Zere tong!

Iedere keer als ik iets eet lijkt het alsof mijn tong in brand staat. Zuivel zoals vla gaat redelijk goed, maar iets met meer smaak of kruiden of zuur of suiker, en mijn tong doet erg zeer.



En ik heb geen flauw idee wat ik er aan kan doen.



Iemand…?

Heb je je tong misschien verbrand een dezer dagen?? Bv aan hete koffie of chocomelk???

Hè? wat raar zeg! Heb er eigenlijk nog nooit van gehoord… Vreemd inderdaad… Ik zou eigenlijk niet weten wat het zou kunnen zijn, maar ik hoop dat het vlot over is!

ik heb het ook wel eens, wijt het zelf aan vitaminegbrek.

Nope. Helemaal niet. En het lijken op brand blaasjes als ik na het eten mijn tong bekijk. Het is zo raar.

VitC tekort is het ook niet, want ik eet genoeg groenten en fruit. Ik eet genoeg calcium. Zelfs een stukje pure chocola doet zeer. Balen!

Zal het iets met je zwanger zijn te maken hebben :think: :think: :think:

Ik hoop voor je dat het wel snel over is,want het lijkt me knap lastig!

@schoen wrote:

Zal het iets met je zwanger zijn te maken hebben :think: :think: :think:

Ik hoop voor je dat het wel snel over is,want het lijkt me knap lastig!




Ik hoop het maar. Want een ijslollie, glas fanta, of stuk chocola doet ontzettend pijn.

Waah…ik wil een paasei eten zonder daar pijn van te krijgen! :frowning:

Kan ik me iets bij voorstellen zeg! En die chocolade eieren zijn me toch lekker :silenced: :silenced: :silenced:

Even een dikke :hug:

Volgens mij heb jij hetzelfde als wat sandra bij ons uit het maart topic heeft gehad… maar hoe het ook alweer heette? (ik ga even zoeken) Zij kreeg van de huisarts te horen dat er niets aan te doen was, maar bij haar is het overgegaan door een homeopatische middel te gebruiken. Ik ga even

Het kan een symptoom van een vitamine B12 tekort zijn, een ‘rauwe’ tong. Google maar eens op vitamine b12 tekort (al hoop ik niet dat dat het is voor je).

mondbranden heette het bij mamasandra…

Ik heb het bij tomaten en aardbeien, het is bij mij een allergische reactie :?

Ik heb het als ik een schimmelinfectie in mijn mond heb. Die heb ik af en toe wegens medicijngebruik (puffers). Gorgelen en spoelen met kamilledruppels werkt bij mij perfect! :thumbup:

En het zijn geen aften?

Die willen ook nog wel es de kop opsteken bij een lage weerstand. ( lees: op het einde van je zwangerschap)



Akelig hoor meis! Hoop dat idd spoelen met kamillethee of salie thee ( al is dat laatste te smerig voor woorden) je wat verlichting kan geven. Ech. force slikken wil ook nog wel eens helpen áls het aften zijn.



:-*

Dank meiden. Ik zal kijken of ik die druppels kan vinden. Ik dacht dat mijn dieet gevarieerd genoeg was om alle vitaminen binnen te krijgen. Hopelijk is het een zwangerschap iets…zodra de Peanut eruit gewipt is hoop ik mijn tong weer terug te krijgen!!

hoi Nefarious



mijn dochter heeft het 3 maanden geleden gehad en mijn hubbie nog geen maand geleden.

Het heeft inderdaad iets met vitaminegebrek te maken en een bepaalde bacterie. Spoelen met mondwater de komende dagen heeft heel veel effect.

Het is iets waar je je geen zorgen over hoeft te maken maar het is erg vervelend!!!

succes ermee



groetjes van diane