zelf pizza's maken

Ik heb beloofd om met een stel kids… tussen de 8 en 11 jaar,

vanavond pizza’s zelf te maken…

maar ohjeee, dat heb ik nog nooit gedaan :wall:

Wie heeft er leuke tips?

En moet je gehakt met tomatensaus zelf maken?

of is er een kant en klaar potje :angel:

Nou heb ik laatst zelf een pizza gemaakt :drool:

Men nemen een bodem van de AH, daar zit al een potje rode saus in.

Google op pizza recepten en je komt een heel eind.

Ik heb er 1 gemaakt met geitenkaas, paprika, tomaat, geraspte kaas en toen ie uit de oven kwam nog wat rucola :drool:

Zo’n kant-en-klaar pizzapakket is idd erg handig. Hebben ze ook van danerol als ik me niet vergis :think:

Een ander idee is om van Pita-broodjes pita-pizza’s te maken. In plaats van de genoemde tomatenpuree kun je ook een kant-en-klaar potje tomatensaus nemen of zelfs tomatentapenade :drool:

Ook kun je gewoon ieder kind 1-2 sneetjes brood als pizza laten beleggen en deze afbakken. Of je maakt een grote brood-pizza. Of je neemt tortilla’s, dan lijkt het kwa vorm ook nog op een pizza :wink:

Je ziet de mogelijkheden zijn eindeloos :mrgreen: waar het in mijn ogen gaat is dat iedereen zelf het beleg kan kiezen. Ik neem meestal voor elk ingredient een apart schaaltje/bordje, dat staat zo gezellig :mrgreen: . Je kunt ook een of meer grote borden gebruiken en daar meerdere dingen op doen, scheelt afwas :wink:

Lekkere toppings zijn:

-vleeswaren (ham, salami, chorizo…)

-blikje tonijn

-groenten in dunne plakjes gesneden(champignons, paprika, tomaat, courgette, uien, olijven…), of bijvoorbeeld mais uit een blikje of een beetje gekookte spinazie

-kaas(elke kaas die je wilt, geraspt of in plakjes)

-kruiden, vers of gedroogd of uit een potje(pesto, oregano, Italiaanse kruiden, basilikum…)

Veel plezier alvast

jaa dank je…

van die pitta-broodjes is ook erg leuk :thumbup:

zijn toch niet van die grote eters :wink:

Voordeel van die brood pizza’s is dat je geen geknoei met deeg hebt :wink: al is zo’n kant-en-klare pizzabodem volgens mij zelfs al uitgerold, maar dat weet ik niet zeker :think: En idd zo’n pita-broodje is niet zo heel groot, kunnen ze er misschien zelfs twee op en ik geef toe het klinkt toch best “stoer” om te zeggen dat je 2 pizza’s gegeten hebt :lol: 8)

Ik zat inderdaad net te denken aan broodjes.

je kunt bv ook ciabatina broodjes pakken, die zijn lekker knapperig.

En dan blikje tomatenpuree of blikje gezeefde tomaten, of gewoon ketchup?

Meeste kinderen vinden met salami of kaas erg lekker. Of met tonijn

de pizzabodem van Danerol wil bij mij nooit lukken. die blijft helemaal zompig en niet gaar als je de pizza wat rijkelijk belegd (en dat doe ik graag :wink: )

wij maken meestal pizza met een door midden gesneden turks brood als bodem of een ciabatta.

er kan gewoon tomatensaus op en verder alles wat je lekker vindt :drool:

peuter vindt het hier al super leuk om zijn eigen pizza te beleggen.

in aanvulling op de :drool: lijst van eisblume:

olijven, artisjokkenharten, groene asperges (potje AH), gerookte zalm, zongedroogde tomaatjes.

gehakt kun je het beste eerst even rullen in de pan denk ik. uitje erbij, wat knoflook. is het al tijd voor lunch? :lol:

@elisaatje wrote:

de pizzabodem van Danerol wil bij mij nooit lukken. die blijft helemaal zompig en niet gaar als je de pizza wat rijkelijk belegd (en dat doe ik graag :wink: )

Ik maak meestal zelf het deeg van gist, bloem, water en een beetje olie en ook dan heb je dat probleem wel eens als je te royal belegd :wink:

2 opties:
  1. zorg voor meer warmte van onderin: investeer bijvoorbeeld in een pizzasteen of gebruik een bakblik dat je van te voren verwarmd, heb ooit iemand gezien die de pizza na het beleggen direct op de bodem van de oven gebakken heeft :shifty:
  2. bak de pizza voor het beleggen al even ‘voor’, ik doe dat nu standaard bij onze boerenpizza(volkorendeeg en dan lekker dik). Bedek de pizza met wat bakpapier om te voorkomen dat ie al te veel kleur krijgt en bak hem gewoon zo’n 5-8min voor, dan beleggen en afbakken zoals je gewend bent :wink:

Juist het deeg maken en uitrollen vinden kinderen onwijs leuk, ik doe het dus meestal wel zo. En dan een blik gehakte tomaten als saus, verse peterselie, basilicum, evt btje knoflook en dan allerlei groente en kazen erop :drool:

Bij tijdgebrek neem ik ook weleens een turks brood als bodem.

Die kant en klaar pakketjes zijn echt zooo’n geldklopperij :shock:

Op Kiind.nl staat ook ergens een recept! (onder voeding)

Wij hebben altijd Italiaans pizzadeeg van Koopmans, maar persen door het deeg altijd een teentje knoflook, heerlijk.

Verder beleg nog: kappertjes, ansjovis, een ei (gewoon er op kwakken, erg grappig), uienringen

Wij doen altijd eerst tomaat er op, dan kaas, en dan beleg. en juist niet teveel, vind het veel lekkerder als het niet volgepropt is, en hij wordt dan ook gaarder. Wij bakken altijd met onderwarmte en ventilatie. Werkt perfect.

Groetjes,

LaBruja

als wij pizza zelf maken dan neem ik altijd een pak broodmix en dat gebruik ik als bodem en dan zn potje met gezeefde tomaten puree.

Nou het was een geslaagde avond :thumbup:

De pita broodjes waren echt goed bevallen,

met de groentes gehakt kaas en kruiden!

heb wel een hoop afwas gehad, met 5 kids

bedankt voor jullie tips !

ook namens de oudste draak :thumbup:

leuk dat het geslaagd was

ik heb wel eens ah-pakket gebruikt en ook die van danaroll

maar je hebt ook bij het zoete broodbeleg in de supermarkt van die potten staan die je op een boterham kan smeren en dan zelf kan invullen wat je er voor de rest op doet

even in de oven en je hebt een kleine pizza…

en ik vind het erg lekker :drool:

Ik lees het nu pas, mijn eerste gedachten was ook de pitabroodjes halveren zelf beleggen en de oven in :thumbup:

Hebben we ook al eens gedaan met een familiedag en was ontzettend leuk (en lekker) Zeker voor kids.

Fijn dat het zo’n geslaagde avond was :thumbup: :thumbup: maar dan kan natuurlijk haast ook niet anders :wink:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Je moet die daneroll inderdaad echt eerst even voorbakken. Dan komt er een laagje en dan wordt hij niet zompig.

Staat volgens mij ook op de verpakking, als het er niet op staat toch wel doen, werkt echt!!

Klinkt idd geslaagd! Gezellig zo met een paar kinderen pizza maken.

Ik maak altijd de bodem zelf. Beleggen met klein blikje tomatenpuree. Daarna ham,salami, uien, paprika en wat champignons. Voor hub wat kaas erop, voor mij zonder kaas. Heerlijk. We gaan het vandaag weer eten want heb ham wat op moet :drool:

En dankzij dit topic eten wij vanavond ook zelfgemaakte pizza :drool: