zelfde geslacht totaal andere zwangerschap

Hoi,

Wie heeft dit ook gehad:

zwanger van hetzelfde geslacht, maar een totaal andere zwangerschap qua misselijkheid, pukkeltjes, humeur e.d.

Ik was er vol van overtuigd dat ik nu een meisje zou krijgen omdat mijn zwangerschap in alles het tegengestelde is van de vorige. Ik heb al een jongetje dus.

Nu wees de vlokkentest en inmiddels de echo echt op een jongen. Ik ben hoogst verbaasd.

Wie heeft dit ook gehad?

Annaklaartje

Ik…

Bij de eerste ben ik eigenlijk de hele zwangerschap zwak, ziek en misselijk geweest en bij de tweede danste ik er zo doorheen.

waarmee weer een bakerpraatje naar het land der fabelen verwezen is haha.

dit zijn echt ook gewoon bakerpraatjes hoor, ik heb meerdere zwangerschappen gehad en ze waren ALLEMAAL anders

de enige overeenkomsten waren de pijnlijke borsten het vele plassen en de groeiende buik

heel normaal dus, en ik heb inderdaad nooit peil kunnen trekken op t geslacht :smiley:

Ik voelde me 4x hetzelfde maar ben er van overtuigd dat ik me precies weer zo zou voelen met een meisje in mijn buik! :wink:

Gefeliciteerd met je 2e zoon, leuk!! :dance: :inlove:

Ik ook. 1e zwangerschap kwam ik 35 kg aan, stond stijf van het vocht, was kortademig vanaf dag 1, en kon op het laatst amper lopen en had te hoge bloeddruk. Ik kreeg een jongen.

Tweede zwangerschap: nergens last van gehad behalve een klein beetje van m’n bekken. Ik kwam ‘slechts’ :wink: 23 kg aan, kon alles blijven doen tot op het laatst toe, geen hoge bloeddruk, niet kortademig, geen vocht vasthouden, kortom: perfecte zwangerschap! Het was dat ik een geslachtsecho had laten maken die toch echt een jongen uitwees (en het is ook echt een jongen geworden! :wink: ) , maar anders was ik ervan overtuigd een meid te krijgen! Mijn moeder wilde het geslacht niet weten en zei ook: oh dat wordt zeker weten een meisje! Je draagt het net als ik vroeger, en je hebt nu een heel andere zwangerschap dan de eerste! Ze keek echt raar op dat het weer een zoon was! :lol:

yep hier precies hetzelfde hoor…

bij de eerste heel veel vocht vasthouden, benauwd, heel veel van maagzuur en nu juist helemaal niet…

wel heb ik last van mijn bekken nu maar ja, ik heb er ook al 1 rondlopen dus ik til best wel vaak te veel…en ik ben heel moe maar ook daarvoor geldt dat er al 1 rondloopt…

bakerpraatjes, leuk…iedereen denkt ook dat ik nu zwanger ben van een meisje maar ik heb zelf toch echt gezien dat dat niet het geval is…

Bij mij is deze zwangerschap juist heel anders dan de andere twee. Ik ben

een paar weken misselijk geweest. Heb last van zwangerschapsischias in

mijn been. Ik ben ontzettend moe. En bij mijn vorige twee had ik nergens

geen last van.

De eerste was een jongen, de tweede een meid, en nu is het 1 van de 2,

maar wel heel anders :lol:

Mijn zus!

Eerste was duidelijk een meisje, iedereen zei het al toen ze zwanger was: last van pukkeltjes, rondom zwanger, 9 maanden misselijk, flets gezicht etc. Bij haar tweede zwangerschap zag ze er stralend uit, droeg heel duidelijk van voren, geen pukkeltjes, ze was ook wat gematigder in haar reacties dan tijdens de zwangerschap van haar dochtertje en ze was ervan overtuigd dat ze een jongetje zou krijgen, maar toch was het echt een meisje wat eind augustus ter wereld kwam.

Ik heb het andersom: twee erg lijkende zwangerschappen, maar volgens alle echo’s toch duidelijk een jongetje deze keer. :wink:

@Madre wrote:

Ik…

Bij de eerste ben ik eigenlijk de hele zwangerschap zwak, ziek en misselijk geweest en bij de tweede danste ik er zo doorheen.

Bij mijn eerste zwangerschap was ik elke ochtend misselijk, had erg veel pukkeltjes en vet haar. Ook zag ik er slecht uit en had ik last van mijn darmen.

Deze zwangerschap is in alles het tegenovergestelde. Ik ben totaal niet misselijk, heb geen pukkeltjes, stralend haar en geen last van mijn darmen. Grotere tegenstelling kan volgens mij niet.

Tussendoor ook nog zwanger geweest (helaas misgegaan). Dat was een meisje en die zwangerschap was exact hetzelfde als deze, maar nu is het een jongen! Omdat deze laatste 2 zwangerschappen zo duidelijk anders zijn als de eerste, hoopte ik toch stiekum op een meisje…(maar dat mag ik natuurlijk niet hardop zeggen…)

Annaklaartje, 3e x zwanger.

@annaklaartje wrote:

…(maar dat mag ik natuurlijk niet hardop zeggen…)

Tuurlijk wel.. tuurlijk mag je hopen.. en iets wensen.. een meisje.. of juist een jongetje.. niks mis mee denk ik.. we willen allemaal een GEZOND kind.. maar in jouw geval liefst een gezonde meid.. en als dat dan niet zo is, kan ik me voorstellen dat je wel even moet slikken.. Dat ben je denk ik ook wel zo weer vergeten hoor.. :wink:

Hier 2 verschillende zwangerschappen en de eerste was een meisje (kwaaltjes zwangerschap) en de tweede een jongen (easy zwangerschap)

mijn tweede zwangerschap was heel anders dan de eerste. was een meid en de eerste een jongen.

nu weer een jongen maar weer een heeel andere zwangerschap.

enige overeenkomst is dat ik bij de 2 jongens erg naar voren draag en bij mn meisje meer in de breedte.

Ik dacht ook bij de 2e een meisje te krijgen omdat ik in’t begin zo veel misselijker was en ook verder een heel andere zwangerschap had dan bij de 1e. Moest ook ff slikken toen je bij de 20weken echo toch echt een piemeltje zagen… Was na een dag of 2 wel helemaal om, maar toch :shifty:

Bij mijn schoonzus was’t andersom: bij de eerste zwangerschap zwak, ziek en misselijk en bij de 2 bijna nergens last van. Ook twee jongens gekregen. :mrgreen:

Hier dus binnenkort 4 jongetjes (als de jongste 2 wat ouders zijn :wink: )die om auto’s vechten en gaan voetballen :wink: Erg leuk voor de kids(en stiekum toch ook wel gemakkelijk voor de ouders, want je hebt al zo veel jongensspul :wink: )

bij nicolai was de zwangerschap niet makkelijk maar was ik niet zo ziek als nu.

nu ben ik de hele dag heel ziek en verdomt moe.

2 heel verschillende zwnagerschappen dus

ik heb een jongen gehad … nu moeten we nog even wachten :wink: i’ll let you know.

helaas kan ik mij niet meer herinneren hoe ik mij voelde bij mijn dochter. ik weet aleen nog dat ik heel ziek was en pijnlijke boobs, maar meer herinner ik mij niet meer…

Hier ook 2 verschillende zwangerschappen, zo verschillend dat wij er beide van overtuigd waren dat het een meisje zou zijn.

Dus toen ik bij 39 weken beviel en er hing een slurfje tussen die benen, dacht ik eerst dat ze me per ongeluk de verkeerde baby hadden gegeven :oops: …

Het besef kwam erggggg snel dat het mijn kind was (ik was daar uiteraard de enige in de kamer die aan het bevallen was :mrgreen: )

En ja…ik heb heel erg moeten slikken, in de kraamweek heb ik even flink mijn ogen uit mijn kop gejankt…en nu ben ik heel erg gelukkig met mijn 2 jongens.

(en ik vind dat je dat best mag zeggen hoor, dat je iets wenst. Als je maar gelukkig bent met de uitslag toch!!)

@Formally known as Vuegje wrote:

bij nicolai was de zwangerschap niet makkelijk maar was ik niet zo ziek als nu.

nu ben ik de hele dag heel ziek en verdomt moe.

2 heel verschillende zwnagerschappen dus

ik heb een jongen gehad … nu moeten we nog even wachten :wink: i’ll let you know.

helaas kan ik mij niet meer herinneren hoe ik mij voelde bij mijn dochter. ik weet aleen nog dat ik heel ziek was en pijnlijke boobs, maar meer herinner ik mij niet meer…

Ja, ben heel benieuwd. Uit je beschrijving van je zwangerschappen zou ik zeggen dat je nu een meisje krijgt.

Houd me op de hoogte!

Annaklaartje

oh ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die hoop heeft op een ander geslacht als wat ik al heb :oops: :shifty: Voel me er best wel een beetje schuldig over tegenover dit kindje, want als het een jongetje is heb ik toch steeds de hoop gehad dat het een meisje zou zijn :oops: Maar ik weet het dus nog niet…

Qua zwangerschappen; bij de jongens was ik licht-misselijk, ik beoordeelde de tweede zwangerschap als een tikje misselijker dan de eerste. Maar verder goed te goed. Nu ben ik echt heel misselijk geweest, gelukkig niet spugen, daar houd ik helemaal niet van. Maar wel avonden dat ik dacht; ALS ik nu spuug voel ik me vast wel beter…en ik ben 4 weken aan de emesafene geweest (zo snel slik ik eigenlijk niet iets, maar ik voelde me 's avonds echt heel beroerd) Sinds een week ben ik van de emesafene af en de eerste avonden werd het steeds erger, maar inmiddels merk ik dat het aan het afnemen is. Overdag ook meer energie :thumbup: Dat had ik met de jongens ook rond 13 weken, dus dat is wel hetzelfde.

Verder ben ik nu veel vermoeider en heb ik veeeeeeeeel meer last van mijn hormonen, helaas :oops: oei wat kan ik soms ongeduldig zijn ineens! Daarnaast heb ik nu meer last van pukkeltjes, vooral op mijn rug zijn het er veel, en die heb ik dus nooit, ook niet in de vorige zwangerschappen.

Maarja, zoals ik hier al heb gelezen zegt het allemaal niets he…kan gewoon ‘weer’ een jongetje zijn! Nou heb ik echt twee allerschattigste lieve en aardig rustige jochies, dus daar wil ik er best ook nog een van hoor! Maar toch…hoe zou een meid zijn?

ik heb nog wel een emotionele reden om een meid te wensen…ik ben het enige meisje uit een gezin van 3, het contact met mijn moeder was altijd :thumbup: maar is door omstandigheden erg veranderd, dat is geen vertrouwd ‘vrouwencontact’ meer. Wil zo graag niet meer de enige ‘vrouw’ zijn in huis!

wola ik snap je helemaal hoor.

Ik heb zelf het gevoel dat dit weer een jongen is. Wij zouden ook graag een meid erbij hebben maar zijn ook happy met ene jongen …

maar die vraaghe … hoe zou het zijn om een meid te hebben … :wink: is niets slechts aan hoor :-*

Wij weten als het goed is 12 november wat er in me buik zit!

Bij zoonlief was ik tot de 17 weken ziek, maar vol energie en meer vooruitdragend (puntig).

Nu niet meer misselijk of zo maar wel erg loom en rond!

Gevoelsmatig zegt een meisje, maar ja weten we niet zeker natuurlijk he :wink:

Zou erg blij zijn ook met een jochie, lijkt me namelijk geweldig 2 jochies :inlove:

Twee jochies is ook heel leuk :inlove:

Wij weten het als het goed is 9 november, spannend!