Hoi<
Sari-Fay wordt donderdag geopereerd aan haar keel- en neusamandelen.
Nu moet ze voor de operatie, thuis, 2 zetpillen; 1 dyclofinac en een paracetamol…
Mijn meisje is panisch voor die dingen…
Hebben jullie de tip om die dingen in te brengen?
Hoe doen jullie het???
@Bren1970 wrote:
Hoi<
Sari-Fay wordt donderdag geopereerd aan haar keel- en neusamandelen.
Nu moet ze voor de operatie, thuis, 2 zetpillen; 1 dyclofinac en een paracetamol…
Mijn meisje is panisch voor die dingen…
Hebben jullie de tip om die dingen in te brengen?
Hoe doen jullie het???
poeh. dat krijg ik bij n ook echt niet meer gedaan. Vroeger geen probleem, maar nu wordt ie daar echt niet vrolijk meer van, en als ze zich gaan verzetten…
Die para kun je allicht in kauwvorm geven? Dat scheelt alweer 1 strijd. Succes met de andere, heb helaas geen tips voor je… (en ook succes met de operatie natuurlijk :-* )
En zorgen dat ze wat afgeleid is tijdens het inbrengen, laat haar iets vasthouden
dat lijkt me meer een tip voor een kleiner kindje, een meisje als sari-fay wordt vast niet meer afgeleid door iets in haar handen te hebben :wink:
Hier ook altijd een drama met een zetpil, wij doen ook altijd wat vaseline op de zetpil of een klein beetje nat maken als je geen vaseline in huis hebt. En zorgen voor afleiding, kan volgens mij ook prima bij een 4 jarige hoor, maar als ze eenmaal overstuur zijn doordat die pil er in moet lukt dat vaak niet meer zo goed is mijn ervaring…succes.
Sowieso een operatie voorbereiden voor een meisje van bijna 5 is moeilijk… ze begrijpt nu heel goed dat er iets gaat gebeuren…
Hele discussies over dat die grote, rode ballen in haar keel eruit moeten!
Ik heb ook al een gesprekje gehad met de Anesthesist… die heeft ook nog eens tegen haar gezegd dat het moet met die zetpillen…
We gaan donderdag maar vroeg ermee aan de slag. Gelukkig is haar vader ook bij ons, als het goed is…
Ik heb ze eens bekeken, maar ze zijn niet echt heel erg groot…
Die para heb ik ook al in smelttabletten gehaald… stop ik wel in haar siroop…
oef daar zou ik idd bij mijn oudste 2 ook niet meer mee aan moeten komen… ja als ze ontzettend ziek zwak en misselijk zouden zijn zou het ze waarschijnlijk boeien.
Maar in voorbereiding op een operatie en zich verder goed voelen… eh nee volgens mij zou dat 2 volwassenen en houdgreep actie worden. Vooral bij de middelste van bijna 5… de oudste zou misschien nog wel weer met rede tot andere gedachten gebracht kunnen worden.
Kregen jullie trouwens van het zhuis niet een boekje mee ter voorbereiding?
Kwam hem toevallig laatst nog tegen, maar toen ik bijna 4 was gingen mijn amandelen eruit en kregen mijn ouders een (kleur)boek met voorleesverhaal erin mee. Daar stond helemaal in uit gelegd wat er ging gebeuren vanaf in het zhuis komen tot wakker worden na de operatie.
Aan het eind zat dan nog een diploma dat na de operatie ingevuld was door de arts.
Ja, boekje mee gekregen… wil ze absoluut niet inzien.
Hoe bedoel je eigenwijze garnaal.
Daarom hebben we er goeie gesprekken over…
In dat boekje staat van alles, erg duidelijk, behalve over die zetpillen…
Klinkt misschien heul raar…maar is zelluf doen een optie? :shifty:
Anders zou ik toch een tripje apotheek (evt incl belletje HA erbij) aan wagen en toch iets vragen wat oraal genomen kan worden. Het drama met de meeste kindjes is nl toch andersom (wel zetpil willen geen pillen bedoel ik dan ) en misschien hebben ze wel iets wat ze kan slikken… :think:
Succes met voorbereiden en de operatie ook voor Sari! :thumbup:
Een beetje vaseline aan de zetpil doen en aan haar billetjes. En zorgen dat ze wat afgeleid is tijdens het inbrengen, laat haar iets vasthouden. Ik zou de zetpil met de punt naar binnen brengen. Zijn mensen die het andersom doen, maar de punt is wat minder dik dan de achterkant.
Ik hoop dat het te doen is. En sterkte :hug: met de operatie!
Oeh, tja… spreek inderdaad vanuit ervaring met een bijna 2-jarige. Die overigens ook wel flink kan tegenstribbelen.
Maar afleiden kan toch ook wel met een 4-jarige? Ik weet niet precies hoe… maar misschien weet je zelf iets?