Zelf met bestek laten eten

Hoi, hoi,

Ik ben benieuwd vanaf wanneer jullie je kind zelf met bestek laten eten. Dochterlief is nu 10 maanden en als je haar een vorkje geeft met eten eraan geprikt, stopt ze het zelf in haar mond. :inlove: Een lepel lukt nog niet want dan gaat alles wat erop ligt - plof - op het blad van haar kinderstoel.

Wanneer beginnen jullie met je kind zelf laten eten? En hoe pak je dat aan? (Laat je ze gewoon spelen met vork en of lepel of doe je voor of …? )

Heyya

Tycho eet al een tijd met vork…dat kon hij gelijk heel goed…de lepel is nog een probleem…

Hij draait de lepel voor ie in zijn mond gaat dus alles valt er dan weer van af…handig hihi…

HIj wordt erg boos als we hem willen helpen,dus laten hem maar ff,voeren hem ondertussen steeds van een ander lepeltje wat bij anders krijgt ie haast niets binnen…

Het zal vanzelf wel iets beter gaan…

Hier hetzelfde als bij nomi… Kaylee heeft haar eigen lepel waarmee ze probeert :wink: En ondertussen geef ik haar gewoon eten met een andere lepel :inlove:

Wij hebben hier gerapleyed. Dus ik kan eigenlijk wel zeggen dat vanaf 6 mndn ze min of meer zelf eet.

En zodra het gind is het bestek ingevoerd.

Met 11/12 maanden eet ze echt alles zelf. Ook haar toetjes met een lepel.

Oke, je moet wel geen vloerbedekking hebben want het kan weleens een dagje iets minder gaan. Maar over het algemeen gaat het heel goed en komt alles ook in haar mond. Ze wil alleen soms wel dat je het op haar lepel/vork doet. Maar verder is helpen volgens haar ten stengste verboden.

Alleen als ze niet bij het laatste beetje van haar toetje kan dan wil ze wel op hulp vragen

Petite

Ik hebhet bestek ingevoerd toen joost daar zelf interesse in kreeg.

Hij heeft nu sinds plmin een week of twee pas door dat je met je lepel ook een schep beweging kunt maken en dat er dan méér op komt (goeie vindingggg! :thumbup: :slight_smile: )

Ik ben begonnen met een vorkje brood te laten eten,(denk me suf wanneer…7/8 maanden? :think: ) dat kon hij wel , maar toen bedacht ik dat ik het eigenlijk je reinste flauwekul vond, zit ik ernaast mijn boterhammetje handmatig naar binnen te werken en zit dat arme kind met een vorkje te pielen omdat dat in het boekje staat. :lol:

Ik heb het vorkje toen gewoon bij zijn avondeten gelegd Hij gebruikt het als ie er interesse in heeft en de lepel gaat dus nu goed

@Jubbes wrote:

Ik ben begonnen met een vorkje brood te laten eten,(denk me suf wanneer…7/8 maanden? :think: ) dat kon hij wel , maar toen bedacht ik dat ik het eigenlijk je reinste flauwekul vond, zit ik ernaast mijn boterhammetje handmatig naar binnen te werken en zit dat arme kind met een vorkje te pielen omdat dat in het boekje staat. :lol:

Nou dat heb ik dus ook! Vandaag nog zat ze te klooien met het vorkje en ik eet echt nooit brood met een vork......Dus vork opgeborgen en lekker met de handjes eten :mrgreen:

Bij haar pap heeft ze wel een eigen lepel, maar dat is, omdat ze anders de lepel met pap uit mijn handen trekt. Nu ze haar eigen lepel vasthoud kan ik haar rustig voeren.

Ik heb d’r laten aanklooien vanaf dat ze er interesse in had. Wel alleen met een lepel, vork vond ik te gevaarlijk. Met ongeveer 1 jaar kon ze zelf met een lepel eten. Nu mag ze van mij ook met een kindervorkje, maar dat ismoelijker.

Ik doe het automatisch voor, want ze zit bij ons aan tafel erbij.

Ik meende dat ze volgens de boekjes met 15 maanden één van beiden (vork of lepel) meestal kunnen.

En ik moet zeggen dat dat hier aardig uit lijkt te komen want sinds deze week heeft ze het schepprincipe door en krijgt ze het ook recht in haar mond :dance: .

Al vergeet ze de helft van de tijd dat er wat op de lepel zit en pakt dan met haar andere hand wat om in haar mond te doen en zwaait wat met de lepel :mrgreen: . MAar ze heeft het nu wel door.

Vork of lepel maakt met die peuterbestekjes weinig uit vind ik want je moet toch met beide scheppen; het is te bot om te prikken.

Ik heb wel zo’n kinderbestekje wat wel scherper is en daar laat ik haar ook wel eens mee oefenen maar dat prikken heeft ze nog niet door.

milan prikt met zn vork in de linkerhand een stukje brood op zn vork, pakt em er met de rechterhand weer van af en steekt dan het broodje met zn rechterhand in de mond :mrgreen:

spelenderwijs hebben we het hier vanaf een anderhalf jaar gedaan met lucas