Zelf slaapzak uitdoen

Vanmorgen trof ik Ymke met haar slaapzak in haar hand aan… (heeeeel trots :wink: )… Knap van haar dat ze hem zelf uit kan doen… Maar echt blij ben ik er niet mee… (romper en luier kan ze namelijk ook zelf open doen…)

Wie heeft er een tip zodat ze de rits niet meer zelf open kan doen??

Verkeerd om aantrekken gaat niet, dan zit ie zo raar hoog…

zolang hij niet zo hoog is zou ik het wel gewoon doen.

raar is iets anders als gevaarlijk, ziet er niet uit maar werkt wel en ze slaapt toch gewoon, niemand die het ziet.

je kan ook leukopor gebruiken om de rits mee dicht te plakken…

Raar hoog is een verkeerde uitdrukking… sorry… Het zit vervelend hoog in haar keeltje…

@Krystle wrote:

Raar hoog is een verkeerde uitdrukking… sorry… Het zit vervelend hoog in haar keeltje…

je kan hem ook dan (als je handig bent er in) zo maken dat het wel prettig zit.

misschien binnenste buiten aantrekken…

Binnenste buiten aantrekken heeft bij ons een tijdje geholpen. Of anders kun je misschien de rits vastzetten met een veiligheidsspeld (dan wel zo’n beveiligde veiligheidsspeld)?

Bij Laura ging de lol er ook vrij snel weer af hoor, 't was even een periode dat het interessant was om de slaapzak uit te doen, maar na een paar weken was het ook weer over, en deed ze hem alleen 's morgens uit als ze wakker werd.

hoi hoi,

echt heeeeeeel knap :clap:

het eerst wat ik dacht was ook luierspeld (zo’n beveiligde veiligeheidsspeld!)

succes!

liefs

daffie

zijn die echt niet open te krijgen door een dreumes???

(ik sta er echt versteld van wat mevrouw kan namelijk…)

Hier duw ik het lipje van de rits naar binnen, voor ik het laatste stukje dichtrits (snap je hem nog? :wink: ).

Op deze manier kan ze de slaapzak toch gewoon op de normale manier aan, maar doordat ze het lipje van de rits niet meer kan vinden, krijgt ze hem dus niet open.

@Noasmama wrote:

Hier duw ik het lipje van de rits naar binnen, voor ik het laatste stukje dichtrits (snap je hem nog? :wink: ).

Op deze manier kan ze de slaapzak toch gewoon op de normale manier aan, maar doordat ze het lipje van de rits niet meer kan vinden, krijgt ze hem dus niet open.

nou die van mij wel hoor…

die gaat net zolang door tot hij het ritsje er uit heeft gewormd :shifty:

@monique wrote:

@Noasmama wrote:

Dat doe ik ook én achterstevoren :mrgreen:

idd achterstevoren, binnestebuiten of een veiligheidsspeld :lol:

Veiligheidsspeld (zo’n beveiligde) krijgt Bo dus open…Da’s echt geen leuke ontdekking!

Hier nu ook achterstevoren èn het lipje van de rits naar binnen. Het werkt…meestal!

Ik zou het liefst stoppen met die slaapzak, maar Bo draagt 's nachts een spalkje om haar been. En die gaat af, zodra ze haar slaapzak open krijgt. Heb het spalkje al 2 keer in d’r slaapkamer gevonden en het kind heerlijk tukkend, zonder slaapzak, ernaast :mrgreen:

@monique wrote:

@Noasmama wrote:

Eh, ik had ook te vroeg gejuicht :shifty: , ze heeft hem vannacht op deze manier dus ook opengekregen. :lol:

Toch maar achterstevoren aandoen dan…

ik heb het atlijd zo gelaten al maanden trekt ons zoontje zelf zijn slaapzak uit, maar pas wanneer hij 's ochtends wakker word. Hij gaat dan zitten spelen met zijn knuffelbeestjes die in bed liggen. hij heeft gelukkig nog niet luier enzo af gedaan.

Een veiligheidsspeld zou ik niet doen, ons zoontje is van de details en ik weet zeker dat hij hem open kan krijgen. hij onderzoekt nu altijd al allerlei kleine dingen en hoe hij dat open kan krijgen. voor ons is het dus geen probleem dat hij zijn slaapzak uitdoet, het betekent voor hem gewoon: tijd om op te staan. :mrgreen: