zelf made baby hapjes bewaren in vriezer hoe enz

zelf made baby hapjes bewaren in vriezer hoe enz



hoe doen jullie dit



ik heb vandaag een staafmixer gekregen en wil hiermee zelf baby hapjes maken maar wil ook aantal in vriezer bewaren



hoe doen jullie dit ??



bakjes potjes zakjes hoe ga ik het bewaren ??? en hoelang kan je bewaren

Kan allebei. Ik heb een berg kleine plastic diepvriesbakjes en daar deed ik porties van ongeveer 200 gram in. Dan is het wel een paar weken houdbaar.

Toen ik een voorraadje eten voor mijn zoontje maakte toen hij klein was heb ik een stapel diepvriesbakjes gekocht. Een euro voor 2 ofzo bij blokker. Daar deed ik een sticker of pleister op, zodat ik wist wat erin zat en op welke datum ik het had ingevroren

pcies in kleine bakjes invriezen per 200gr.

In het prille begin at hij nog niet zoveel en begon ik met het in een ijsblokjes vorm te doen. Even 1 ijsblokje ontdooien en klaar.

Als het goed ging ontdooide ik er meerdere. Daarna ging ik als snel over op het invriezen in porties van 200gr…



Moet zeggen dat ik het nu elke dag vers maak, kost me hooguit 10 min inclusief bereiden:



100gr aardappel

100gr groente

in kleine stukjes snijden, in klein bakje doen tesamen, beetje water toevoegen. Vervolgens 6 minuten in de magnetron op 750watt. Direct daarna in de blender/mixen en het is klaar.



Kost mij zo minder tijd en bespaart me ruimte in de vriezer. :wink:

Ik vroor trouwens nooit iets met aardappelen in, want dat werd heel droog en zoonlief at het dan echt niet op.

Diepvries bakjes van de blokker.



In die potjes past perfect 200 gram, en je kunt er heel wat kwijt in de vriezer.



De meeste recepten kun je toch wel 3 maanden in de vriezer bewaren. Ik maakte ook alles vers voor mijn meisje, en had alle recepten uit het opperdepop boek, en daar stond dan ook in hoelang je iets kon bewaren in de vriezer.

De glazen olvarit potjes kunnen ook perfect in de vriezer :slight_smile:

okee dat van die glazen potjes wist ik niet maar heb ze wel bewaard kan ik het mooi daar ik doen en koop ik er nog wat kleine bakjes bij

Zelfs bij snel invriezen knappen ze niet…

Ideale potjes :thumbup:

Ik gebruikte ook de potjes van Olvarit, maakte best veel tegelijk en dan deed ik het direct in de potjes; meteen de goede hoeveelheid! Ik heb het ook vaak vers gemaakt en meteen laten eten (schoonmaken, koken, pureren, afkoelen en eet smakelijk!) Sinds er 4 tandjes tegelijk doorkwamen hoeft mevrouw geen zelf gemaakt eten meer… :x Draait haar hoofd om of spuugt het uit; olvarit potjes gaan wel naar binnen…

heb bij de zeeman goedkope plastick bakjes gekocht met deksel waar ik dan de boel in verdeelde per portie. Toen ze wat ouder werd en meer ‘vast’ ging eten deed ik het ook in zakjes.

Avent/Philips heeft hele handige ( eigenlijk voor afkolfmelk bedoelt geloof ik) potjes met dekseltjes.

Verschillende formaten, vind je vaak ook online, of Etos of Kruidvat of zo. Vind ze erg handig;

Ik maak altijd een portie klaar voor 4/5 dagen, voor beide, en vries het per portie in. Gewoon groenten wassen/snijden, aardappel/rijst/tarly koken/vlees/vis goed gaar en klodder margarine op het einde.

Inmiddels blender ik nog maar een kleine hoeveelheid, de rest wordt geprakt, maar dat mag ook wel met tien maanden.



Je merkt zelf eigenlijk heel vlug welke dikte/structuur je uk aankan.

Maak je iets met aardappel: beetje extra water helpt. Vooral ook met rtijst, krijg je gelatinerige brij na het ontdooien :lol:

aardappels kun je best invriezen hoor, na ontdooien beetje aanlengen emt water en het is weer smeuiig genoeg .



Hier kookte ik apart voor de kinderen .