Gistermiddag werd ik gebeld door het KDV dat Lissa hoge koorts had; 38,9. Er heerst daar waterpokken dus ik ging ervanuit dat dit een voorbode is. Vanochtend vroeg en vanmiddag had ze boven de 39 graden. Ik heb de huisarts al gebeld om te vragen hoelang ik dit moet aankijken en het KDV heeft gezegd dat er ook een kindje is met zesde kinderziekte. Is iemand hier bekend mee? Ik vind haar zo zielig. Ze wil graag spelen en de dingen van alle dag doen, maar ze is er te moe voor. De koorts vergt te veel. Een broodje ging er wel in, borstvoeding wil ze heeeel graag, dus dat gaat allemaal nog wel goed, maar ze is zichzelf niet, snel geirriteerd en moe. M’n arme meiske, de eerste keer in haar zeven maanden dat ze ziek is, ik moet er helemaal aan wennen.
Heeft Lotte een tijdje terug gehad.
Was 3 dagen behoorlijk beroerd met extreme koorts (paracetemol helpt niet). Wij kregen advies haar te laten slapen in katoenen pyama en geen slaapzak aan omdat ze dan de warmte niet kwijt kunnen.
Koorts gaat na een dag of 3 - 4 ineens weg en wordt na een dagje opgevolgd door een lijfje en gezicht met rode vlekjes. En dan is het ineens klaar en over.
:hug:
Meer dan goed laten drinken en heel regelmatig tempen kan je niet doen. En als je even ongerust bent: altijd bellen!!!
Owh ja, opletten dat de huis geen rode vlekken krijgt die je niet kan “wegdrukken” want dat kan weer een aanwijzing zijn voor andere (ernstigere) zaken dan 6e ziekte.
Jasper heeft die idd ook een tijdje geleden gehad. Bij hem waren het 2-3 dagen hoge koorts(paracetamol hielp wel wat), toen 1 dag niks en toen op eens het hele lijfje vol met rode spikkeltjes. 2 Dagen later was de hele hocuspocus in een keer voorbij :shifty: