zelfgemaakte babyhapjes 1 dag in koelkast te bewaren?

Ik wil in principe elke dag vers koken voor mijn dochter.

Maar stel ik maak vandaag een babyhapje van broccoli en rijst met daardoor wat BV, is dit dan een dagje in de ijskast te bewaren?

Op zich mag je een groentehapje 1x opwarmen, dus zou dat geen probleem zijn. Maar als je BV door de warme hap gooit dan warm je dat als het ware al op, en dan zou je de BV de andere dag dus voor de tweede keer verwarmen.

Dus ik zou dan de BV er doorheen doen nadat je wat apart hebt gedaan vooor de volgende dag.

Groetjes Natascha

Ik vraag me alleen af hoe dat zit met de vitaminen want ze zeggen toch dat er veel vitamientjes verloren gaan met terug opwarmen? (even zonder de bv of fv erbij gerekend dus!).

Hoe zit dat dan eigenlijk? voor af en toe lijkt het me ook wel handig nl

Ik maak meestal de warmhapjes voor 2 dagen en bewaar die gewoon in de koelkast. Gebruikt daarvoor speciale bewaardoosjes met deksel. :thumbup:

BV gooi ik nooit erin, dus zou niet weten of dat goed blijft :think:

een dag in de koelkast moet kunnen.

Maar je kunt het natuurlijk ook in de vriezer gooien, zo hoeven ze niet 2 dagen achter elkaar het zelfde te eten.

Hier deed ik eens in de 2 weken een dag koken, allemaal verschillende recepten en elke avond haalde ik dan een bakje uit de vriezer.