zelf naar bed willen

Ben zo trots op ons kleine mannetje want hij geeft elke keer zelf aan als hij naar bed wil en moe is.

Hij is natuurlijk pas 2,5 dus na mijn idee best bijzonder hahah

Gisteren kwamen we terug van het kdv zegt hij om 18 uur mama ik wil naar bed. Maar vond ik natuurlijk nog beedje vroeg. Hij huilen want wilde slapen was moe. Dus hup onder de douch en even flink rekken en lag meneer half 7 in bed.

Nu vanmorgen om half 8 wakker. En zijn we net terug van boodschappen doen zegt hij mama ik ga naar bed ben moe en gaat naar boven. Ga ik net kijken slaapt hij dus echt :think:

Zijn er meer kids op deze leeftijd die dit doen?

Groetjes

ja tygo doet het ook al vanaf ongeveer die leeftijd

nu is het trouwens wel weer minder geworden omdat hij de laatste tijd energie voor 10 lijkt te hebben

maar komt regelmatig voor dat hij zegt… dag mama ik ga lapen :inlove:

Grappig he klinkt zo schattig ipv van dat ik met een bulldozer hem naar boven moet brengen hahaha

hahaha ja… ik stond er de eerste keer ook echt van te kijken

en idd later even controleren en dat ie dan echt ligt te slapen

hier ook 1 van 2 1/2 die net naar bed is.

prima hoor , als hij moe is .

Anique heeft het ook altijd aangegeven dat ze moe is. Gister lag ze dan ook

al om kwart over 6 in bed…

Juist alleen maar prettig dat ze het zelf aangeven!

Ja heel erg prettig alleen als hij dan bv in de avond echt niet wil weet ik dat hij niet echt moe is nog… vooral als ze hem op het kdv tussen de middag wel eens 2 uur laten slapen :?

Hier geeft ze het ook zelf aan, soms al om 17;00 , als ze wil slapen mag ze slapen, dan hebben ze het ook echt nodig :thumbup:

Nikkie heeft dat altijd gedaan volgens mij (is nu ruim 4,5) en Mara is nu 19 maanden en zegt het nog niet, maar gaat wel met haar en speen en doekje bij de deur van de kamer staan, omdat ze dan naar boven wil :inlove:.

Mies doet het ook…

Ik luister er ook naar…

Dus als hij niet zelf komt, gaat hij overdag ook niet naar bed.

Gisteren overdag niet geslapen, vandaag zei hij om 10 uur in de appie…

Mama, tijjen, miesie moeee

Ik hem opgetild, wij naar de auto, ik thuis gevraagd of hij naar bed wilde…

Nee, miesie eerst Toma kijkuh, dan sjapen.

Nou en zo geschiedde… hij eerst 1 filmpje van Thomas de trein gekeken en toen zei hij " jems, toma mee bovuh, miesie sjapen"

Jems is dus james… die heeft hij van de houten treinbaan en die gaan als knuffels mee naar bed.

En nu ligt hij heerlijk te knorren. :inlove:

S’ avonds gaat hij gewoon zelf mee met de meute en vind het dan prima dat papa hem naar bed doet, de tijd doet er niet toe.

Als hij niet moe is nog, dan speelt hij met zijn treintjes in bed en als hij wel moe is, dan zegt hij " kussie?" en dan gaat hij slapen.

Heerlijk zo’n kind :inlove:

goh, wat heerlijk…die van mij roept alleen maar: Isa is nog niet moe 8)

@mayo28 wrote:

goh, wat heerlijk…die van mij roept alleen maar: Isa is nog niet moe 8)

inderdaad, en die van mij: optaan!

Mijn dochtertje is wat jonger, maar die zegt nu soms ook:

bed toe