Zouden jullie dat doen?
Casus… je hebt je camping eigenlijk al uitgezocht, maar nog niet geboekt omdat je nog wilt wachten op 2 omstandigheden… kort erna boekt familie de camping van jouw keuze… boek je dan alsnog of ga je op zoek naar alternatieven…
eh hangt van de familieleden in kwestie af
Geen probleem familie Geen stress ofzo…
Op het zelfde moment ook neem ik aan? Ik denk dat ik het geen probleen zou vinden, zolang je ook maar “eigen tijd” hebt
als er op voorhand duidelijk is voor alle partijen dat het geen gezamelijke vakantie is… dan zou ik er geen probleem in zien.
Leuk als je elkaar dan een keertje treft of een keertje gezellig samen in het zwembad plonst, maar geen verplicht samen eten en dat soort ongein of er later raar op aangekeken worden dat je dit niet wilde toen het voorgesteld werd…
Dit zou ik met bepaalde familieleden prima kunnen en zou ik er geen probleem in zien (al zou ik niet op zelfde veldje willen staan liever), maar met bepaalde familieleden zou het voor mij reden zijn een andere camping te zoeken.
Mijn ouders gaan naar een pipowagen in limburg, en op dat zelfde terrein staan nog een huisje en een pipowagen (met bijwagentje). In sept/okt zitten zowel mijn ouders, wij, als broertje met aanhang daar een midweek samen
Bewust zo gedaan ivm de baby
Wij hebben het 2 jaar wel gedaan, eerste jaar een huisje geboekt 5 km vanaf hun huisje, afgelopen jaar zat de familie in een huisje, en wij hebben toen een camping gezocht in die buurt op het moment dat we daar waren. Uiteindelijk na 4 dagen weggegaan, omdat we het toch wel heel fijn vonden om met zijn vieren te zijn. Uiteindelijk hebben we laatste paar dagen nog met schoonfamilie gekampeerd, die kwamen toevallig ook in die richting, en dat was onwijs gezellig.
Maar geen 2 weken lang, 4 dagen vind ik maximaal om met familie op 1 camping/1 omgeving te zitten.
Dus we kiezen nu heel bewust om lekker met zijn vieren te gaan, en zien wel of we in de buurt van familieleden komen, en beslissen dan wel of we een paar dagen op dezelfde camping willen staan.
Misschien maak ik me dan te druk… hahahaha…
situatie schets… wij zouden camperen… maar om uiteenlopende redenen dat geanulleerd, kon nog, te veel beren op de weg met name voor manlief.
Toen medio september oktober al bekeken wat we wilden, shortlist gemaakt en gezegd… we gaan sowieso naar de kust… als het lukt om een 7 persoons auto te regelen, dan de franse kust, lukt dat niet, dan word het Landal in NL…aangezien ik niet met 2 auto’s naar Fr ga.
Dus ons shortlistje was Landal Ooghduyne in NL of Port L’epine in Fr. e.e.a. afhankelijk van de auto dus.
In wezen hadden we deze “beslissing” in september oktober dus al staan…
begin november ergens meld schoonzus op FB dat ze dus vakantie heeft geboekt… jawel… onze keuze in Fr… Ik zei toen… dan word het gewoon Landal
Maar de auto is rond, Landal is belachelijk duur (2400 voor 2 weken) en ik ben nog nooit echt in Fr. geweest. We willen vanwege Suus niet meteen meer dan 1 dag rijden onderweg zijn, dus het moest wel Normandië/Bretagne/Jura of Loire zijn… Dus toen het nu op boeken aankwam… kwam Ruud met “maar waarom zouden we niet gewoon toch port boeken dan?” We gaan er niet heen omdat zij er staan… we gaan erheen omdat we onze keuze eigenlijk al hadden gemaakt en het ook erg goed betaalbaar is…
Ik heb voor mijn eigen gevoel en omdat ik het wel zo netjes vond, toch mijn schoonzus gevraagd wat zij ervan vond… en zij gaf aan er niet echt bezwaar in te zien… de kinderen trekken wellicht wat naar elkaar toe. Maar verder… ze zou nog overleggen met haar man (broer van mijn man dus)
Ondertussen heb ik nog verder gekeken naar andere campings in die streek… 3 hadden al geen plek meer voor 2 weken aaneengesloten en waren ook meteen een stuk duurder en 1 andere was nog weer 2 uur verder rijden…
Toen bleek ook nog eens dat ze nog maar 3 stacaravans vrij hadden en toen hebben we gezegd… het loopt wel los, we boeken gewoon.
Maar 's avonds belde zwager dus, hij was niet heel negatief ofzo, maar vond het wel raar en zou het zelf niet doen… en tja, dan ben ik dus zo’n muts die zich direct schuldig voelt en zich afvraagt of we toch niet verder hadden moeten zoeken…
Ik zie nu dus beren op de weg al weet ik niets op te noemen…
We staan Noord op de camping, zij zuid… wij gaan dagjes weg, zij ook… we staan er niet bewust omdat zij er staan, maar omdat ze eigelijk gewoon net even sneller waren met boeken dan wij…
Dat was dan ook meteen Ruuds argument… wat als we wel meteen in oktober al geboekt hadden… dan hadden we er beide geboekt zonder het van elkaar te weten…
Ik was dus benieuwd wat anderen van zo’n situatie zouden vinden… en ergens wel geruststellend dat de meesten antwoorden er niet echt bezwaar in te zien.
We gaan idd ons eigen gang… maar we gaan de kinderen niet instrueren ofzo… het zijn kinderen en als ze met elkaar krabbetjes willen vangen ofzo en het kan, dan is me dat prima. Maar idd verder geen verplichtingen of gemok en ook niet avond aan avond bij elkaar voor de caravan iets drinken… want dan ga ik na 3 dagen naar huis… hahaha
Die beren moet je gewoon in Canada laten… gewoon niet te veel over nadenken. Ik snap het wel hoor, zal ook het zelfde gedacht hebben.
Maar dan voor even.
Ik zou er zelf geen probleem mee hebben. Mits je niet continu bij elkaar op de koffie zit en elkaar gewoon lekker vrij laat.
goed goed… ik zal de beren in Canada laten en gewoon genieten straks :oops:
hihi… let it go dus.
Ik denk idd dat het wel losloopt. We zoeken elkaar in het dagelijks leven ook niet continue op, gewoon af en toe eens en we steken ook wel enigszins hetzelfde in elkaar… beide gezinnen zijn op zichzelf en trekken hun eigen plan.
Wij zijn de afgelopen drie jaar samen met mijn ouders op vakantie geweest. Ondanks dat we bewust samen op vakantie zijn geweest deden we ook heel bewust dingen alleen.
Dus als jullie toevallig naar dezelfde camping gaan zie ik niet zo’n probleem. Tuurlijk kom je elkaar tegen maar dat betekend niet dat je dan ook constant bij elkaar moet gaan zitten.
En voor het zelfde geld zit je op de camping. Hoor je een bekende stem en blijken je buren een veldje achter je te staan. Doe je ook niets aan
@Cell wrote:
goed goed… ik zal de beren in Canada laten en gewoon genieten straks :oops:
En anders die bezem uit je onderschrift meeslepen en een eventueel overgestoken beer heul hard op zijn falie geven :wink: .
Echt, zeker zoals je het nu omschrijft, andere kant camping, dus niet vlak naast elkaar en ook een gezin wat eigen plan trekt zie ik het probleem niet hoor....
Dat je eens neefje/nichtje voor je caravan hebt of zij die van jullie... dat heb je ook met andere campingkindjes en deze ken je dan toevallig wat beter :lol: .
Zou idd niet elke avond samen voor de caravan/tent willen zitten.... dat je dat spontaan 1 avond besluit te doen na een gezellig middagje krabbetjes vangen... dat kan altijd nog ontstaan, maar nee dat zou niet mijn insteek op voorhand zijn.
Je staat niet bij elkaar op een veld dat zodra je je tent opentrekt je bij je zwager aan tafel zit... dus valt mee toch allemaal?
Gewoon lekker je vakantie met gezin :thumbup: .
Ik zou het helemaal niet zo leuk vinden als mijn broer en schoonzus dezelfde camping zouden boeken.
Je houdt elkaar hoe dan ook dan in de gaten omdat je van elkaar weet dat je er bent en dan zou ik niet lekker weg zijn. Ik wil lekker op vakantie zijn met mijn gezin en me dan niet druk hoeven maken over hoe het met de andere familie verderop op de camping is. Want dat doe je toch…
Ik ben het met je zwager eens. Beetje raar…ook al had je het zelf al eerder in gedachten dan dat zij geboekt hebben. Er zijn zoveel campings, dan maar ergens anders heen.
Thuis kun je weer bij elkaar op de koffie
Ik zou een andere camping zoeken. Ooit hebben wij op dezelfde camping gestaan als familie (niet wetende van elkaar dat we er geboekt hadden) en ik werd er horendol van elkaar overal tegen te komen. Bij het zwembad, het strand, 's avonds bij het restaurantje, de speeltuin, in het dorpje e.d. Ondanks dat we, toen we elkaar daar troffen, direct de afspraak hadden gemaakt dat we elkaar niet steeds zouden opzoeken, gebeurde dat van hun kant dus toch. Ik had elke dag twee kinderen extra voor de caravan zitten en ach als ze ze kwamen halen dronken ze ook gezellig wat mee :roll:. Ik had helemaal niet het gevoel op vakantie te zijn en op een gegeven moment vluchtte ik zo’n beetje van de camping af. Was echt de meest vervelende vakantie ooit. Maar ik ben dan ook wel iemand die op vakantie echt mijn eigen plan wil trekken met mijn gezin en gesteld ben op een redelijke portie privacy
Ik hoop voor je dat het bij jullie anders uitpakt.
en zonder die 2 laatste reacties te hebben gelezen…
Heb ik idd ook de keuze gemaakt om een andere camping op te zoeken… en dat is met ons budget nog een hele uitdaging kan ik zeggen… :?
Dat was ook de reden dat we in eerste instantie niet van onze keuze wilden afwijken…
Het hele verhaal is ook dat wij in oktober al hadden gezegd hierheen te willen mits we een passende auto hadden en in december meld schoonzus nog aan haar eigen zus naar de provence te willen… het was voor ons dus OOK een domper toen ze een paar dagen later meldde geboekt te hebben op deze camping… dat voelde wel een beetje als… fijn… daar gaat onze keus…
Dat was denk ik ook het argument van manlief… zo van… ja hallo… ze wisten dat wij daarheen wilden als we de auto rond kregen en gaan zij dan 600 euro meer betalen voor een ander park…
Maar goed, ik wil het niet tussen ons in hebben staan en ongeacht of ze het eigenlijk wel of niet oke vinden… voor mij voelt het niet oke.
Dus we hebben vandaag gebeld en uitgelegd hoe en wat, T kon nog kosteloos geanulleerd en nu zijn we dus druk zoekende naar iets anders… zjucht… voor volgend jaar ook maar in november al boeken dan… dan zij wij de eerste…
en Karin… we gaan nu zelden bij elkaar op de koffie… daarom maakte ik mij ook niet zo heel veel zorgen. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het prima was gegaan… juist omdat ik net zo aan mijn privacy gehecht ben als zij en geen blad voor mijn mond neem als het er op aan komt te zeggen… dit was niet de bedoeling…
Maar goed… ik wil wel met een blij gevoel kunnen uitkijken naar mijn vakantie en het idee alleen al dat dit tussen ons in komt te staan… is genoeg om mijn vakantiegevoel op voorhand te verknallen…
Ha Cell,
Is de camping die je nu geboekt heb (berichtje FB) dus die andere camping?
Wij hebben ervaring met mensen op vakantie, nl. mijn ouders. dat gaat eigenlijk altijd goed, maar wij kunnen dan ook wel extreem goed met elkaar door een deur. Vorig jaar stonden we met onze tent/caravan tegenover elkaar op 2 plekken, waardoor er tussen ons 1 eigenlijk een gedeelde buitenleef ruimte ontstond. Dat was te close. Niet dat er ruzie was, maar toen zaten we voor elke maaltijd samen en zaten we teveel op elkaars lip. Dat vonden zij ook, dus als we weer samen op pad gaan, dan doen we het weer zoals de keren daarvoor; naast elkaar of met enkele plaatsen ertussen.
Als het om familie (of vrienden) gaat die je niet vaak ziet of waar je niet van weet hoe het uitpakt om zoveel samen te zijn, dan is het wijs om te zorgen dat je elkaar niet ziet vanuit elkaars campeerplek. Je kan elkaar altijd opzoeken, maar voor je het weet zijn er allerlei verwachtingen die al min of meer verdwijnen als je niet in elkaars zicht zit. Goede afspraken is zeker nodig.
Je gaf aan dat het nu eigenlijk niet goed voelt, dan is het denk ik verstandig om een andere optie te kiezen. Ik snap wel dat je er van baalt hoor, dat zij nu precies op jouw plekkie zijn gaan staan.
Wij gaan in mei een week in een vakantievilla in Spanje met mijn ouders en mijn zus met haar gezin. Ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen. Van mijn ouders verwacht ik geen problemen. Ik kan heel goed met mijn zus en haar man, maar we verschillen wel op bepaalde punten heel erg. We gaan het zien.
Verstandig dat je een andere camping zoekt, maar wel jammer dat zij op jouw eerste keus zijn gaan staan.
Wij hebben vorig jaar in Italie op een camping naast die van mijn schoonouders gestaan en daar was ik blij om. Zeker met kinderen in de buurt is de verleiding gewoon te groot
Meisje… de camping op FB is de omboeking zeg maar… daar gaan we dus nu heen in plaats van…
Weet je, we hebben echt een hele goede band met zwager en schoonzus… we zitten ontzettend op 1 lijn qua hoe we denken over kinderen opvoeden en wat we belangrijk vinden. Hechten ook beide heel erg aan privacy en juist omdat we dit weten en wederzijds is… had en heb ik het idee dat het gewoon goed was gegaan… er zaten iets van 3 velden tussen hun plek en de onze en dan zijn we ook nog eens beide vrij actieve gezinnen die niet echt op de camping blijven hangen, maar het als uitvalsbasis gebruiken…
Met “we zoeken elkaar niet heel vaak op” bedoel ik dan ook… buiten de normale familie ditjes en datjes en de afgesproken gatherings zeg maar… we gunnen elkaar onze privacy wel.
Het enige grote verschil is dat ik vaak nogal moeite heb met de “humor” van mijn zwager… die begrijp ik niet en daar heb ik dan wel eens stress van…
Maar het voelde ook voor mij gewoon niet goed, juist omdat ik ook gehecht ben aan mijn privacy… gevoelsmatig had ik wel zoiets van… hemel… zijn we nog niet met alleen ons gezin weg.
Dus dit is in alle opzichten de beste oplossing en ik heb wel uitgesproken dat ik het wel een beetje als domper heb ervaren dat ze wisten wat wij wilden en daar hebben geboekt. Wij zijn nu dik 200 euro meer kwijt. Maar goed. We wilden dit niet tussen onze band laten komen, we zien elkaar meer als vrienden dan als zo maar zwager/schoonzus…
En… heb meteen gezegd… volgend jaar willen we graag naar dat en dat gebied… dus doe ons een lol :lol:
Fijn dat je toch iets anders hebt gevonden! Als het niet gepland zou zijn, had ik het ook niet zo fijn gevonden denk ik om met mijn broer op dezelfde camping te staan.
Wij gaan dit jaar voor de 2e keer met vrienden op vakantie. 2 jaar geleden ging dat ook heel goed. We deden ons eigen ding, maar trokken toch ook vaak met elkaar op. Dit jaar staan we beide aan een kant van het toiletgebouw en de speeltuin, dus we zien elkaar niet, maar de kinderen kunnen wel zo heen en weer lopen.