Zelf voelen?

@Vicky S wrote:

@Sooki wrote:
Voor een ieder die ook op expeditie wil gaan :mrgreen: zorg eerst dat je goed je handen hebt gewassen en geen lange nagels hebt.

Ik blijf er mooi uit 8)

Haha ik ook hoor! Wij zijn nog lang niet ver genoeg om dr in te gaan zitten frutten zelf :mrgreen:

(maar aangezien ik dagelijks op mn werk bezig ben met gynaecologie dacht ik; ik zal een kleine tip geven :wink: )

thanks sooki

ik doe het dan onder de douche op me hurken en handen zijn dan schoon

nagels heb ik niet :wink:

@Vicky S wrote:

@Sooki wrote:
Voor een ieder die ook op expeditie wil gaan :mrgreen: zorg eerst dat je goed je handen hebt gewassen en geen lange nagels hebt.

Ik blijf er mooi uit 8)

haha nou hier ookā€¦ heb werkelijk de behoefte niet om daar zelf te gaan zitten ā€˜wroetenā€™ om te voelen hoe het er voor staat. Merk vanzelf wel of mijn lijf er klaar voor is.

Ik heb tijdens mijn laatste bevalling bij mezelf gevoeld hoe mijn ontsluting vorderde. Aangezien ik geen idee heb hoe ik de cm moet meten, kon ik dat niet inschatten. Maar ik kon wel voelen, hoe mijn baarmoeder steeds meer open ging staan en op een gegeven moment voelde ik de vliezen naar buiten bollen. Toen de vliezen knapten (in bad) kon ik daarna het hoofdje voelen.

@Frischling wrote:

Ik heb tijdens mijn laatste bevalling bij mezelf gevoeld hoe mijn ontsluting vorderde. Aangezien ik geen idee heb hoe ik de cm moet meten, kon ik dat niet inschatten. Maar ik kon wel voelen, hoe mijn baarmoeder steeds meer open ging staan en op een gegeven moment voelde ik de vliezen naar buiten bollen. Toen de vliezen knapten (in bad) kon ik daarna het hoofdje voelen.

brr klinkt eng de vliezen voelen :shifty:

Eng? Juist niet, mooi juist!Die vliezen hoorden bij mijn baby, bij mijn bevalling. Ik vond het prachtig.

Wauw Frischā€¦ :inlove: :inlove: :inlove:

@Frischling wrote:

Eng? Juist niet, mooi juist!Die vliezen hoorden bij mijn baby, bij mijn bevalling. Ik vond het prachtig.

:inlove:

Ik heb het vorige keer inderdaad ook gevoeld. Ik ben op google wat gaan zoeken, maar Nederlandstalig is er niet veel over te vinden, maar als je Engels een beetje OK is, heb je misschien hier wat aan: http://prepforlabor.tripod.com/id14.html (google zoeken op ā€˜check your own cervix dilationā€™). Misschien vind je een tekening handiger (is visueler: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e5/Cervix_dilation_sequence.svg/700px-Cervix_dilation_sequence.svg.png).

Zolang je je handen schoonmaakt en je vingernagels kort hebt en alleen voelt (dus niet wroet) is het over het algemeen niet erg. Ik heb zelf wel voor de zekerheid gewacht tot ik 37 weken was, maar dat maakte dus niet uit, want ik beviel pas met 40+5, haha.

Is niet eng hoor. Is eigenlijk wel logisch dat je zelf als vrouw ook dat gedeelte van je lichaam kent. Het hoort echt bij jou en is niet eng, vies, of wat dan ook.

Natuurlijk kan het zijn dat je moeite hebt om er bij te komen, maar je kunt het altijd proberenā€¦ Succes :smiley:

ik kan er met 2 vingers in en heb dan nog ruimte :shifty: :shifty: :think:

even omhoog schoppen :mrgreen:

Ik heb gisteren geprobeerd of ik iets kan voelen, maar ik weet dus niet waar ik moet voelen.

Ik las dat de bmm voelt als getuite lippen , maar als ik iets raak wat zo voelt kan ik daarlangs toch nog naar achter schuiven zeg maar.

Maar ik neem aan dat de bmm het ā€˜eindeā€™ van de gang is toch ? Dat daar niet nog een gang langs loopt :lol: :oops:

Iemand die het me kan uitleggen ?

Ik geen weinig medische kennis hoor maar ik heb hetzelfde als jij gevoeld (tijdje) terug. Volgens mij kun je gewoon eromheen voelen dus ook nog een stukje naar achter.,zeg maar alsof een trechter op een buis is gezet dat je de zijkanten overal kunt voelen. Voel je het hoofdje al goed?

nou ik voel dus niets wat op een hoofdje zou kunnen lijken ? :think: Kan het zo hoog zitten dat ik niets voel?

Of voel ik gewoon verkeerd ?

Haha ik geef het maar op denk

Is je kindje al ingedaald? dan zou je het moeten voelen. Voelt heel hard zeg maar echt en ronding.

het ligt wel naar beneden maar niet ingedaald ( het is de vierde dus het hoeft niet perse in te dalen )

Dan zou het kunnen dat je dat niet voelt hoorā€¦althans denk ik. wanneer de kindjes bij mij ingedaald waren kon ik het voelen. Niet dat ik de heller dag met min armen zat te hengelen hoor :slight_smile: maart ik ben vrij nieuwsgierig aangelegd. Volgens mij kun je ook veel beter je bmm voelen als het kindje is ingedaald omdat de boel dan naar beneden drukt.

Al moet ik zeggen dart ik mijn bmm nu ook kan voelenā€¦

Misschien heb ik gewoon enorm lange v vingersā€¦Hahahaha

Ben benieuwd wanneer je beebje zich meld.

@Mam van 2 wrote:

even omhoog schoppen :mrgreen:

Ik heb gisteren geprobeerd of ik iets kan voelen, maar ik weet dus niet waar ik moet voelen.

Ik las dat de bmm voelt als getuite lippen , maar als ik iets raak wat zo voelt kan ik daarlangs toch nog naar achter schuiven zeg maar.

Maar ik neem aan dat de bmm het ā€˜eindeā€™ van de gang is toch ? Dat daar niet nog een gang langs loopt :lol: :oops:

Iemand die het me kan uitleggen ?

Je kunt er inderdaad langs naar achteren schuiven, dan kan een penis er ook langs schuiven, zonder dat het pijn doet. De bmm zakt steeds een stukje, dus de ruimte erlangs wordt steeds langer.

Liefs Suzanne

Ik voel ook het hoofdje dat is ingedaald en heb eerder de bmm wel eens gevoeld, maar die zit nu te hoog helaas, wil graag voelen of ik ontsluiting heb, maar zal moeten wachten op wat de vk maandag zegt.

Haha, dit was net het topic waar ik naar op zoek was! :mrgreen:

Heb eens een poosje ā€˜zelfonderzoekā€™ gedaan tijdens een cyclus (is idd niets raars en juist goed om je eigen lichaam ook op dat gebied beter te leren kennen :wink: ). Echt verschil heb ik nooit kunnen voelen, maar weet daardoor iig wel dat ik mā€™n bmm normaalgesproken relatief makkelijk kan voelen (hard ā€˜staafjeā€™ met klein tuutje, waar je met je vinger ook omheen kunt).

Vraag waar ik mee zit is of het ook tijdens een zs uitmaakt op welk tijdstip van de dag je voelt? Weet dat dat iig tijdens je cyclus wel (wat) uit kan maken. Kon laatst nl bij de 1e poging (eind v.d. ochtend) nog wel nƃĀØt mā€™n bmm voelen, maar bij de 2e poging (paar dagen later, eind van de middag) niet meer. Vergeet steeds nog eens 's ochtends te voelen - wel nog eens 's middags gevoeld, maar kom er dan iig met geen mogelijkheid bij -, dus vraag me nu af of mā€™n bmh echt (weer) wat verkort is (heb al een week of 9 relatief veel harde buiken en iig bij mā€™n laatste 2 zs hebben die op den duur wel voor verkorting gezorgd), of dat het verschil toch aan het tijdstip ligtā€¦ :think:

Grappig topic! Ik heb zelf ook al een paar keer gevoeld. Normaal (als ik niet zwanger ben) voelt hij heel stevig en glad. Idd een beetje zoals getuite lippen. Maar nu voelt het veel zachter en daardoor ook minder glad. Eerder een soort van rimpelig zeg maarā€¦ Moeilijk om de juiste woorden te vinden om dit te omschrijven. :shifty: Maar ik merk wel verschil met een paar weken terug. Toen kon er misschien een pink in ofzo en nu toch welā€¦ Ehmā€¦ Een duim ofzo? :think: Geen idee. Misschien minder. Maar hoe dan ook komt er langzaam meer ruimte. Zal het morgen eens aan de VK vragen. Die heeft tot nu toe nog niet gevoeld. Vanaf hoeveel weken gaan ze dat eigenlijk doen?