Zelf tanden poetsen

Kom ik weer met mijn tanden poetsen…



Vanaf welke leeftijd moet je een kind leren zelf te poetsen (en wel zelf nog napoetsen, dat moet tot hun 7e geloof ik)?



Mijn beide zoons zuigen nog lekker de tandpasta eraf als ik ze een borstel geef, maar poetsen, niks hoor.

Ik heb een keer samen met mijn oudste zoon, bijna 5, gepoetst, ik voordoen met wijdopen mond en mijn eigen borstel en hij deed dat braaf na zo goed als ie kon. Maar daarna wilde ie niet meer. Dus als iemand tips heeft hoe ik dat beter kan uitleggen…

wendy doet vanaf ze pas3 is zelf haar tanden, toen ze nog 1 xper dag moest deed mijn zus savonds zelf de tanden en mocht wendy zelf sochtends doen ( dus toch 2 x waarvan 1x mindergoed door ze zelf doet)



nu doen ze net zo ( ze is 4) en nu ook zo datmijn zus ook sochtends napoetst,

Die van mij doen het zelf, poets meestal wel na, emma poetst al best netjes die laat ik het ook wel eens helemaal zelf doen. WIllemijn poets ik na,

hallo,



Korte opmerking over het napoetsen.

Mijn zwager is tandarts en volgens hem “moet” je als ouder tot het 10-de levensjaar van je kind napoetsen.



Have fun :wink:



groetjes Suzanne

Ik poets dus altijd vóór :smiley: :smiley:



Hij weet dat als ik klaar ben met zijn tandjes te poetsen, hij zelf ook nog een klein beetje tandpasta op de borstel krijgt en dat is het wachten voor hem wel waard :smiley:

Dat wilde ik ook net zeggen, begin anders zelf en laat hem daarna poetsen. Gerben poetst wel aaridg, maar ik laat hem niet alle tandpasta eraf sabbelen, zodra ik zie dat hij alleen maar sabbelt, zeg ik; kom, mama gaat je nog even helpen… :wink: