zenuwtics?

beste meiden.



ik heb een vraagje over zenuwtics.

floris is een ontzettend lief en beleefd en sociaal typetje,maar hij is zo ontzettend druk !!!

naarmate hij ouder word word hij steeds nerveuzer en ik heb geen idee meer wat ik er aan moet doen.hij is ontzettend slim ,maar wie zegt dat niet van zijn eigen kind :wink: hij is zo leergierig en staat open voor alles wat er maar om zich heen gebeurt.



hij teld tot 12

kent alle kleuren ook de licht en donker.

hij is een papagaai eerste klas en praat je in alles na.zoals elke peuter doet maar dan wel heel extreem heb ik het idee.alles wat ik op een dag zeg ( en dat is veeeeel) zegt hij na .





op de peuterzaal gaat het heel goed en hij vermaakt zich er opperbest.



alleen thuis heb ik het idee dat hij zichzelf niet kan zijn en is enorm gefrustreerd.

ik geef hem alle ruimte die hij nodig heeft,en ga zoveel mogelijk met hem naar buiten zodat hij zijn energie kwijt kan.en energie heeft hij ontzettend veel !!! :?



hij is heel vaak (dagelijks) boos op de wereld lijkt het wel.niets is goed alles moet kapot.



ik heb dit aangekaard op het cb en nu houden ze hem wat in de gaten door zo af en toe een huisbezoekje af te leggen en hem te opserveren.

ook hun zeggen dat hij wel erg druk is en hebben me het advies gegeven om met hem bv op peutergym te gaan zodat hij beter zijn energie kwijt kan.



het kind stuiterd echt de hele dag door en ik word er echt doodmoe van soms ook hou ik natuurlijk zielsveel van hem.ook ben ik begonnen met het minderen van suiker en chocola (dit helpt een klein beetje)



hmzzzz ik maak mijn verhaal weer veels te lang sorry. :oops:



waar het om gaat is dat hij volgens mij nu zenuwtics aan het ontwikkelen is.



hoe nerveuzer hij word des te meer gaat hij met zijn handen door zijn gezicht wrijven.met name zijn ogen en neus . hij is nu zover dat hij bijna een halve dag besteed aan het wrijven in zijn gezicht.



ik snap er niets meer van en ik heb er alles voor over om hem te laten kalmeren,maar ik weet niet meer hoe.ik word er echt moedeloos van.



je houd zoveel van je kindje en tevens zie je hem afglijden naar een ontzettend zenuwachtig kindje.



ik ben zelf heel erg kalm van mezelf en mijn man ook.ik ben hele dagen thuis dus aan aadacht geen gebrek.



wie herkent hier wat in en kan me advies geven?



alvast heel erg bedankt



:smiley:

Wat sneu, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.



Ik herken het wel een beetje. Mijn zoon wordt vooral heel druk van veel indrukken, dus die beperken we al jaren heel erg. Verder heeft hij ook veel baat bij regelmaat, massages (met lavendelolie) en yoga.

dank je wel hoor.



verder niemand? :think:

Ja hoor, dat klinkt wat als lev… Ga nu slapen, kom er nog wel op terug (als ik t vergeet pb even)

is goed slaap lekker :smiley:

Veron is ook zo druk en idd veel huilen thuis en op alles boos worden.

Het wrijven herken ik zelf niet sorry…



Maar kan het niet zijn dat hij misschien iets van hooikoorts heeft?

Misschien heeft hij echt jeuk? Is maar een idee hoor :wink: Veron is namelijk vorig jaar daar op getest en is idd uitgekomen dat hij hooikoorts heeft met name van pollen en ja dat veroorzaakt ook wrijven in de ogen enz.



Succes in elk geval dat drukke is zeer vermoeiend. :-*

Ik heb hier een link voor je over kinderen en tics, misschien heb je daar wat aan. Onze oudste heeft het ook behoorlijk gehad, met zijn neus trekken, dan weer een periode met zijn mond steeds helemaal wijd open gaan zitten, dan ging hij weer raar kuchen (niet van verkoudheid, maar dus een tic-kuchje) dan weer beetje grommende geluidjes maken om de haverklap :shifty: Hij kan ook erg druk zijn en is ook erg slim, kon als baby en vroege peuter ook erg slecht tegen teveel prikkels of veranderingen. Herkenbaar dus en ben toen dus gaan googelen :wink: Wij hebben er niks aan gedaan, ook geen aandacht aan besteed bij hem en het is vanzelf allemaal steeds overgegaan :thumbup: Momenteel heeft hij even niks :lol:



http://www.opvoedadvies.nl/tic.htm



Succes :thumbup: