zetpil doorsnijden?

ik zie op een doosje zetpillen dat die vanaf 1 jaar is…

Lev heeft echt last van zijn tandjes en ik wil dat hij nu eens gaat slapen vandaag.

Kan ik die pil ook dwars doorsnijden of liever niet?

Ik kan nergens die andere vinden hier…

volgens de buuf van judith1 die apotheker is kan het :wink:

anderen?

ja hoor kan… heb het ook zelf al eens gedaan…op advies van de buuv…

Ook ik heb dit wel eens gedaan, me mam zij dat het kon, en me mam is verpleegster dus mocht aan nemen dat ze gelijk had haha. Nee maar overbodig misschien maar toch: in de lengte door snijden.

@KleinBloemetje wrote:

Ook ik heb dit wel eens gedaan, me mam zij dat het kon, en me mam is verpleegster dus mocht aan nemen dat ze gelijk had haha. Nee maar overbodig misschien maar toch: in de lengte door snijden.

Overbodig? Denk het niet…niet voor mij dan. Waarom als k vragen mag?

waarom snijden of waarom zetpil?

O weet het niet meer: of het nu was om een belangrijke reden, of voor het gemak (makkelijker in te brengen in de lengte) maar het is me gewoon bij gebleven dat ik dat moest doen. Dus ja straks was het wel belangrijk dus kan ik het maar beter zeggen. En anders is het zeker weten gemakkelijker! :angel:

je moet in de lengte doorsnijden omdat het werkende bestandeel in het dikkere deel zit zeg maar. Als je hem in de lengte doorsnijd halveer je de pil en dus ook het bestandsdeel :thumbup:

(anders krijgen ze dus niks of teveel)

@lydia wrote:

waarom in de lengte snijden?..maar t antwoord is er al. :slight_smile: :thumbup:

@truusje wrote:

@lydia wrote:

waarom in de lengte snijden?

oke :wink:

Antwoord staat er nu boven dus dan weten we dat ook weer.

En het brengt wel makkelijk in op die manier.

je had t al gezien :mrgreen: