zetpillen 240 mg

Billy is nu 10 maanden.



Heeft koorts en ik heb nu alleen nog maar zetpillen van 240 mg.

Kan ik hem die gewoon geven?

Of kan ik ze doormidden snijden en ze dan geven?



Want zoals ik lees mag ie maar 120mg.



Hij is nog geen 10 kilo,maar eerder 8.5 of 9.



Ik weet wel dat we bij mn oudste vlak na de geboorte ook zetpillen doormidden moesten snijden voor een kleinere dosis.



Wie weet raad?

Doormidden snijden, let wel op dat je hem in de lengte doorsnijd, dan is de dosering zo goed mogelijk verdeeld!

@Amaya wrote:

Doormidden snijden, let wel op dat je hem in de lengte doorsnijd, dan is de dosering zo goed mogelijk verdeeld!




wij raden dat altijd af aangezien je nooit weet hoe het in de zetpil verdeeld is. Ik zou dus kijken of je het ergens kan halen.



Maar koorts betekend niet altijd een zetpil, pas als ze er niet lekker va zijn zou ik wat geven anders niet

Hoor idd ook vaak doormidden snijden. De 240 mg is vanaf 1 jaar of 10 kilo, maar had hij nou 9,5 kilo geweest ofzo had het denk niet eens zoveel uitgemaakt… Er zit volgens mij wel een kleine marge in die pillen (voor de AB moesten ze weten hoe zwaar Elise was, ik zei 18-19 kilo? toen zei de arts dat daar ook wel een marge inzat, dus die 1e kilo niet zoveel uitmaakte)

rectaal max 90 mg/kg/dag

ofwel 30 mg/kg per keer

Waarom bel je niet even de huisartsenpost met de vraag?

Verder is er altijd een dienstdoende apotheek, waarom bel je niet even of je terecht kan voor een doosje van 120mg.

ja dat kan ik wel even doen

gelukkig gaat het nu wat beter



thanx ladies :thumbup: