Ivan loopt heel goed maar hij kan niet zelf weer opstaan. Hij kruipt dan naar plek toe waar hij tegen aan kan staan.
Is dit te leren? Of krijgt hij dat vanzelf door?
volgends mij krijgen ze dat vanzelf wel een keer door!
Riley loopt nog niet volledig los. (doet stapjes van en naar iets :inlove: )
Maar inderdaad, moet hij even ergens aan optrekken, de bank, box, stoel alles waar het maar enigsinds kan.
Volgens mij hoef je het hem niet te leren, en zal hij dit zelf gaan doen.
Riley gaat nu wel zelf zonder steun zitten, of door zijn hurken, en onder zich door kijken, (handen voeten), of dit misschien een zet naar zelf staan is, weet ik niet.
Leuk dat Ivan loopt zeg! :inlove: ook buiten?
Krijgen ze inderdaad van zelf door.
Bij Jana was t anders om :think: Ze kon wel zo uit t niets opstaan, maar lopen ho maar
Nu loopt ze vrolijk rond, gaat zitten en weer opstaan en weer lopen, ze doet heel de dag niks anders, ze begint nu zelfs te rennen :shock: :shifty: :mrgreen:
Ik maak me ook geen zorgen. Ivan loopt sinds begin april. ook gewoon buiten maar als hij dan valt kruipt hij dus op zijn knietjes naar een plek toe om weer te staan. Met lange broek niet erg maar straks met kort broekje lijkt me dat niet fijn voor zijn knietjes
@Karin1981 wrote:
Ik maak me ook geen zorgen. Ivan loopt sinds begin april. ook gewoon buiten maar als hij dan valt kruipt hij dus op zijn knietjes naar een plek toe om weer te staan. Met lange broek niet erg maar straks met kort broekje lijkt me dat niet fijn voor zijn knietjes
Nee inderdaad. Lijkt me ook niet fijn. (Hier een kind die het niets interesseert, is een ander verhaal hihi).
Je hoeft je ook geen zorgen te maken, goed dat je dat ook niet doet!! :thumbup:
Als hij buiten loopt, misschien hem helpen met opstaan? of doe je dat al?
Riley begint het zoals ik zei beetje door te krijgen, maar ik heb het ook 80x voor gedaan ofzo, dus ja.
En hij ziet het nu op het kdv.
Maar fijn zeg, lopend jochie!! :inlove: :inlove: :inlove:
Imme loopt nu een klein maandje en sinds begin van de week kan ze zelf gaan staan.
Dat krijgen ze zelf in de gaten…
hier ook een uk wat overal heen kroop, maar zodra de knietjes bloot waren had ze ook snel door heo ze het anders kon doen!
Komt van zelf
Het is ook best moeilijk hoor voor de ukkie om ook weer zelf te gaan staan
Ze moeten dan goed hun belans/evenwicht bewaren, de coordinatie hebben en ook nog de kracht in de beentjes… ja daar staan wij allemaal niet meer bij stil haha
En die ukkies zijn al zo blij dat ze net het lopen door hebben
Als ze eenmaal het lopen goed onder de knie hebben, dan komt vaak het staan er van zelf achter aan.
(oke uitzonderingen daar gelaten die het heeeel anders doen :-))
Liv deed dat ook, eergister voor het eerst met een kortbroekje naar buiken gegaan, en kennelijk vond ze het niet prettig, kruipen met blote knietjes, en wat deed ze??? ze stond op (zonder zich op te trekken!) en liep weg :inlove:
Ze leren t echt vanzelf!! Vandaag en gister is ze heel de dag bezig met gaan zitten en weer staan en weer zitten en weer staan. Ze vindt het maar wat interessant dat ze het ineens kan!
xx
jade had dat ook… en plots kon ze het in ene…
nu lijkt het alsof ze al jaren zo bezig is :mrgreen:
Jaaaaaaaaaaaaaaa hij kan het :inlove: :dance: :dance: :dance:
:dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
:dance: :dance: :dance:
En hij doet niet meer anders. Waarschijnlijk afgekeken van iemand van de chreche. :inlove:
Steven gaat al wel uit zichzelf ineens rechtop staan, alleen zodra hij ergens heen wil kruipt hij toch maar. Het lopen durft hij nog niet.
Als hij buiten is en blote knietjes heeft dan kruipt hij op handen en voeten, dat ziet er erg komisch uit :inlove:
Riley deed het gister 1x trwijl Roy n ik Toekeken, geweldig! denk toeval, maar toch!
:inlove: :inlove: :inlove: Riley liep toch ook al :think:
Niet helemaal, in huis wel, is het nu 80% lopen rest kruipend, maar buiten niet.
:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: