu gelukkig wat beter, maar het kan echt onwijs zeer doen.
Gelukkig heb ik vandaag weer mensendieck, hopelijk heeft zij wat tips. Als ik handige tips krijg zet ik ze ff neer, heb je misschien ook weer wat aan.

Knuf
Nanda