zelf koken....en bewaren...

Hier gaat ook de banaan in de mixer hoor… :?

Verder alles behalve de nitraatrijke dingen in de vriezer max 2mnd houdbaar. Ik vind tet ideaal!!

Heb zelf bij de marskramer potjes gekocht die net zo groot zijn als die van olvarit…ook ideaal…

Ik gebruik “Opperdepop kookboek” is een echte aanrader als je zelf de potjes maakt!

@Renellen wrote:

Hier gaat ook de banaan in de mixer hoor… :?




Gaat dat bij jou wel goed? Hier werd het echt meteen bruin :think:

kleine scheutje appel- of citroensap erbij scheint te helpen tegen het verkleuren…



Ik moet weer gaan beginnen met vers maken en invriezen…

Ik heb ook bakjes van xenos voor als het wat grotere porties worden…

200 en 100 grams bakjes.

Bij Tessa deed ik eerst ook fruit in ijsblok bakjes ( heb er speciaal nieuwe voor gekocht toen) en dat ben ik nu ook weer van plan…

Van elke fruitsoort een beetje en als het bevroren is in een diepvrieszakje/bakje en dan kun je eindeloos varieren…en banaan heb je zo geprakt dus die hoeft niet persee ingevroren…



Maar dat van die potjes is ook wel een idee… denk dat ik maar wat potjes ga bewaren…



Voor Tessa heeft het gelukkig niet lang geduurt, want vanaf 9 maanden at ze met de pot mee ( zout deden we op het bord er gewoon bij)…Niet dat ze zo denderent eet hihi…

De banaan verkleurt wel aan de bovenkant…uiteindelijk maar even roeren en dan is het weer gelig…

Ik doe het gewoon :oops: :mrgreen:

@Renellen wrote:

De banaan verkleurt wel aan de bovenkant…uiteindelijk maar even roeren en dan is het weer gelig…

Ik doe het gewoon :oops: :mrgreen:




Het kan ook absoluut geen kwaad hoor!! Het is meer dat ik het er niet echt lekker meer uit vond zien :mrgreen:



Potjes bewaren had hier geen zin, want mevrouw at geen potjes, alleen vers :slight_smile: Ze at ook al heel vroeg met de pot mee, net zo makkelijk, straks gaan we het gewoon weer zo doen :thumbup:

Hoi meiden,



Wij gaan hier dadelijk ook beginnen met bijvoeding ala rapley. Nou zit ik me hoofd te breken over hoe ik dat goed kan bewaren en weer opwarmen.



We willen dus verse groente kopen koken en in kleine beetjes bewaren. Nou kan je hoop invriezen had ik al begrepen uit ieders reactie maar kan ik groeten / fruit als het gekookt is eventueel ook bewaren in een hakpotje in de koelkast als het is afgekoeld bijvoorbeeld voor de volgende dag of moet dat echt in een voorraadkast waar het alleen donker is. Je kookt dus het potje uit en eventueel ook de deksel dan vul je het met de groente / fruit die over is als het is afgekoeld dan doe ik de deksel erop en zet hem op zijn kop? Bedoelde jullie het zo? Verder warm ik het dan gewoon op in de magnetron niet te heet natuurlijk anders kan ze het niet vasthouden.



Alvast bedankt mocht er een reactie komen.

Mhh effe kijken of ik t snap, zo ja heb ik weer wat geleerd.



Dus als je zelf voeding maakt mag je die bewaren in glazen potjes, die je uitkookt van te voren. Maaltij er warm in doen en dan op de kop zetten (met het deksel erop natuurlijk) En die hoef je niet in te vriezen ??



Lijkt me ideaal. Dus ook de potjes waar baby voeding in heeft gezeten zijn er geschikt voor ??



ff vraagje over dat wecken… weet iemand dat wanneer je wortel, kip en aardappel hebt geweckt, je het in het kastje kan bewaren? of is dan invriezen beter? met ook op samonella of weet ik et…

Ik bewaar het gewoon in de vriezer in lege olvarit-potjes (ik zag m al voorbij komen) Voor mijn gevoel toch een stuk ‘veiliger’ dan in een donkere kast. Ruimte zat in mijn vriezer, en dankzij de magnetron zó ontdooid :thumbup:



L word fan: in de koelkast 1 dag bewaren kan prima, ik geloof alleen dat het maximum 24 uur is (niet zeker van) :think:

Hallo dames :mrgreen:



Ik bewaarde alleen de appel/perenmoes echt 6 weken in een hakpotje in de donkere kast.

Het warm eten idd afgekoeld in de koelkast en dit kan je zolang het goed afgekoeld de koelkast ingaat ook 3 dagen bewaren, voor je het gebruikt.

Alleen dan niet weer na afkoelen wegzetten en gebruiken, je moet dan 1 portie maken :wink:



Invriezen deed ik wel in plastic bakjes, ideaal, alleen moet je ze iets verder opwarmen ivm het waterige.



Maar de appel/perenmoes was echt ideaal.



3 appels schillen, 3 peren schillen, in de pan, 20 min koken pureren en in de hak potjes :thumbup:

Als ik er 1 open had gebruikte ik de helft en zette de andere helft in de koelkast voor de volgende dag, darna deed ik het weg :wink:



Nog een lekkere maaltijd is:



Aardappels, witlof gesneden, rozijntjes en peer, ook lekker 30 min koken, pureren en invriezen Merel was er dol op, lekker zoetig door de peer en rozijntjes :wink: