zelf haartjes knippen?

Lev heeft heel veel haar, en eigenlijk zou er wat van zijn “pony” af moeten. Alleen heb ik geen zin om maandelijks naar de kapper te gaan hiervoor.

Ik ben alleen bang dat als ik knip, dat hij dan zo’n bloempotpony krijg 8)



Hoe knip je dat zo dat het toch een beetje leuk blijft?

Natmaken? En dan omhoog houden ofzo het haar?

Mag het met een gewone schaar of moet ik een kapperschaar hebben?





Ik heb echt geen idee, maar volgens mij is het zo moeilijk niet. En onhandig zijn we beiden niet dus we durven het wel aan :mrgreen:

Ik lees mee :angel:

Ik lees ook mee… Laura’s haar is nog nooit geknipt (meisje he, dus dan kan het wat langer), maar ooit moet het er van komen, dus ik ben benieuwd naar de tips.

Ook een meelezer! :wink:

Dat gaat helpen… nog een meelezer :shifty: !

http://www.hairweb.nl/videos/hairstyle-haar-knippen.htm

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

NOOIT MET NAT HAAR KNIPPEN!!!



Als het opdroogd gaat het altijd wat bollen en lijkt het veel korter.



Ik knip mijn meiden altijd zelf. B´Elanna haar pony knip ik op de volgende manier.

Ik kan hem recht naar beneden en houd mijn hand erop, zodat het plat op haar voorhoofd ligt.

Dan knip ik hem net boven haar wenkbrauw af.

Dan haal ik mijn hand weg en neem de helft van de pony op, van links naar rechts. Dat hou ik omhoog en knip daar nog een mm of twee af waardoor je niet zo´n rechte knip krijgt.



Ook die paar plukjes die Benthe heeft, doe ik zo. Alleen blaas ik haar dan zachtjes in haar gezicht, zodat ze haar ogen dichthoudt.



Succes!

ik durf niet meer :angel:

mijn kapper maakt mijn haar altijd vochtig hoor :shifty:

Ja, die weet hoeveel het optrekt :wink:

Als je als leek nat haar knipt is het negen van de tien keer te kort.

Helaas spreek ik ook uit ervaring :oops:

Dus persoonlijk zou ik het niet natmaken. Zeker niet de eerste keer.

Waarom zou je niet even naar de kapper gaan waar je zelf altijd heengaat. Ik ben zelf thuiskapster en ik tel voor even een ponytje knippen niks als de papa en mama toch geknipt moeten worden. Dan weet je zeker dat het goed gaat en eventueel kun je vantevoren vragen wat ze vragen om een pony te knippen. Als het meer is dan 2 of 3 euro zou ik ergens anders heengaan.

ik doe de pony van loedertje hier ook altijd zelf! No problem, maar idd: nooit!!! droog knippen!



Reden dat ik het zelf doe is dat mevroi panisch is voor de kapper… er mag alleen door mama geknipt worden, en nog wel alleen de pony. Als ik de rest van het haar wil bijpunten, gaat daar dik een maand aan onderhandelingen vooraf…

De freule wenst namelijk haar tot op de vloer, zo geeft zij te kennen… :roll:





:inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Oeh, dat het ideale van half kroes haar: je ziet niet dat het een beetje verknipt is :mrgreen: Ik doe het nl meestal in bad, en pak een plukje en houd dat omhoog. Als laatste met de kam alle plukjes na, of die op dezelfde lengte zitten…



Maar een pony is dus een ander verhaal :wink: