Zelf tegelvloertje leggen

Wij hebben in ons toilet beneden een ontzettend ouderwets en lellijk vloertje. Ik kan poetsen wat ik wil, maar voor mijn idee is het niet schoon te krijgen. Nu wil ik dus zelf een vloertje leggen, maar dat heb ik nog nooit gedaan.

Kan iemand mij vertellen hoe dit moet? Waar op te letten etc.

Hey,

Ik heb dus vorige week bij mijn moeder een laminaatvloer gelegd… alleen… woonkamer, 2 slaapkamers en 2 gangetjes!

Het is even puzzelen bij het begin, maar als je dan eenmaal gaat!!!

Vond het erg leuk om te doen. Alleen blaren op mijn knieën… en spierpijn!

Goede decoupeerzaag is wel handig!!!

Ik heb nog 1 pak over, is wel genoeg voor een toilet… waar woon je? :wink: :mrgreen:

Maar goed, je kunt het best!!!

:-*

Dat zou ik niet in een toilet leggen :oops:

Vocht trekt daarin toch als het te lang ligt,als je een zoon hebt die plassen er weleens overheen en zeggen het ook vaak niet :sick: dat gaat erg stinken.

Oh nee, geen laminaat…tegelvloertje. Zal het ebrij zetten.

Oeps. sorry!!!

Ging er gewoon van uit … :oops:

Heb die vloer van vorige week nog in mijn hoofd, denk ik, sorry!!

Wel stoer dat jij die helemaal zelf hebt gelegd Bren!!! :thumbup: :inlove:

Wil ik als ik een huisje heb in de slaapkamers leggen.

Kers mijn schoonmoeder is al 65 en kan tegelvloer leggen,dus dan moet jou het ook wel lukken :mrgreen:

Maar volgens mij moet je wel de toilet er even uit halen :think: dat hebben ze hier toen wel gedaan.

oh… bij praxis heb je kuntstof laminaat wat ook in de badkamer kan en dat zou ik dus zo in een wc leggen he :thumbup: Is weer es wat anders.

Maar goed.

Tegelvloer dus.

Nou, genoeg tegels is erg handig, verder heb je een primer nodig om eerst over je oude tegels te smeren, voor betere hechting. Te vinden in de bouwmarkt bij de tegelzetbenodigheden.

Dan een tegellijm die ook geschikt is voor tegelen over tegels. Kleine potten voor circa 3 vierkante meter zijn prima.

Een lijmkam met een tanddiameter van 6 a 8 mm is het meest geschikt voor een vloer.

Je zal de wc pot los moeten schroeven, dit is meestal goed te doen.

Sluit het waterreservoir, spoel nog een keer door, draai dan de aanvoer los en schroef de pot van de vloer. (hangend wc is dat niet van toepassing natuurlijk)

Til de pot naar buiten en keer hem leeg, wel rechtop houden, ik had hier mijn gang toen kleddernat :lol:

Dan leg je eerst een paar tegels los neer in lengte en breedte,even kijken hoe je uitkomt. Hele tegels is mazzel hebben, maar meestal lukt dat niet. Probeer dan zo uit te komen dat je rondom aan de zijden evenveel moet snijden. Maar worden dat dan 2 smalle stroken van minder dan 3 cm dan kun je beter oneven uitkomen zodat je wat grotere stukken hebt.

geef met stukjes schildertape dan aan waar je met een hele tegel kan beginnen en als je het nog nooit hebt gedaan kun je voegkruisjes gebruiken om alle tegels op dezelfde afstand te leggen.

Eerst alle hele tegels leggen, dan pas de randen.

Randen meten is net als met laminaat…een klein beetje speling naar de muur toe is ook handig.

Die leg je er dus als laatste in.

Na het drogen van de lijm kun je voegen. Voegmiddel is behanglijm dik, goed diagnonaal invoegen, laten drogen tot je met je vinger poeder kan vegen, dan met grote spons die licht vochtig is inwassen met ronddraaiende bewging, Goed laten nadrogen en dan met een droge doek de cementrestanten nog verwijderen.

Dan zul je ook rondom de randen nog moeten kitten, anders loopt er bij lekkage water onder je vloer…

Aardig werk dus, ik zou dus als ik het nog nooit had gedaan, toch gaan voor speciaal laminaat of een stuk zeil :wink:

Zou het leuk vinden om je te helpen hoor… maar ja, eerst even bevallen :mrgreen:

WAUW wat goed Cell!!! :thumbup: :clap:

Wauw Cell!!! :clap:

het is inderdaad wel een werk

wij hebben in ons huis ook alles zelf getegeld.

maar ik vind het wel mooier dan een laminaat in de wc maar ja dat is persoonlijk

cell je bent een vak vrouw hahahah

ik was meer van het voegen heb alles gevoegd

Cell, hartstikke bedankt voor je omschrijving…die gaan we uitprinten en gebruiken. :thumbup:

ik ken iemand die mosaïkt heel graag

en die heeft laatst haar hele wc vloer gemosaïkt.

Als ik ooit nog eens een huis koop, dan ga ik het ook doen! helemaal leuk!