Zesde Ziekte ...

Kevin heeft wrs toch de 6de ziekte … Iemand vroeg nog in de hk of Kevin rode vlekjes had ! En die heeft hij idd gekregen … Sinds eergister heeft tie ze gekregen, en het wordt steeds erger. Ik heb het even opgezocht, en de klachten zijn precies hetzelfde. Het is gelukkig niet ernstig !! Kevin heeft idd precies 3 dagen koorts gehad, en opeens kwamen de vlekjes. Vooral in zijn nek, schouders en gezichtje, na vandaag ook op zijn rug en buikje. Mijn Ma zei als eerste ‘ow dat is de 6de ziekte’ !! Hoe bedoel je ervaring haha :wink:



De zesde ziekte is een licht besmettelijke infectieziekte die voorkomt bij kinderen in de leeftijd van 6 maanden tot ongeveer 3 jaar. Je kleintje krijgt plotseling hoog oplopende koorts die 3 tot 5 dagen aanhoudt. De temperatuur daalt even plotseling als hij gestegen is. Vervolgens lijkt je hummeltje genezen maar dan verschijnt de eerste uitslag. Er ontstaan kleine, lichtrode vlekjes op het lichaam van je kindje, die zich soms uitbreiden naar de ledematen, het gezichtje en de nek. De uitslag jeukt niet en trekt binnen één of twee dagen weer weg. De zesde ziekte gaat vaak gepaard met gezwollen klieren in de hals en op het achterhoofd.



Wou het ff zeggen :wink: xxx

Hey meid, volgens mij was claudje die het je vroeg, naar de vlekjes,



gelukkig weet je nu wat hij heeft en dat het geen ernst is,maar ow zo lastig voor je kleine,



hopelijk knapt ie snelweer op,



gr bianca81

Mijn oudste jongens hebben de zesde ziekte ook allebei als enige kinderziekte gehad. Het is toch wel een veel voorkomende ziekte denk ik. Als hij nu vlekjes heeft, heeft ie het ergste (koorts) achter de rug, gelukkig!!

Oei dat is heel vervelend meis! Heel beterschap en knuffies voor Kevin!

Hey hey meiden,



De vijfde ziekte komt ook veel voor. Van de vijfde weet ik dat die gevaarlijk is voor zwanger tot 20 weken in de zwangerschap!!! Verders zijn beide ziektes niet gevaarlijk. Weet je zeker dat het de zesde is?? En wat is ookal weer het verschil met de vijfde? Ik heb toevallig een aantal kindjes in mijn omgeving die de vijfde hebben. Gister nog op mijn werk opgezocht wat dat precsies inhoud ivm al die zwangeren in mijn omgeving en natuurlijk omdat ik z’n overbezorde muts ben voor mijn eigen ventje. :oops: Volwassenen kunnen het trouwens ook krijgen. Alleen heeft ongeveer 90 % het al gehad als kind. Wij krijgen spierpijn etc. Beterschap ermee.



liefs ilona