Zelf patat maken

We hebben laatst zelf patat gemaakt. Ik heb toen alles (in meerdere bakbeurten) eerst 5 minuten voorgebakken op 150 graden.

Vervolgens in kleine porties, terwijl we dus aan het eten waren, afgebakken op 175 graden, nog een minuut of 2 a 3.



Maar de boel zat helemaal aan elkaar vast geplakt. We hadden dus een soort patat plakken oid. Het smaakte alleen verder wel erg lekker.



Hoe doen jullie het, en plakt de boel dan ook zal aan elkaar?

Wie heeft de tip om losse patat te krijgen?

na het snijden van de patat goed afspoelen met koud water en dan droog deppen voor het frituren.



Is idd wel erg lekker :drool:

dit doen wij ook vaak met nieuwe aardappels jammie



aardappels goed wassen als ze in stukjes zijn en dan pak ik altijd een schone thee doek om ze droog te deppen en dan heb ik er geen problemen mee

Hier maakt hub ze ook bijna altijd zelf.

Idd héél goed droogdeppen met een schone theedoek. :thumbup:



:drool:

Krijg er zin in :mrgreen:



Maar hub zit in Amerika dus nog een halve week geduld… :shifty: Zelf heb ik er namelijk het geduld/de zin niet voor/in… is hub zijn taakje :inlove:

Oké, droog deppen dus, dat heb ik inderdaad niet echt gedaan.

Bedankt voor de tip, we gaan het van het weekend eens uitproberen :thumbup: .



Wij hadden Frieslanders, was erg lekker.

ik hoorde dat het ook lag aan de aardappels??





vind het wel een leuk idee voor vanavond trouwens…



alleen ik heb niet zon snij machine,

dus moet ze met de hand/mes zelf snijden…

Ik maakt 9 van de 10 keer zelf Patat. Vind dat lekkerder dan bij de frituur. Met de hand of met de machine ligt eraan hoeveel natuurlijk :slight_smile:

Inderdaad goed droog deppen.

Jep goed drogen idd…



Vandaag nog gegeten bij pa en ma, heerlijk vers gesneden friet! :drool:

oh, hier eigelijk altijd zelfgesneden friet en dan gewoon op z’n oma’s met een mes… ik kook de reepjes voor, 3 minuten is al genoeg.

Dan goed afspoelen met koud water en dan pas afbakken… scheelt gedoe met voorbakken, ze plakken niet en worden super krokant :drool:

Cell, ik neem aan dat het water dan al kookt?



Denk dat ik het morgen ook eens ga proberen :drool:

Ik snijd ze ook gewoon met de hand. Met een mes dan :wink:



Leg ze even te week in een kommetje water met wat zout, dan goed deppen, voorbakken en daarna afbakken. :thumbup: :drool:

ja het water kookt dan al want wij hebben een quooker :oops: dus ik zet ze met kokend water op en dan herkookt dat binnen een minuut. Het moet echt kort anders word het patatkruim… Maar het word heerlijk en scheelt enorm veel tijd want voorbakken vind ik lang duren.



Zoveel geduld heb ik niet :mrgreen: