Zenuwbehandeling

Ik heb dinsdagochtend een zenuwbehandeling gehad bij de tandarts, zit nu een noodvulling in en moet donderdag terugkomen voor de rest.



Alleen heb ik nu ontzettende steken in die kies…alsof je met een vork over een vulling gaat, dat gevoel.

Is dat napijn of zit het nog steeds niet goed.



Moet erbij zeggen dat ik vanaf dinsdag geen pijn gehad heb trouwens.



(en de weekendtandarts moet je cash betalen dus voordat ik voor nop ga en moet dokken…)

Kerstin, napijn na een zenuwbehandeling is wel normaal maar moet in principe niet langer duren dan 2 dagen. Was dit de eerste behandeling van de kies? Zou kunnen zijn dat de noodvulling te hoog is en daardoor de pijn ontstaat maar zou ook kunnen zijn dat de kanalen niet helemaal schoon zijn.



Als ik jou was zou ik de weekenddienst bellen, je verhaal voorleggen en kijken of de tandarts wil dat je langskomt.



Is het alleen stekende pijn of klopt en bonkt het ook? Als dat het geval is dan zit er nog ontstekingsweefsel waarschijnlijk.



Heb je al iets van pijnstillers gebruikt, en word het dan minder of helemaal niet?



Sterkte. :-*

als de pijn opeens weer weg is… moet je maandag direct bellen! dan kan de ontsteking doorslaan naar de kaak! me pa is ervaringsdeskundige daarin!

Ik heb inmiddels de weekendtandarts gebeld en hij deed zo ontzettend onbeschofd dat ik heb staan janken in de keuken. Heb nog een ibu ingenomen en na een uurtje is de pijn gelukkig gezakt. :pray: Al voelt het wel stijfjes, maar dat kan ook zijn dat ik het onbewust wat verkrampt heb met die pijn.



Maandag ga ik linea recta naar m’n eigen tandarts en van mij mag heel die kies eruit ratsen.



Pijn was trouwens stekend, geen gebonk oid.

He meid wat naar dat je ook nog eens zo onbeschoft aan de telefoon te woord bent gestaan. :? Hopelijk kan je de pijn dan met ibu onde controle houden en dan snel maandag naar je eigen tandarts.



Nomaals sterkte :-*

:? ieuwww die pijn is zo naar he!!

Ik heb donderdag een wortelkanaalbehandeling gehad deed ook zon pijn maar ben nu verlost van de pijn gelukkig!<br /> Maar na zon behandeling kan je nog wel wat last houden van napijn maar aan jouw verhaal te lezen is de pijn nog heel erg, maandag je eigen tandarts bellen zou ik zeggen!!

En wat onbeschoft zeg van die weekend tandarts :hand:

Sterkte :hug:

Ik baal alleen wel, want had voor vrijdagochtend ook een tussentijdse afspraak bij de tandarts. Alleen toen had ik geen pijn meer en heb afgezegd(op advies van de assistente)



Nou ja, niks meer aan te doen…hopelijk lukt het zo. Ga een kopje thee drinken, heb het steenkoud, en dan op tijd naar bed. Wie weet is het morgen over.

Let je wel op dat je geen koorts krijgt want anders niet w88 tot maandag hoor.

Ben net een dag koortsvrij dus mag hopen van niet!

och ik heb heel lang met flinke napijn gelopen…wat een verschrikking zeg

Het is na gistermiddag niet mer terug geweest, heb goed geslapen, maar we hebben nog een dag voor de boeg.



Ik heb echt nog nooit in m’n hele leven zulke gruwelijke pijn gehad en wens hem ook niet meer te krijgen!! Begin er alleen een beetje tegenop te zien om voor andere behandelingen naar de tandarts te gaan…moeten nog 2 gaatjes gevuld worden, maar mag toch hopen dat dat alleen gaatjes zijn en in sept 3 verstandskiezen d’ruit… :roll:

Ik heb al heel veel zeunuwbehandelingen gehad en wortelkanaal behandelingen, ook een ontsteking van de wortelpunt. Tja, zoiets doet zeer, vaak moest ik tot 3 keer toe terug omdat ze mn gangen niet goed schoon kregen en de ontstekingen weer op kwamen zetten. Als het eenmaal goed schoon is dan trekt de pijn langzaam weg en heb je uiteindelijk geen last meer, maar wel je kies nog staan. Ik heb alleen de kies laten trekken waar de wortelpunt beschadiging zat, die kies was ‘zo slecht’ volgens de kaakchirurg dat een kroon niet lang genoeg zou houden (was ook een stuk van de kies afgebroken). Nu komt op die plaats een implantaat. BTW ik heb slechte tanden door veel antobiotica gebruik, heb zo wel an aardig wat uurtjes bij de tandarts gezeten en wat weekend tandartsen. Wel bot trouwens dat je niet gerustgesteld wordt door die tandarts, niet netjes :naughty:



Hopenlijk blijft het vandaag goed gaan voor je, maar na de komende behandeling zal je wel weer wat meer last krijgen. Sterkte

Ik ga er wel vanuit dat ik na de rest van de behandelingen nog wat last krijg, maar ik hoop toch niet meer van zulke pijn. Leken wel elektrische stroompjes in m’n kies. :cry:



Maar normaal heb ik na het “gewoon” vullen van een kies alleen last van waar de verdoving gezet is, niet van de kies zelf. En die verstandskiezen…tja, da’s ook héél andere pijn, die kan ik wel verdragen.